madvaner som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

baby012

BabyBambi skriver:

Bum bum, hvordan forklarer man lige forskellen på det hehe..

I butikkerne kan man købe både varmtrøget og koldtrøget laks..

Koldtrøget laks ser næsten ud som rå laks, det er dem man tit kan få i tynde skriver i pakker, og ja de har den der meget laksede orange farve.. Varmtrøget laks er derimod gerne en laksebøf som man kan se har fået varmebehandling, den er ikke ligeså orange i farven...

Hmm gav det mon mening?

hmm, må vel hellere til at læse lidt på det så, håber bare jeg igen kan spise det så især røget makrel er jeg ked a at undvære .. smager altså godt på rugbrød

- men tak for forklaringen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

baby012

modesty skriver:

Som en anden allerede har svaret er det lidt tricky at gennemskue med laks, hæhæ, men røget makrel er varmrøget, så det må du gerne spise (mums, jeg elsker det også).

ihh det jeg glad for at høre !!  

skal vist ud og handle imorgen .. 

Anmeld

24. juli 2011

Frejsmor

hmm, må vel hellere til at læse lidt på det så, håber bare jeg igen kan spise det så især røget makrel er jeg ked a at undvære .. smager altså godt på rugbrød

- men tak for forklaringen  

Det var så lidt da..

Og hvis du med røget makrel tænker på de hele fisk man kan købe som er vakuumpakkede, så er jeg rimelig sikker på at de er varmtrøgede og sikre at spise.. Men ja læs lige på pakken for en sikkerhedsskyld..

Anmeld

24. juli 2011

baby012

BabyBambi skriver:

Det var så lidt da..

Og hvis du med røget makrel tænker på de hele fisk man kan købe som er vakuumpakkede, så er jeg rimelig sikker på at de er varmtrøgede og sikre at spise.. Men ja læs lige på pakken for en sikkerhedsskyld..

Yay - det er dem jeg tænker på, har dog lidt problemer med at partere den med alt den her kvalme hehe - 

men ja, må nok bare igang med at tjekke indpkaningen  

Anmeld

24. juli 2011

Babylil

BabyBambi skriver:

Man må gerne spise varmtrøgede madvarer, men ikke koldtrøgede, da disse ikke er ordentligt varmebehandlede og derfor kan indeholde bakterier der kan være skadelige for dig og barnet..

Nu kan jeg ikke liige huske med parmaskinke, meen jeg tror det er koldtrøget og at man derfor ikke må spise det..

Hmm okay øv hehe

Anmeld

24. juli 2011

Babylil

BabyBambi skriver:

Man må gerne spise varmtrøgede madvarer, men ikke koldtrøgede, da disse ikke er ordentligt varmebehandlede og derfor kan indeholde bakterier der kan være skadelige for dig og barnet..

Nu kan jeg ikke liige huske med parmaskinke, meen jeg tror det er koldtrøget og at man derfor ikke må spise det..

Hmm okay øv hehe

Anmeld

25. juli 2011

Vidunderligeunger

Ansemusen skriver:

Det er rigtigt med nogle af fødevarerne. Men mht. fx. rødt kød og upastauriserede oste, er det én gang det skal gå galt! Hvis man får listeriabakterier kan det medføre abort eller skader hos fostret. Så jeg turde ikke tage chancen med disse ting.

og de ting skal man respektere, men synes lige pludselig det lød som om der var flere ting man ikk måtte spise kontra man gerne  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.