Snakker i med "maven"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Ansemusen

SussieThyssen skriver:

Ja..det er utroligt vigtigt at man både leger, synger for og taler med babyen derinde.

Det stimulerer fosterets sanser, det lærer ens stemmer i familien at kende, og man kan allerede der lære barnet en vuggevise, som betyder at nu skal den bette sove og falde til ro.

Børn der er blevet aktiveret allerede i fostertilstand er hurtigere i deres udvikling, de taler hurtigere, er mere vågne når de kommer ud, er fysisk mere parate til udvikling og deres mentale udvikling går også hurtigere.

Kærligst
Sussie

Jeg tror som sådan ikke at barnet kan mærke forskel på om man taler til det i maven eeller bare fører en samtale med sig selv eller andre. Uanset hvad, så hører alle fostre jo deres mors stemme, hver gang hun snakker med andre hvad enten det er i telefon eller i samvær med andre. Og barnet hører muligvis den musik moren hører osv. Så jeg tror ikke rigtigt på, at der skulle være den store fforskel mht. udvikling efter fødslen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Mauser.

Jeg snakker mest til hende når jeg er alene (; Salar snakker med hende tit eller til hende hvor han går ned til maven og synger og snakker med hende  .. 

Synger gør jeg også, men det har jeg altid gjort så det ligger mig meget naturligt. 

Anmeld

24. juli 2011

SussieThyssen

Ansemusen skriver:

Jeg tror som sådan ikke at barnet kan mærke forskel på om man taler til det i maven eeller bare fører en samtale med sig selv eller andre. Uanset hvad, så hører alle fostre jo deres mors stemme, hver gang hun snakker med andre hvad enten det er i telefon eller i samvær med andre. Og barnet hører muligvis den musik moren hører osv. Så jeg tror ikke rigtigt på, at der skulle være den store fforskel mht. udvikling efter fødslen.

Det er der nu...har set og oplevet forskellen på børn, hvor der blev talt og aktiveret meget, og børn der ikke blev det.

Mine egne blev stimuleret meget, og var parat til livet fra dag et.

Anmeld

24. juli 2011

millesofie

jeg har svaret nej

jeg talte ikke med mavsen men jeg sang en sang for den hver dag, men følte mig lidt dum så gjorde det når jeg var alene, så jeg kunne give mig helt hen

men for mig er det helt uvirkligt indtil jeg har bebs i armene

Anmeld

24. juli 2011

Ka+Ma=Be

JA! Dog mest sammen med manden!  hehe

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

SussieThyssen skriver:

Det er der nu...har set og oplevet forskellen på børn, hvor der blev talt og aktiveret meget, og børn der ikke blev det.

Mine egne blev stimuleret meget, og var parat til livet fra dag et.

Selvom jeg både snakkede meget og sang for maven, og vores dreng er temmelig fremmelig, specielt motorisk, så tror jeg stadig ikke at det er derfor. Jeg tror ikke at barnet i maven kan mærke hvem der tales til. Så længe moren taler i løbet af dagen med baby eller med farmand eller andre!

Mener bare at man skal være lidt forsigtig med at komme med videnskabelige konklusioner uden at man ved hvad der er årsag. Det kan jo fx. skyldes mange ting - at mødre som snakker til maven under graviditeten, måske føler sig mere knydtet til barnet og derfor er mere klar til barnet, når det kommer ud. Eller at hun dermed også bliver en mor, som snakker meget med barnet EFTER at det er født. (Dette er ikke min påstand, bare eksempler på, at der kan være mange årsager).

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Det er også noget af det jeg har læst og så at det er "vigtigere" at faderen snakker til maven fordi der logisk nok er større afstand til barnet end når moderen snakker. Ville ønske at jeg kunne huske hvilken af mine bøger jeg har læst det i, hmm...

Men det kan aldrig skade at snakke lidt med maven, selvom jeg ikke selv gør det store ud af det. Tror nu også at vi nok skal få en sund og rask baby uanset

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

Fenja09 skriver:

Det er også noget af det jeg har læst og så at det er "vigtigere" at faderen snakker til maven fordi der logisk nok er større afstand til barnet end når moderen snakker. Ville ønske at jeg kunne huske hvilken af mine bøger jeg har læst det i, hmm...

Men det kan aldrig skade at snakke lidt med maven, selvom jeg ikke selv gør det store ud af det. Tror nu også at vi nok skal få en sund og rask baby uanset

Det er ikke videnskabeligt bevist, at babyen i maven kan høre stemmer udefra. Det læste jeg i min graviditetsbog. Det burde faktisk ikke kunne lade sig gøre gennem hud, fedtlag, moderkage og fostervand. Men uanset hvad vil det jo måske give faren en følelse af større tilknytning til barnet inden fødslen  Min kæreste snakkede i hvert fald lidt med maven og sang også for den indimellem.

Anmeld

24. juli 2011

SussieThyssen

Ansemusen skriver:

Selvom jeg både snakkede meget og sang for maven, og vores dreng er temmelig fremmelig, specielt motorisk, så tror jeg stadig ikke at det er derfor. Jeg tror ikke at barnet i maven kan mærke hvem der tales til. Så længe moren taler i løbet af dagen med baby eller med farmand eller andre!

Mener bare at man skal være lidt forsigtig med at komme med videnskabelige konklusioner uden at man ved hvad der er årsag. Det kan jo fx. skyldes mange ting - at mødre som snakker til maven under graviditeten, måske føler sig mere knydtet til barnet og derfor er mere klar til barnet, når det kommer ud. Eller at hun dermed også bliver en mor, som snakker meget med barnet EFTER at det er født. (Dette er ikke min påstand, bare eksempler på, at der kan være mange årsager).

Jamen det er da helt i orden, hvis du mener det..jeg mener så det andet, fordi jeg har set det igennem mange år.

Men i alle tilfælde, så er det kun godt for fosteret med sang, musik og lange samtaler.

Anmeld

24. juli 2011

Nalle

Under begge graviditeter, snakkede kæresten sommetider til maven Især da det var lige ved at være op over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.