Hvilket navn kan I bedst lide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

Babylil

Sakris skriver:

Så giver Rosabella meget mere mening. Så kan jeg godt se det smukke i det navn også

Det er jeg glad for du synes, det er betydningen bag der mange gange er det fængende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Sakris

Babylil skriver:

Det er jeg glad for du synes, det er betydningen bag der mange gange er det fængende

Ja det er det! Ved du at I venter en pige?

Anmeld

17. juli 2011

Babylil

Sakris skriver:

Ja det er det! Ved du at I venter en pige?

Nej, slet ikke, hehe.. Men har også et stensikkert drengenavn

Anmeld

17. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Babylil skriver:

Jeg har en spansk mor og hendes spanske mor hed Rosa. Hun døde af brystkræft som 53-årig, da jeg kun var 9 måneder gammel. Min mormor boede i Spanien, men min mor var flyttet til Danmark, så min mormor fik ikke set mig så tit, så har aldrig rigtig kendt hende. Men tilsyneladende ligner jeg hende på en prik udseende og personlighedsmæssigt

Min mor valgte, at døbe mig Rosa til mellemnavn efter min mormor og mine spanske rødder. Når jeg er i Spanien bliver jeg kaldt Rosa og det betyder meget for dem.

Jeg er også rødhåret, så Rosa passer rigtig godt til mig, hehe.

Da jeg blev gravid spurgte min mor mig, om jeg ville videreføre hendes mors navn Rosa til min datter, bare som mellemnavn. Det ville jeg gerne, men legede lidt med kombinationerne og fandt frem til at Rosabella er smukt. Så det er en tradition at hedde noget med Rosa efter min spanske mormor.

For et par uger siden fik jeg af vide, at min mor højst sandsynligt havde fået brystkræft og hun er 53 år, ligesom min mormor var. Det viste sig, at der heldigvis ikke var noget alligevel, men jeg var bare så ked af det og det bekræftede bare at min baby skal hedde Rosabella. Så smukt og en skøn historie om hendes spanske oldemor og spanske familie Hun skal vide, hvor hun stammer fra den lille blomst

Anmeld

17. juli 2011

Sakris

Babylil skriver:

Nej, slet ikke, hehe.. Men har også et stensikkert drengenavn

Vi havde også et pige- og et drengenavn flere år før jeg blev gravid Men så tog kongehuset lige vores pigenavn, så vi havde meget diskussion om det da vi så fandt ud af at vi ventede en pige. Men det forblev Isabella. Så må vi tage med at det blev 2010s top 1 navn som forventet og at hun sikker kommer til at gå i klasse med 3xIsabella. Det var bare det eneste rigtige navn for hende! 

Anmeld

17. juli 2011

Pigent

Babylil skriver:

Hvilket navn kan I bedst lide? Kom evt. med et forslag til fornavn og mellemnavn blandt de anførte navne

Har stemt Celina  Jeg elsker det navn. 
Hvis jeg nogensinde får en pige vil hun højst sandsynlig komme til at hedde Celina. Min kæreste kan også rigtig godt lide det. 
Jeg har i lang tid sagt at min første datter skal hedde Fransiska til mellemnavn, så det bliver nok Celina Fransiska. 
Augusta Celina eller Celina Augusta synes jeg også er to søde navne.  

Hvad synes du enlig om navnet Angela? Det er min kærestes ynglings navn. 

De andre navne er også fine, men jeg er ikke så vilde med dem allesammen. 

Celina Anastasia,Celina Rosabella eller Celina Nikita kunne også være fine.
Navne man kunne sætte sammen med Anastasia kunne være
Viktoria Anastasia
Anastasia Daniella
Emmelie/Emily Anastasia
Josefine/Josephine Anastasia eller Josefina/Josephina Anastasia
Angela Anastasia  

Navne man kunne sætte sammen med Rosabella
Rosabella Marie
Karoline/Karolina Rosebella
Rosabella Emilie
Rosebella Kathrine 

Navne man kunne sætte sammen med Nikita
Emma Nikita
Merle Nikita
Nikita Alberte/Alberta
Nikita Sofie/Sofia/Sophie/Sophia
Nikita Emilie/Emilia

Navne man kunne sætte sammen med Fleur
Emma Fleur
Fleur Viktoria
Bella Fleur  

Anmeld

17. juli 2011

Babylil

Barnepigen skriver:

Har stemt Celina  Jeg elsker det navn. 
Hvis jeg nogensinde får en pige vil hun højst sandsynlig komme til at hedde Celina. Min kæreste kan også rigtig godt lide det. 
Jeg har i lang tid sagt at min første datter skal hedde Fransiska til mellemnavn, så det bliver nok Celina Fransiska. 
Augusta Celina eller Celina Augusta synes jeg også er to søde navne.  

