Snakker i med "maven"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Fenja09

Mulleunge skriver:

Jeg snakker mest til hende når jeg er alene (; Salar snakker med hende tit eller til hende hvor han går ned til maven og synger og snakker med hende  .. 

Synger gør jeg også, men det har jeg altid gjort så det ligger mig meget naturligt. 

Min kæreste snakker ikke med maven, men det sagde han også fra start af, at det skulle jeg ikke regne med og det er også helt fint med mig - han skal kun gøre det hvis han føler for det

Jeg er også langt bedre til at synge en sang end at sidde direkte og snakke med maven. Men det skal også være når jeg er alene, medmindre jeg skråler med på en sang i radioen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Malli

Da jeg ventede min datter, snakkede vi begge til hende... Jeg sang en bestemt sang aften hver aften. Og da vi på hospitalet om natten slet ikke kunne få hende til at falde til ro, og vi havde prøvede alt, tog jeg hende i mine arme, og sang den sang. Hun blev helt rolig, og sov kort tid efter 

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Ansemusen skriver:

Det er ikke videnskabeligt bevist, at babyen i maven kan høre stemmer udefra. Det læste jeg i min graviditetsbog. Det burde faktisk ikke kunne lade sig gøre gennem hud, fedtlag, moderkage og fostervand. Men uanset hvad vil det jo måske give faren en følelse af større tilknytning til barnet inden fødslen  Min kæreste snakkede i hvert fald lidt med maven og sang også for den indimellem.

Jeg fandt lige dette link, da jeg ikke kan huske i hvilken af mine bøger jeg læste ovenstående

http://www.mama.dk/Gravid/Gravid%20uge%20for%20uge/Hoerelsen%20barnets%20foerste%20sans.aspx

Jeg tror ikke at min kæreste føler større tilknytning til barnet ved at snakke med maven, for ham føles det virkelig unaturligt og han gør det ikke. Alligevel skal han nok blive en god far og er sikker på at vores bebs hurtig skal lære ham at kende på stemmen - så er ikke så nervøs på det punkt, bare nysgerrig for at høre hvad andre gør

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

Fenja09 skriver:

Jeg fandt lige dette link, da jeg ikke kan huske i hvilken af mine bøger jeg læste ovenstående

http://www.mama.dk/Gravid/Gravid%20uge%20for%20uge/Hoerelsen%20barnets%20foerste%20sans.aspx

Jeg tror ikke at min kæreste føler større tilknytning til barnet ved at snakke med maven, for ham føles det virkelig unaturligt og han gør det ikke. Alligevel skal han nok blive en god far og er sikker på at vores bebs hurtig skal lære ham at kende på stemmen - så er ikke så nervøs på det punkt, bare nysgerrig for at høre hvad andre gør

Nåh nej nej, jeg mente det heller ikke som at fædre, der ikke snakker til maven, føler sig mindre knyttet til barnet end fædre som gør. Men de fædre som har lyst til det, gør det nok fordi de føler at det knytter dem til barnet. Jeg snakker slet ikke om virkningen efter fødslen og senere. Det ved jeg slet ikke noget om  Og selvfølgelig bliver han da en fantastisk far uanset mave-snak eller ej

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Ansemusen skriver:

Nåh nej nej, jeg mente det heller ikke som at fædre, der ikke snakker til maven, føler sig mindre knyttet til barnet end fædre som gør. Men de fædre som har lyst til det, gør det nok fordi de føler at det knytter dem til barnet. Jeg snakker slet ikke om virkningen efter fødslen og senere. Det ved jeg slet ikke noget om  Og selvfølgelig bliver han da en fantastisk far uanset mave-snak eller ej

Nej men sådan læste jeg det nu heller ikke - skrev bare lidt om kæresten herhjemme og hvordan han gør eller mangel på samme

Jeg tror det vigtigste er når barnet er født og man har kontakt fra starten af, begge forældre. Men jeg skal heller ikke gøre mig alt for klog på det, for så meget ved jeg ikke om det. Kan bare ikke forestille mig, at et barn der ikke er blevet snakket til i maven f.eks er langsommere i udviklingen end et barn der er blevet snakket til

Tror vi er meget enige langt henad vejen

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

Fenja09 skriver:

Nej men sådan læste jeg det nu heller ikke - skrev bare lidt om kæresten herhjemme og hvordan han gør eller mangel på samme

Jeg tror det vigtigste er når barnet er født og man har kontakt fra starten af, begge forældre. Men jeg skal heller ikke gøre mig alt for klog på det, for så meget ved jeg ikke om det. Kan bare ikke forestille mig, at et barn der ikke er blevet snakket til i maven f.eks er langsommere i udviklingen end et barn der er blevet snakket til

Tror vi er meget enige langt henad vejen

Udfra dit sidste indlæg, tror jeg vi er helt enige

Anmeld

24. juli 2011

Sof

Fenja09 skriver:

Ja det er også det jeg lidt tænker, at det må være mere naturligt 2. gang end 1. gang  Altså vi ved jo begge godt, at vi skal have en bebs, men det er stadig meget uvirkeligt at der ligger sådan en lille en og svømmer rundt inde i maven - eller svømmer og svømmer, nu er det vidst mere asen og masen hehe

Ja hun siger sikkert nogle rigtig søde og sjove ting engang imellem - det må også være rigtig spændende for hende at skulle være storesøster

Jeg kunne slet ikke forholde mig til at der faktisk lå et menneske i man mave, heller ikke selvom hun møvede rundt og sparkede. Det var alt for surealistisk, men denne gang kan jeg nemt forestille mig det fordi jeg har prøvet det en gang og jeg ved at hende den "lille", der lige nu fylder hele vores dobbeltseng fordi det er bedst at ligge på tværs, er kommet fra min mave af 

Anmeld

24. juli 2011

Mauser.

Fenja09 skriver:

Min kæreste snakker ikke med maven, men det sagde han også fra start af, at det skulle jeg ikke regne med og det er også helt fint med mig - han skal kun gøre det hvis han føler for det

Jeg er også langt bedre til at synge en sang end at sidde direkte og snakke med maven. Men det skal også være når jeg er alene, medmindre jeg skråler med på en sang i radioen

Hihi jaaa sang er godt og baby hører jo din stemme hele tiden .. <3

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Mulleunge skriver:

Hihi jaaa sang er godt og baby hører jo din stemme hele tiden .. <3

Ja det er ikke helt ved siden - snakker faktisk en del hehe  

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Sof skriver:

Jeg kunne slet ikke forholde mig til at der faktisk lå et menneske i man mave, heller ikke selvom hun møvede rundt og sparkede. Det var alt for surealistisk, men denne gang kan jeg nemt forestille mig det fordi jeg har prøvet det en gang og jeg ved at hende den "lille", der lige nu fylder hele vores dobbeltseng fordi det er bedst at ligge på tværs, er kommet fra min mave af 

Det er lige præcis sådan jeg har det nu - det er MEGET surrealistisk og svært at forestille sig at man har en baby i maven også selvom der dagligt er aktivitet og man udmærket godt ved at det er en bebs der ender med at komme ud

Så 2. gang er helt sikkert nemmere at forholde sig til hvad der sker - eller det er i hvert fald min tanke omkring det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.