9 mdr - ændret rytme- IGEN

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

Mor til Frederic og Freya

Jonatansmor skriver:

Hov, måske hun skal have lidt brød eller yoghurt også?

Mortilfrederic sagde lige noget med mad og energi. Drengen får sin havregrød ikke senere end 7, den spiser han op. Men er så sulten kl 9 at han spiser en halv bolle, et halvt stykke frugt og lidt yoghurt (og drikker en hel kop mælk til) og er så sulten igen kl 11-11.30 alt efter hvad vi har lavet. Måske hun skal have noget mere at stå imod med?

ja det er rigtigt..

En riskiks er kun tom fyldstof og det samme med frugt.

Tænker også at skifte riskiks'en ud med en digestive, den indeholder mange gode ting - især til børn.. Vi andre har ikke behov for de fedtstoffer mm der er i dem.. En bolle med smør eller lign.

Ved at vores diætist sagde at frugt/grønsager er gode ting, men ikke noget der bør være fast på tallerken til børn. Det er os forældre der tænker i for sunde baner, da det jo skulle være så sundt... Men de små str har ikke samme behov som os. De skal vokse og gro, hvor vi andre mere tænker på vi ikke må tage mere på osv.

SOm hun siger; hvorfor hælde en bøtte majs i vores unger, fordi det skal være sundt - når de egentlig ikke har nogen virkning? De tager kun plads i en lille mave fra den mere nærende mad og de kommer som regl hele ud igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

2babygirls

Mor til Frederic skriver:

ja det er rigtigt..

En riskiks er kun tom fyldstof og det samme med frugt.

Tænker også at skifte riskiks'en ud med en digestive, den indeholder mange gode ting - især til børn.. Vi andre har ikke behov for de fedtstoffer mm der er i dem.. En bolle med smør eller lign.

Ved at vores diætist sagde at frugt/grønsager er gode ting, men ikke noget der bør være fast på tallerken til børn. Det er os forældre der tænker i for sunde baner, da det jo skulle være så sundt... Men de små str har ikke samme behov som os. De skal vokse og gro, hvor vi andre mere tænker på vi ikke må tage mere på osv.

SOm hun siger; hvorfor hælde en bøtte majs i vores unger, fordi det skal være sundt - når de egentlig ikke har nogen virkning? De tager kun plads i en lille mave fra den mere nærende mad og de kommer som regl hele ud igen...

Ja, det er netop sådan jeg tænker.
Hvad giver du frederic til mellem måltider, og har han så overskud til middagsmaden ???
Tror da jeg vil købe nogle boller til hende, men skal det være nogle grove boller eller hvidt brød ???

Anmeld

27. juli 2011

Jonatansmor

Bager du selv grove boller? Ellers så har Føtex Go'e grovbidder med solsikker i (Eller noget i den retning, noget med krudtugler små og store )

Jeg ville vente med den frugt, tilbyde hende en bolle med noget på, får hun pålæg? Drengen er vild med de mærkeligste ting, kødpølse, roastbeef, rullepølse - måske hun keder sig hvis det bare er med smør? Så tilbyd hende frugten som en "dessert" - eller put det i noget naturel yoghurt? Sidder hun med det selv? Drengen sviner og nægter at deltage hvis han ikke selv får lov. Skønt.

Jeg synes at jeg har en opskrift på grove boller med kanel, noget blød kerneræs og kanel.... kigger lige når drengen finder sin selvstændighed igen

Anmeld

27. juli 2011

2babygirls

Jonatansmor skriver:

Bager du selv grove boller? Ellers så har Føtex Go'e grovbidder med solsikker i (Eller noget i den retning, noget med krudtugler små og store )

Jeg ville vente med den frugt, tilbyde hende en bolle med noget på, får hun pålæg? Drengen er vild med de mærkeligste ting, kødpølse, roastbeef, rullepølse - måske hun keder sig hvis det bare er med smør? Så tilbyd hende frugten som en "dessert" - eller put det i noget naturel yoghurt? Sidder hun med det selv? Drengen sviner og nægter at deltage hvis han ikke selv får lov. Skønt.

