Nessie skriver:
Jeg tager hatten af for dem der vil føde hjemme, men personligt tør jeg ikke, og slet ikke efter fødslen af min søn, næste gang vil jeg også gerne kunne komme hurtigt på operationsstuen, hvis der skulle ske noget
Mmmm.... Jeg troede egentligt mange af de myter omkring at turde var aflivet da jeg fødte Frigg under stor mediebevogenhed... Mmm...
Min fødsel med Frigg (og også Idun for den sags skyld) ville 99,9% sikkert være endt i akut ks, hvis jeg havde født på sygehuset. Men da jeg fødte hjemme, havde god tid, SUPER kompetente og dygtige kendte hjemmefødsels jordemødre og ingen stress, var det super gode, rolige og kærlige fødsler der på ingen måde var i farezonen eller på anden måde i den farlige afdeling.
Og HVIS der overhovedet så meget som er tegn på at tingene skal gå galt, så er man afsted til sygehuset med det samme. JM er altid 45-60 min foran i sit hovede og ved hvad der vil ske. HVis børnene døde ved hjemmefødsler var hjemmefødsler ikke tilladt. - Men der dør derimod hvert år børn, som følge af fejl vurderinger og stress på sygehuset i forbindelse med fødsler og sygehus fødsler er jo tilladt
Anmeld