Knude i bryst- er bare SÅ bange!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2011

Leonora25

Fenja09 skriver:

Fandt lige det her, måske du har lyst til at læse lidt om de forandringer der sker i kvindens bryst under graviditet - kan være du kan sammenligne med den knude du har fundet

http://www.jordemoderforeningen.dk/index.dsp?page=5271

Tak, hvor er du sødKrydser fingre for det bare er det! Tak for hjælpen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

Mettefpigen

Tror heller ikk du skal være bange.. Hvis det er en "ond" knude så skal den også sidde op under armhulen...

Men godt at du har fået en tid hos lægen, så du kan få ro i sjælen

Anmeld

23. juli 2011

Tina&Laura

Leonora25 skriver:

Hej piger

Igår da jeg lagde mig for at sove kløede det lige lidt under min ene brydtvorte, jeg ville ikke klø, fordi mine brystvorter er ømme grundet graviditeten. Så jeg gnuppede kløen væk og så skete det at jeg stødte på en knude Åh hvor er jeg dog bange ked og, ja ulykkelig!

Tænker på om der er andre der har prøvet lignende i forbindelse med graviditet? Håber jo det er noget så enkelt og uskyldigt som det der er forklaringen

Jeg har heldigvis en tid hos min læge på mandag, så jeg kan få hende til at mærke den efter! Men hey, skal jo glæde mig over graviditeten og ikke frygte en knude- det var ikke meningen. HULK HULK!

Jeg havde mange af sådan nogle hårde steder (knude lign.) på mit bryst i min graviditet og efterfølgende da jeg ammede - men det er alt sammen forsvundet efterfølgende.

Tror ikke du skal være nervøs, men få da din læge til at kigge på det lejlighedsvis.

Anmeld

23. juli 2011

Leonora25

SussieThyssen skriver:

Jeg tror ikke du skal være spor bange søde ven. 
Det du uden tvivl har mærket er en mælkekirtel.
De hæver og laver knuder både under graviditeten og efter.
Hvis man undersøger sine bryster som gravid, vil man opdage at der rent faktisk kan være adskillige af dem, og ligger de helt ude under huden og presser mod huden, kan de klø.

Så træk vejret roligt, søde ven.
Selvfølgelig skal du snakke med lægen, men jeg er ret sikker på at han/hun vil sige det samme.

Et stort trøstekram

Kærligst
Sussie

Årh, tak for de trøstende ord Sussie Det hjælper virkelig! Må indrømme at jeg blev virkelig bange

Men kan sådan en mælkekirtel godt være på størrelse med en stor ært? og kan den godt sidde ret dybt?

Jeg kan ikke ummidelbart mærke flere, men det kan jo være de kommer og at det bare er den første i rækken af hævede mælkekirtler

Jeg vil førsøge at trække vejret, tænke på noget andet og håbe min læge kommer med samme udmelding!!

Endnu engang tak for trøstDet har helt sikkert givet lidt ro på! Knus

Anmeld

23. juli 2011

Leonora25

Tina&Laura skriver:

Jeg havde mange af sådan nogle hårde steder (knude lign.) på mit bryst i min graviditet og efterfølgende da jeg ammede - men det er alt sammen forsvundet efterfølgende.

Tror ikke du skal være nervøs, men få da din læge til at kigge på det lejlighedsvis.

Glad for at høre at det tilsyneladende er helt normalt  Har bare sådan en respekt/frygt for den kræftsygdom, så da jeg lå i sengen igår løb tankerne af med mig, du ved- Hvad nu hvis...

Men det har hjulpet at høre at andre her oplevet det samme og at det er helt ufarligt. Jeg får det lige tjekket af lægen på mandag for en sikkerheds skyld

Tusind tak for svar

Anmeld

23. juli 2011

SussieThyssen

Leonora25 skriver:

Årh, tak for de trøstende ord Sussie Det hjælper virkelig! Må indrømme at jeg blev virkelig bange

Men kan sådan en mælkekirtel godt være på størrelse med en stor ært? og kan den godt sidde ret dybt?

Jeg kan ikke ummidelbart mærke flere, men det kan jo være de kommer og at det bare er den første i rækken af hævede mælkekirtler

Jeg vil førsøge at trække vejret, tænke på noget andet og håbe min læge kommer med samme udmelding!!

Endnu engang tak for trøstDet har helt sikkert givet lidt ro på! Knus

De kan blive så store som valnødder..og enormt ømme

Men lad endelig være med at klemme og mase på den.
Lad den være indtil lægen selv har mærket efter.

Anmeld

23. juli 2011

Fenja09

Leonora25 skriver:

Tak, hvor er du sødKrydser fingre for det bare er det! Tak for hjælpen!

Selv tak, håber alt er i den skønneste orden - så du kan nyde din graviditet uden bekymring

Anmeld

23. juli 2011

Muffin_girl

Leonora25 skriver:

Hej piger

Igår da jeg lagde mig for at sove kløede det lige lidt under min ene brydtvorte, jeg ville ikke klø, fordi mine brystvorter er ømme grundet graviditeten. Så jeg gnuppede kløen væk og så skete det at jeg stødte på en knude Åh hvor er jeg dog bange ked og, ja ulykkelig!

Tænker på om der er andre der har prøvet lignende i forbindelse med graviditet? Håber jo det er noget så enkelt og uskyldigt som det der er forklaringen

Jeg har heldigvis en tid hos min læge på mandag, så jeg kan få hende til at mærke den efter! Men hey, skal jo glæde mig over graviditeten og ikke frygte en knude- det var ikke meningen. HULK HULK!

Jeg er ikke gravid.. Men jeg har i 6 år døjet med hævede og ømme mælkekirtler.. Så jeg har MEGET TIT ømme knuder i brystet .. Som skyldes en for stor dannelse af mælkevæv og et eller andet jeg ikke kan huske .. Men tror bestemt ikke du skal være nervøs,, Mine kan være fra o,5 cm til 3-4 cm store .. Og sidde dybt og inden under bryst vorten.. Og min læge siger at når jeg bliver gravid kan der komme rigtig mange !! Så tror bare du skal tjekkes og det er det  

ITS HARD TO BE A WOMAN  

Anmeld

25. juli 2011

Leonora25

Mettefpigen skriver:

Tror heller ikk du skal være bange.. Hvis det er en "ond" knude så skal den også sidde op under armhulen...

Men godt at du har fået en tid hos lægen, så du kan få ro i sjælen

Kan en "ond" knude da ikke sidde i brystet?

Anmeld

25. juli 2011

Leonora25

AalborgPigen skriver:

Jeg er ikke gravid.. Men jeg har i 6 år døjet med hævede og ømme mælkekirtler.. Så jeg har MEGET TIT ømme knuder i brystet .. Som skyldes en for stor dannelse af mælkevæv og et eller andet jeg ikke kan huske .. Men tror bestemt ikke du skal være nervøs,, Mine kan være fra o,5 cm til 3-4 cm store .. Og sidde dybt og inden under bryst vorten.. Og min læge siger at når jeg bliver gravid kan der komme rigtig mange !! Så tror bare du skal tjekkes og det er det  

ITS HARD TO BE A WOMAN  

Tak for dit svar  Ja det er nok helt normalt, men det sætter sgu en masse tanker igang

Var ved lægen idag og havde håbet lidt på at hun bare ville sige "Jamen det er bare en mælkekirtel" Men hun ville tjekke den igen når jeg kommer til mit 2. lægebesøg og hvis den stadig er der, sende mig videre til ultralydscanning- øv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.