madvaner som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Babylil

Carl-EmilsMoar skriver:

Nej salt lakridsen er nu god nok desværre... men altså det handler bare om at man ikke skal kværne en hel pose piratos om dagen 

Citrus frugter har jeg dog overhoved ikke hørt det om, kun at man netop SKAL spise dem da de er stop fulde af C vitaminer 

Til TS:

Tun f.eks skal man holde igen med.. 1 gang om ugen MAKS har jeg fået det anbefalet...

Parmaskinke og andre lufttørret kødpålæg skal man heller ikke spise 

Parmaskinke? Hvorfor må man ikke spise det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Den kommende far

Babylil skriver:

Parmaskinke? Hvorfor må man ikke spise det?

tænkte jeg også lige

MVH

Den kommende far

http://www.babydutten.blogspot.com/

Anmeld

24. juli 2011

baby012

Lige lidt fra den bog jeg lige har fået a min jordmor  

- spis fisk flere gange om ugen - MEN - pas på med rovfisk, spis højest 100g rovfisk om ugen, fordi at rovfisk kan indeholde meget kviksølv.. tun fra dåse kan du godt spise da det indeholder mindre kviksølv, spis højest 125 g østersølaks om måneden, da det har et meget højt indhold af dioxinindhold. 

- SPIS IKKE LEVER - Lever og levertran kan indeholde meget store mængder af A-vitamin. som kan skade barnet, leverpostej og pateer indeholder mindre a-vitamin og udgør derfor ingen risiko.

- Drik IKKE mere end 2 kopper kaffe om dagen, og begræns mængden af alt der indeholder koffein, fx. te og cola. 

- Spis ikke rødt kød af nogen art. bekterierne i det ikke færdig stægte kød kan skade barnet alvorligt.

- hold dig fra madvare som er røget. 

håber ikke den med citros frugterne er rigtig, for jeg spiser ca. en citron om dagen  

husk også at vask alt frugt og grønt inden du spiser det . jordbakterier kan være meget skadelige for barnet . 

Anmeld

24. juli 2011

Den kommende far

gravid20 skriver:

- spis fisk flere gange om ugen - MEN - pas på med rovfisk, spis højest 100g rovfisk om ugen, fordi at rovfisk kan indeholde meget kviksølv.. tun fra dåse kan du godt spise da det indeholder mindre kviksølv, spis højest 125 g østersølaks om måneden, da det har et meget højt indhold af dioxinindhold. 

- SPIS IKKE LEVER - Lever og levertran kan indeholde meget store mængder af A-vitamin. som kan skade barnet, leverpostej og pateer indeholder mindre a-vitamin og udgør derfor ingen risiko.

- Drik IKKE mere end 2 kopper kaffe om dagen, og begræns mængden af alt der indeholder koffein, fx. te og cola. 

- Spis ikke rødt kød af nogen art. bekterierne i det ikke færdig stægte kød kan skade barnet alvorligt.

håber ikke den med citros frugterne er rigtig, for jeg spiser ca. en citron om dagen  

husk også at vask alt frugt og grønt inden du spiser det . jordbakterier kan være meget skadelige for barnet . 

Tak for det. der var mange gode

MVH

Den kommende far

http://www.babydutten.blogspot.com/

Anmeld

24. juli 2011

Babylil

gravid20 skriver:

Hmm hvorfor må man ikke spise røget madvarer?

Har total trip med at spise parmaskinke

Anmeld

24. juli 2011

baby012

Babylil skriver:

Hmm hvorfor må man ikke spise røget madvarer?

Har total trip med at spise parmaskinke

hmm, ja det står der så ikke mere om ..

ved ikke hvorfor, men jeg er også stoppet med røget laks og sådan noget pga. det hvilket er virkelig surt, elsker røget mad..  

Anmeld

24. juli 2011

Dansker I Holland

Ansemusen skriver:

Der er et meget højt indhold af A-vitamin, som kan skade fostret, når det indtages i for store mængder. Derfor må man ikke spise lever når man er gravid - dog godt leverpostej, så længe det ikke er i kæmpe mængder.

Skulle lige til at skrive det samme

Anmeld

24. juli 2011

Vidunderligeunger

nej nej nej, hvor er der mange restriktioner på hvad man må og ikke må :O jeg spiste lige hvad der passede mig, med måde... Så hvis den stod på hjerte i flødesovs en enkelt dag i de 9 mdr, så spiste jeg det, eller tun (ex. sushi) så var det det.. så længe det ikke tager overhånd.. men det kan de fleste normaltfungerende mennesker godt selv regne ud

Anmeld

24. juli 2011

Ansemusen

MAJ*MOR skriver:

nej nej nej, hvor er der mange restriktioner på hvad man må og ikke må :O jeg spiste lige hvad der passede mig, med måde... Så hvis den stod på hjerte i flødesovs en enkelt dag i de 9 mdr, så spiste jeg det, eller tun (ex. sushi) så var det det.. så længe det ikke tager overhånd.. men det kan de fleste normaltfungerende mennesker godt selv regne ud

Det er rigtigt med nogle af fødevarerne. Men mht. fx. rødt kød og upastauriserede oste, er det én gang det skal gå galt! Hvis man får listeriabakterier kan det medføre abort eller skader hos fostret. Så jeg turde ikke tage chancen med disse ting.

Anmeld

24. juli 2011

Den kommende far

Ansemusen skriver:

Det er rigtigt med nogle af fødevarerne. Men mht. fx. rødt kød og upastauriserede oste, er det én gang det skal gå galt! Hvis man får listeriabakterier kan det medføre abort eller skader hos fostret. Så jeg turde ikke tage chancen med disse ting.

okay vi spiser også alt med forbehold

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.