madvaner som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Frejsmor

Babylil skriver:

Hmm hvorfor må man ikke spise røget madvarer?

Har total trip med at spise parmaskinke

Man må gerne spise varmtrøgede madvarer, men ikke koldtrøgede, da disse ikke er ordentligt varmebehandlede og derfor kan indeholde bakterier der kan være skadelige for dig og barnet..

Nu kan jeg ikke liige huske med parmaskinke, meen jeg tror det er koldtrøget og at man derfor ikke må spise det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Den kommende far

BabyBambi skriver:

Man må gerne spise varmtrøgede madvarer, men ikke koldtrøgede, da disse ikke er ordentligt varmebehandlede og derfor kan indeholde bakterier der kan være skadelige for dig og barnet..

Nu kan jeg ikke liige huske med parmaskinke, meen jeg tror det er koldtrøget og at man derfor ikke må spise det..

oki

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

24. juli 2011

modesty

Hmm hvorfor må man ikke spise røget madvarer?

Har total trip med at spise parmaskinke

Man må ikke spise "råt" kød, hvilket røget skinke i princippet er. Men altså... Man kan også blive for hysterisk. Sandsynligheden for at du skulle få en ond bakterie af at spise parmaskinke er stort set ikke-eksisterende.

Anmeld

24. juli 2011

modesty

gravid20 skriver:

hmm, ja det står der så ikke mere om ..

ved ikke hvorfor, men jeg er også stoppet med røget laks og sådan noget pga. det hvilket er virkelig surt, elsker røget mad..  

Du må godt spise varmrøget fisk, det er kun koldrøget der er no-no :-)

Anmeld

24. juli 2011

Frejsmor

BabyBambi skriver:

Kan dog lige læse mig til at parmaskinke ikke er røget, det er saltet og lufttørret og har dermed heller ikke været varmebehandlet på nogen måde...

Så derfor må parmaskinke næsten betragtes som rådt kød, og der er derfor en risiko for at nogle bakterier har overlevet saltnings/tørringsprocessen og dermed kan være skadelige for barnet..

Anmeld

24. juli 2011

modesty

Ups, så lige at en anden allerede havde svaret - sorry (og man kan ikke slette indlæg på det her site ;-)

Anmeld

24. juli 2011

baby012

modesty skriver:

så røget makrel og røget laks er okay ?? 

kender ikke rigtig forskel på varm røget eller kold røget 

Anmeld

24. juli 2011

Den kommende far

modesty skriver:

okay.. nu er min kæreste ikke den store fiske spiser så hun holder sig nok helt fra det

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

24. juli 2011

Frejsmor

gravid20 skriver:

Bum bum, hvordan forklarer man lige forskellen på det hehe..

I butikkerne kan man købe både varmtrøget og koldtrøget laks..

Koldtrøget laks ser næsten ud som rå laks, det er dem man tit kan få i tynde skriver i pakker, og ja de har den der meget laksede orange farve.. Varmtrøget laks er derimod gerne en laksebøf som man kan se har fået varmebehandling, den er ikke ligeså orange i farven...

Hmm gav det mon mening?

Anmeld

24. juli 2011

modesty

En anden har allerede svaret på det med laks ;-) Røget makrel er varmrøget, så det må du gerne spise (mums, jeg elsker det også).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.