Hvad synes du enlig om navnet Angela? Det er min kærestes ynglings navn. 

De andre navne er også fine, men jeg er ikke så vilde med dem allesammen. 

Celina Anastasia,Celina Rosabella eller Celina Nikita kunne også være fine.
Navne man kunne sætte sammen med Anastasia kunne være
Viktoria Anastasia
Anastasia Daniella
Emmelie/Emily Anastasia
Josefine/Josephine Anastasia eller Josefina/Josephina Anastasia
Angela Anastasia  

Navne man kunne sætte sammen med Rosabella
Rosabella Marie
Karoline/Karolina Rosebella
Rosabella Emilie
Rosebella Kathrine 

Navne man kunne sætte sammen med Nikita
Emma Nikita
Merle Nikita
Nikita Alberte/Alberta
Nikita Sofie/Sofia/Sophie/Sophia
Nikita Emilie/Emilia

Navne man kunne sætte sammen med Fleur
Emma Fleur
Fleur Viktoria
Bella Fleur  

Franciska det er et flot navn. Angela er også meget kønt. Tak for de mange forslag

Anmeld

17. juli 2011

FrkT

Celina, no doubt! Og ellers Fleur... tror dog at mange danskere vil udtale det forkert, med mindre de har lært fransk altså!  De andre navne kan jeg SLET ikke lide! 

Anmeld

17. juli 2011

Babylil

Sakris skriver:

Vi havde også et pige- og et drengenavn flere år før jeg blev gravid Men så tog kongehuset lige vores pigenavn, så vi havde meget diskussion om det da vi så fandt ud af at vi ventede en pige. Men det forblev Isabella. Så må vi tage med at det blev 2010s top 1 navn som forventet og at hun sikker kommer til at gå i klasse med 3xIsabella. Det var bare det eneste rigtige navn for hende! 

He he ja hvis I havde besluttet jer for navnet Isabella, så er det lidt svært at ændre bare fordi det lige pludselig bliver en trend.. Synes det er et rigtig sødt navn

Anmeld

17. juli 2011

BabyMus

Babylil skriver:

Jeg har en spansk mor og hendes spanske mor hed Rosa. Hun døde af brystkræft som 53-årig, da jeg kun var 9 måneder gammel. Min mormor boede i Spanien, men min mor var flyttet til Danmark, så min mormor fik ikke set mig så tit, så har aldrig rigtig kendt hende. Men tilsyneladende ligner jeg hende på en prik udseende og personlighedsmæssigt

Min mor valgte, at døbe mig Rosa til mellemnavn efter min mormor og mine spanske rødder. Når jeg er i Spanien bliver jeg kaldt Rosa og det betyder meget for dem.

Jeg er også rødhåret, så Rosa passer rigtig godt til mig, hehe.

Da jeg blev gravid spurgte min mor mig, om jeg ville videreføre hendes mors navn Rosa til min datter, bare som mellemnavn. Det ville jeg gerne, men legede lidt med kombinationerne og fandt frem til at Rosabella er smukt. Så det er en tradition at hedde noget med Rosa efter min spanske mormor.

For et par uger siden fik jeg af vide, at min mor højst sandsynligt havde fået brystkræft og hun er 53 år, ligesom min mormor var. Det viste sig, at der heldigvis ikke var noget alligevel, men jeg var bare så ked af det og det bekræftede bare at min baby skal hedde Rosabella. Så smukt og en skøn historie om hendes spanske oldemor og spanske familie Hun skal vide, hvor hun stammer fra den lille blomst

Sikke en smuk og rørende historie. Så kan jeg godt forstå du gerne vil give det videre til din datter. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.