Jeg synes at jeg har en opskrift på grove boller med kanel, noget blød kerneræs og kanel.... kigger lige når drengen finder sin selvstændighed igen

Nej er desværre ikke en haj til det der bagning.. hader at røre ved dej
Men hun sidder med det selv, ellers får hun et hys anfald og nægter at spise. Men løst pålæg tror jeg ikke dur endnu, for så propper hun for store stykker i munden. Men mon ikke diverse smøre-produkter kan gå lidt endnu. Hun har kun 2 tænder, som hun ikke rigtig bruger så meget endnu. mest gummerne

Anmeld

27. juli 2011

Tina&Martin skriver:

Ja, det er netop sådan jeg tænker.
Hvad giver du frederic til mellem måltider, og har han så overskud til middagsmaden ???
Tror da jeg vil købe nogle boller til hende, men skal det være nogle grove boller eller hvidt brød ???

Rigtig god ide med boller...

Men igen, kerner har ikke den store virkning for hende ud over de tager plads. Så hellere købe/bage nogle med noget mel med gods i - vi blander bl.a havregryn, cherios ringe osv i vores boller herhjemme.

Ved de i lidl har de der små bæger med fløde yoghurt i.

pølsehorn, boller med skinke/ost med i dejen...

Til mellem måltider?

Vi har alverden i skabene med han siger 98% nej tak. Vi spørger ham kun den ene gang, bliver vi ved bliver han blot forvirret/frustreret.. Så siger han nej, håber vi på at han spiser det mere til middag... Han kan gå en hel dag uden at få noget indenbords...

Anmeld

27. juli 2011

2babygirls

Rigtig god ide med boller...

Men igen, kerner har ikke den store virkning for hende ud over de tager plads. Så hellere købe/bage nogle med noget mel med gods i - vi blander bl.a havregryn, cherios ringe osv i vores boller herhjemme.

Ved de i lidl har de der små bæger med fløde yoghurt i.

pølsehorn, boller med skinke/ost med i dejen...

Til mellem måltider?

Vi har alverden i skabene med han siger 98% nej tak. Vi spørger ham kun den ene gang, bliver vi ved bliver han blot forvirret/frustreret.. Så siger han nej, håber vi på at han spiser det mere til middag... Han kan gå en hel dag uden at få noget indenbords...

Åhhhhh, jeg er selv en padde når det kommer til at spise, så hun har det ikke af fremmede.

Men vil prøve med nogle havregryns boller, eller hvad jeg kan hitte.. Tror de bliver for hurtigt tørre hvis jeg bager selv.

Anmeld

27. juli 2011

Tina&Martin skriver:

Åhhhhh, jeg er selv en padde når det kommer til at spise, så hun har det ikke af fremmede.

Men vil prøve med nogle havregryns boller, eller hvad jeg kan hitte.. Tror de bliver for hurtigt tørre hvis jeg bager selv.

her er det farmand der bager...

Men ved at hans dej er så klistert at han bruger 2 ske'er til at lave dem...

Anmeld

27. juli 2011

2babygirls

her er det farmand der bager...

Men ved at hans dej er så klistert at han bruger 2 ske'er til at lave dem...

hæhæ, hader også dej... så to skeer er sku så smart at bruge

Anmeld

28. juli 2011

Tina&Martin skriver:

hæhæ, hader også dej... så to skeer er sku så smart at bruge

he he...

det er fordi dejen er så klistert at det er meget nemmere med de ske'er... så bliver de heller ikke sådan nogle tørre nogen...

Herhjemme kan vi finde på at putte frugt farve i også...

Håber på at I finder en løsning...

Anmeld

28. juli 2011

2babygirls

he he...

det er fordi dejen er så klistert at det er meget nemmere med de ske'er... så bliver de heller ikke sådan nogle tørre nogen...

Herhjemme kan vi finde på at putte frugt farve i også...

Håber på at I finder en løsning...

Hun var meget glad for en bolle med smør på, så den spiste hun ca en halv af, resten fik bordet og gulvet.
Så håber hun er klar på rugbrød til middag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.