Snakker i med "maven"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Mor til Mike

Fenja09 skriver:

Hej piger

Vil lige høre jer om i går rundt og snakker med jeres mave/bebs?

Jeg må tilstå at vi ikke har brugt det herunder min graviditet, synes det virker mærkeligt  men kan f.eks godt sige " hov hov du, ikke sparke mit ribben" eller andet, men snakker ikke direkte til bebsen.

Folk der har født er også meget velkomne til at svare om i gjorde det da i ventede jer

/Fenja 34+4

Vi snakker med den, især min kæreste gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Fenja09

Carl-EmilsMoar skriver:

Det gør jeg  og læser Pippi og Emil højt og siger også "Jeg elsker dig Carl-Emil"  I know lidt langt ude men synes det er rart og dejligt 

Jeg synes slet ikke det er langt ude, tværtimod! Synes det lyder rigtig hyggeligt  

Vi gør det bare ikke herhjemme - synes det virker alt for mærkeligt og manden får jeg slet ikke til det hehe Synes det vigtigste er, at man gør det man føler for og det man finder mest naturligt

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Misselbek skriver:

Vi snakker med den, især min kæreste gør

Dejligt!

Manden herhjemme gør det slet ikke - ikke at han ikke interessere sig, for det gør han, men det falder ham bare ikke naturligt

Anmeld

24. juli 2011

Sof

Jeg er ikke rigtig begyndt endnu, men Silje og Daniel gør. Jeg begynder nok nu hvor jeg kan mærke den noget mere og sange bliver der sunget rigeligt af, men det er jo også for Silje, så der får de begge to glæden af mors skønsang 

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Sof skriver:

Jeg er ikke rigtig begyndt endnu, men Silje og Daniel gør. Jeg begynder nok nu hvor jeg kan mærke den noget mere og sange bliver der sunget rigeligt af, men det er jo også for Silje, så der får de begge to glæden af mors skønsang 

Tror også at det ville være anderledes herhjemme, hvis vi havde fået et barn i forvejen, men det er stadig lidt "uvirkeligt" selvom jeg er så langt henne nu - men mon ikke at jeg/vi får rigeligt tid til at snakke med bebsen når den ankommer

Og ja kan godt forestille mig, at det er rigtig hyggeligt at synge og snakke med maven når man er 5 år - er Silje ikke det?

Anmeld

24. juli 2011

Sof

Fenja09 skriver:

Tror også at det ville være anderledes herhjemme, hvis vi havde fået et barn i forvejen, men det er stadig lidt "uvirkeligt" selvom jeg er så langt henne nu - men mon ikke at jeg/vi får rigeligt tid til at snakke med bebsen når den ankommer

Og ja kan godt forestille mig, at det er rigtig hyggeligt at synge og snakke med maven når man er 5 år - er Silje ikke det?

Jeg kan da fortælle så meget at jeg ikke erindrer at jeg snakkede med maven da jeg var gravid med SIlje, fordi jeg synes det var mærkeligt, men denne her gang er det noget anderledes. Men det er også meget mere virkeligt denne gang, for jeg ved hvad jeg har i vente 

Jo, Silje er 5 og hun synes det er sjovt at snakke med maven, lægge øret på maven og så fortælle hvad baby svarer  Hun er skæg  Men nu vil hun til gengæld gerne snart mærke den også

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Sof skriver:

Jeg kan da fortælle så meget at jeg ikke erindrer at jeg snakkede med maven da jeg var gravid med SIlje, fordi jeg synes det var mærkeligt, men denne her gang er det noget anderledes. Men det er også meget mere virkeligt denne gang, for jeg ved hvad jeg har i vente 

Jo, Silje er 5 og hun synes det er sjovt at snakke med maven, lægge øret på maven og så fortælle hvad baby svarer  Hun er skæg  Men nu vil hun til gengæld gerne snart mærke den også

Ja det er også det jeg lidt tænker, at det må være mere naturligt 2. gang end 1. gang  Altså vi ved jo begge godt, at vi skal have en bebs, men det er stadig meget uvirkeligt at der ligger sådan en lille en og svømmer rundt inde i maven - eller svømmer og svømmer, nu er det vidst mere asen og masen hehe

Ja hun siger sikkert nogle rigtig søde og sjove ting engang imellem - det må også være rigtig spændende for hende at skulle være storesøster

Anmeld

24. juli 2011

SussieThyssen

Fenja09 skriver:

Hej piger

Vil lige høre jer om i går rundt og snakker med jeres mave/bebs?

Jeg må tilstå at vi ikke har brugt det herunder min graviditet, synes det virker mærkeligt  men kan f.eks godt sige " hov hov du, ikke sparke mit ribben" eller andet, men snakker ikke direkte til bebsen.

Folk der har født er også meget velkomne til at svare om i gjorde det da i ventede jer

/Fenja 34+4

Ja..det er utroligt vigtigt at man både leger, synger for og taler med babyen derinde.

Det stimulerer fosterets sanser, det lærer ens stemmer i familien at kende, og man kan allerede der lære barnet en vuggevise, som betyder at nu skal den bette sove og falde til ro.

Børn der er blevet aktiveret allerede i fostertilstand er hurtigere i deres udvikling, de taler hurtigere, er mere vågne når de kommer ud, er fysisk mere parate til udvikling og deres mentale udvikling går også hurtigere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

SussieThyssen skriver:

Ja..det er utroligt vigtigt at man både leger, synger for og taler med babyen derinde.

Det stimulerer fosterets sanser, det lærer ens stemmer i familien at kende, og man kan allerede der lære barnet en vuggevise, som betyder at nu skal den bette sove og falde til ro.

Børn der er blevet aktiveret allerede i fostertilstand er hurtigere i deres udvikling, de taler hurtigere, er mere vågne når de kommer ud, er fysisk mere parate til udvikling og deres mentale udvikling går også hurtigere.

Kærligst
Sussie

Ja jeg har godt læst en masse om det, men håber og tror nu på, at vores bebs nok skal klare sig helt fint, selvom vi ikke dyrker det så meget - det med at snakke med maven

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

Jeg har stemt 'Ja', da jeg snakkede meget til Thias, mens han lå inde i maven - tror jeg begyndte næsten med det samme. Jeg sang 'Solen er så rød Mor' hver aften inden vi skulle sove, og gør det stadig nu hvor han er 14 måneder  Tænkte at det måske ville være bekendt for ham og derfor beroligende, når han kom ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.