Helt kanon... :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2011

Nessie

Zafir skriver:

Mmmm.... Jeg troede egentligt mange af de myter omkring at turde var aflivet da jeg fødte Frigg under stor mediebevogenhed... Mmm...

Min fødsel med Frigg (og også Idun for den sags skyld) ville 99,9% sikkert være endt i akut ks, hvis jeg havde født på sygehuset. Men da jeg fødte hjemme, havde god tid, SUPER kompetente og dygtige kendte hjemmefødsels jordemødre og ingen stress, var det super gode, rolige og kærlige fødsler der på ingen måde var i farezonen eller på anden måde i den farlige afdeling.

Og HVIS der overhovedet så meget som er tegn på at tingene skal gå galt, så er man afsted til sygehuset med det samme. JM er altid 45-60 min foran i sit hovede og ved hvad der vil ske. HVis børnene døde ved hjemmefødsler var hjemmefødsler ikke tilladt. - Men der dør derimod hvert år børn, som følge af fejl vurderinger og stress på sygehuset i forbindelse med fødsler og sygehus fødsler er jo tilladt

Mine søskende er også født hjemme, så er egentlig ikke i tvivl om, at der er gode og kompetente JM med til en hjemmefødsel.

I vores tilfælde dykkede hjertelyden, men det var ikke MEGET alarmerende, men fødselslægen mente alligevel efter kort tid med veer, at KS ville være bedst hurtigt.

Det viste sig så bagefter, at der var noget galt med moderkagen, og Daniel ville ikke have overlevet en normal fødsel.
Det er såmænd derfor, vi bagefter har talt om, at vi ikke tør en hjemmefødsel hvis vi får et barn mere.
Her første gang, var det slete ikke med i vores overvejelser, og nu tør vi ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

Mille83

Zafir skriver:

Præcis. Så meget stress. Ind på sygehuset. Stresse med at føde med stressede ukendte JM og lige få en klud på panden, pakke baby ind og hjem igen. HVORFOR tage på sygehuset?!...

Enig

Anmeld

19. juli 2011

Zafir

Nessie skriver:

Mine søskende er også født hjemme, så er egentlig ikke i tvivl om, at der er gode og kompetente JM med til en hjemmefødsel.

I vores tilfælde dykkede hjertelyden, men det var ikke MEGET alarmerende, men fødselslægen mente alligevel efter kort tid med veer, at KS ville være bedst hurtigt.

Det viste sig så bagefter, at der var noget galt med moderkagen, og Daniel ville ikke have overlevet en normal fødsel.
Det er såmænd derfor, vi bagefter har talt om, at vi ikke tør en hjemmefødsel hvis vi får et barn mere.
Her første gang, var det slete ikke med i vores overvejelser, og nu tør vi ikke

I din situation ville du jo bare være overflyttet til sygehuset Hvis der er det mindste tvivl gennemfører man jo ikke en hjemmefødsel, men tager den videre på sygehuset - også har man fordelen af at alle er informeret om at man kommer, så man bliver taget imod med hele holdet af læger osv... Så man kommer lige til

Anmeld

19. juli 2011

Nessie

Zafir skriver:

I din situation ville du jo bare være overflyttet til sygehuset Hvis der er det mindste tvivl gennemfører man jo ikke en hjemmefødsel, men tager den videre på sygehuset - også har man fordelen af at alle er informeret om at man kommer, så man bliver taget imod med hele holdet af læger osv... Så man kommer lige til

Ja, jeg kan godt se din pointe, men jeg tror at man i dag er så vant til at sygehusvæsenet og læger tager sig af én, at det slet ikke er med i overvejelserne, når man tænker fødsel.

Vi overvejede det overhovedet ikke, og har jo så heller ikke fået lsten til det efterfølgende

Anmeld

19. juli 2011

Zafir

Nessie skriver:

Ja, jeg kan godt se din pointe, men jeg tror at man i dag er så vant til at sygehusvæsenet og læger tager sig af én, at det slet ikke er med i overvejelserne, når man tænker fødsel.

Vi overvejede det overhovedet ikke, og har jo så heller ikke fået lsten til det efterfølgende

Præcis derfor det er så vigtigt at kende sine muligheder, så man ikke bare blindt vælger det man tror man skal vælge

Anmeld

19. juli 2011

Mi

Fantastisk. Der skal bare til at være nogle flere hjemmefødselsordninger

Anmeld

19. juli 2011

Mi

Jeg bliver så ked af, at nogle stadig mener at man løber en risiko på sit barns vegne ved at føde hjemme. Det er jo slet ikke tilfældet. Min jm fortalte mig faktisk, at når man renser statestikkerne for risikofødsler, så dør flere børn på hospitalet frem for ved hjemmefødsler.

Da jeg ringede til min jm kom hun efter 45 min og blev her til et par timer efter fødslen.

Min søster lå og ringede i snoren, og alligevel tog det en time før hun så en jm, som havde travlt med flere fødsler. Det er altså nemmere for jm at overse noget i den sidste situation fremfor den første.

Anmeld

19. juli 2011

Zafir

Mi skriver:

Jeg bliver så ked af, at nogle stadig mener at man løber en risiko på sit barns vegne ved at føde hjemme. Det er jo slet ikke tilfældet. Min jm fortalte mig faktisk, at når man renser statestikkerne for risikofødsler, så dør flere børn på hospitalet frem for ved hjemmefødsler.

Da jeg ringede til min jm kom hun efter 45 min og blev her til et par timer efter fødslen.

Min søster lå og ringede i snoren, og alligevel tog det en time før hun så en jm, som havde travlt med flere fødsler. Det er altså nemmere for jm at overse noget i den sidste situation fremfor den første.

NEMLIG!!! - Det er præcis det jeg mener!!!

Jeg håber og hepper også på at vores gode region sj ordning bliver bredt ud til hele landet
Alle børn skal have muligheden, for at få sådan en dejlig start på livet.

I november sidste år, fik region sj ordningen også 'En god start på livet' prisen

Anmeld

19. juli 2011

inpe

jeg havde også et ønske om, at føde hjemme, men fordi jeg fik en blodstyrtning sidste gang, tør min mand ikke, at lade mig føde hjemme, så jeg har måtte give mig, og afsted til sygehuset, når det engang går i gang, men det er nok også det mest klogeste også pga. min rygoperation, som jeg fik i september, og blev gravid 6 uger senere, så der er lidt ekstra obs på mig.

Anmeld

19. juli 2011

Leonora

Ihhhh fedt at læse... Håber at jeg til okt er med at højne procent delen

Hvis alt kommer til at gå efter planen skal vores datter nr 2 fødes hjemme til okt....er meget spændt på det og glæder mig vildt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.