madvaner som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.300 visninger
56 svar
0 synes godt om
24. juli 2011

Den kommende far

Er der nogle madvarer man som gravid ikke må spise? er der ikke noget med lever? ved godt man ikke må drikke alkohol osv men hvad må man ikke udover det?

MVH

Den kommende far

http://www.babydutten.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Noahmor

Den kommende far skriver:

Er der nogle madvarer man som gravid ikke må spise? er der ikke noget med lever? ved godt man ikke må drikke alkohol osv men hvad må man ikke udover det?

MVH

Den kommende far

Al indmad, de store rovfisk og ikke pasteuriserede oste. Det var lige, hvad jeg kunne komme i tanke om. 

Anmeld

24. juli 2011

Mor til Mike

Den kommende far skriver:

MVH

Den kommende far

Citrusfrugter, og man skal også passe på med lakridsen.

Anmeld

24. juli 2011

ravnsbeck

Misselbek skriver:

Citrusfrugter, og man skal også passe på med lakridsen.

Hvorfor citrusfrugter?

Anmeld

24. juli 2011

Mor til Mike

ravnsbeck skriver:

Hvorfor citrusfrugter?

Jeg ved det faktisk ikke. Men min læge sagde at man ikke må spise dem under graviditeten .. 

Anmeld

24. juli 2011

Nitz - <3 David

Hvorfor må man ikke spise indmad? Jeg har fået at vide at det er godt at spise lever, fordi der er en masse sunde vitaminer osv.. Og så skulle det hjælpe mod strækmærker.. fordi det gør huden mere elastisk..

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

Det passer ikke mht. citrusfrugter så vidt jeg ved! Jeg læste i graviditeten i min graviditetsbog om hvilke madvarer man ikke må spise, og citrusfrugter står der altså intet om. Appelsiner og citroner er jo mega sunde!

Blåskimmeloste må man ikke spise. Jeg spiste dog gogonzola på pizza, da jeg vurderede at det blev bagt ved så høj varme.

Og lakridsen er ikke noget man IKKE MÅ spise, men man skal ikke spise en pose salt lakrids hver dag, da blodtrykket lettere bliver for højt når man er gravid. Men jeg spiste saltlakrids rimeligt ofte, og i min graviditetsbog stod der også at det for nogle hjalp lidt på kvalmen. Så forbudt er det i hvert fald ikke  Gudskelov, når nu man skal undvære alle mulige andre gode sager!

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

Nitz - Med en lille Akrobat i hulen :) skriver:

Hvorfor må man ikke spise indmad? Jeg har fået at vide at det er godt at spise lever, fordi der er en masse sunde vitaminer osv.. Og så skulle det hjælpe mod strækmærker.. fordi det gør huden mere elastisk..

Der er et meget højt indhold af A-vitamin, som kan skade fostret, når det indtages i for store mængder. Derfor må man ikke spise lever når man er gravid - dog godt leverpostej, så længe det ikke er i kæmpe mængder.

Anmeld

24. juli 2011

132319

Citrusfrugter og lakrids er da vist en røver

Rødt kød og store fisk, er faktisk det eneste jeg kan komme i tanke om

Anmeld

24. juli 2011

Noahmor

Ansemusen skriver:

Der er et meget højt indhold af A-vitamin, som kan skade fostret, når det indtages i for store mængder. Derfor må man ikke spise lever når man er gravid - dog godt leverpostej, så længe det ikke er i kæmpe mængder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.