Mulleunge skriver:
Hej piger ..
Jeg er lige nysgerrig : Hvor mange penge brugte i, da i skulle have jeres første barn ? eller jer som der er gravide : Hvor mange har i brugt indtil videre, og hvor mange regner i med at bruge?
- Selv har vi brugt lidt over 15.000 og vi er næsten færdige, meeen der kommer nok et par tusinde oveni den sidste tid ..

Vi har valgt at alt transport og udstyr skal være nyt, så det måske også er pænt til nr. 2 om nogle år. Vi har købt meget i Ønskebørn, hvor vi var heldige med tilbud på barnevogn med lift og pusletaske til 3500, men så var der lige drømmesengen (Leander) som står til 6000. Men det er en seng, der kan bruges fra fødsel til 6-7 årsalderen, så vi skal ikke igennem: vugge, tremmeseng og derefter junior, så det er bare lækkert

tøjet som de jo vokser fra hurtigt, har vi så valgt at finde billigt. Min søster gik alt min nieces babytøj igennem, og alt det neutrale tøj har vi så fået. Plus deres bæresele, lagener, kørepose, blå flyverdragt og de gemmer min nieces gamle weekendseng oppe ved dem i Nordjylland til når vi skal sove deroppe og min mor køber en barnevogn, så vi heller ikke skal tænke på at fragte den de 200 km

Min veninde skal til loppemarked med sin søns babytøj, men jeg fik lov til at gå igennem det hele først og fik det til 10 kr stykket

Svigerfar giver vist autostolen og svigermor giver os trip trap stolen

vi mangler egentlig kun en masse småting såsom stofbleer, neglesæt, vatpinde, babyshampoo osv.

så ja, vi ender nok på 16.000 alt i alt.
Anmeld