madvaner som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Carl-Emil's mor

132319 skriver:

Citrusfrugter og lakrids er da vist en røver

Rødt kød og store fisk, er faktisk det eneste jeg kan komme i tanke om

Nej salt lakridsen er nu god nok desværre... men altså det handler bare om at man ikke skal kværne en hel pose piratos om dagen 

Citrus frugter har jeg dog overhoved ikke hørt det om, kun at man netop SKAL spise dem da de er stop fulde af C vitaminer 

Til TS:

Tun f.eks skal man holde igen med.. 1 gang om ugen MAKS har jeg fået det anbefalet...

Parmaskinke og andre lufttørret kødpålæg skal man heller ikke spise 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

132319

Carl-EmilsMoar skriver:

Nej salt lakridsen er nu god nok desværre... men altså det handler bare om at man ikke skal kværne en hel pose piratos om dagen 

Citrus frugter har jeg dog overhoved ikke hørt det om, kun at man netop SKAL spise dem da de er stop fulde af C vitaminer 

Til TS:

Tun f.eks skal man holde igen med.. 1 gang om ugen MAKS har jeg fået det anbefalet...

Parmaskinke og andre lufttørret kødpålæg skal man heller ikke spise 

Åh ok, det har jeg aldrig hørt

Tun omfatter i øvrigt ikke det på dåse, det er der mange der fejlagtigt tror

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

132319 skriver:

Citrusfrugter og lakrids er da vist en røver

Rødt kød og store fisk, er faktisk det eneste jeg kan komme i tanke om

Upastauriserede oste er også 'forbudt'. Og som sagt lever (er faktisk ikke lige klar over hvordan med anden indmad, da det ikke var relevant for mig at vide, hehe)

Anmeld

24. juli 2011

Lisbeth1985

Man skal vidst også undgå konserves (fx. tun, flåede tomater, osv), men heldigvis kan man få de fleste af disse ting i pap

Derudover er light-sodavand ikke godt, da det bevirke, at man går for tidligt i fødsel..

Sukker er selvfølgelig heller ikke godt i for store mængder, men det er jo aldrig..

lisbeth

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Lisbeth1985 skriver:

Man skal vidst også undgå konserves (fx. tun, flåede tomater, osv), men heldigvis kan man få de fleste af disse ting i pap

Derudover er light-sodavand ikke godt, da det bevirke, at man går for tidligt i fødsel..

Sukker er selvfølgelig heller ikke godt i for store mængder, men det er jo aldrig..

lisbeth

Hvor har du hørt om det med light sodavand?

Kæresten og jeg fik af vide på hospitalet af både JM, læge og diætist at ville man drikke sodavand skulle man sørge for at drikke light produkter.

/Fenja

Anmeld

24. juli 2011

Carl-Emil's mor

132319 skriver:

Åh ok, det har jeg aldrig hørt

Tun omfatter i øvrigt ikke det på dåse, det er der mange der fejlagtigt tror

Nej den skal man også holde igen med hvis det bare er alm. standard tun som du kan købe i fakta, netto og andre i den dur  Det er ihvertfald hvad jeg har fået besked om fra frk. overlæge dims  men tror det er lidt "religion" i det alt efter hvilken læge du har.. ligesom børneopdragelse og hundetræning osv osv 

Anmeld

24. juli 2011

Lisbeth1985

Fenja09 skriver:

Hvor har du hørt om det med light sodavand?

Kæresten og jeg fik af vide på hospitalet af både JM, læge og diætist at ville man drikke sodavand skulle man sørge for at drikke light produkter.

/Fenja

http://www.b.dk/viden/gynaekologformand-til-gravide-undgaa-light-sodavand

Du kan bl.a. læse lidt om det i overstående link

Anmeld

24. juli 2011

132319

Carl-EmilsMoar skriver:

Nej den skal man også holde igen med hvis det bare er alm. standard tun som du kan købe i fakta, netto og andre i den dur  Det er ihvertfald hvad jeg har fået besked om fra frk. overlæge dims  men tror det er lidt "religion" i det alt efter hvilken læge du har.. ligesom børneopdragelse og hundetræning osv osv 

Ja, jeg har nu altid fået at vide at tun på dåse ikke skader. Det er noget med indholdet af tungmetaller...

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Lisbeth1985 skriver:

Super tak for det

Jeg drikker nu fortsat light hvis jeg skal have sodavand

Anmeld

24. juli 2011

Fenja09

Lisbeth1985 skriver:

Kan læse at der står "om de skal anbefale gravide"  og at det drejer sig om 1 lt om dagen eller mere, så det er måske de færreste der er i den "risiko-gruppe"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.