kiwilouise skriver:
jeg var ellers så klar til den fødsel 
men efter at have læst om at sprække og klipning på nettet så er jeg ved at skide i mine bukser af skræk 
tanken om at min skede sprækker eller at de skal klippe den op, gør at jeg er ved at overveje kejsersnit. hver gang jeg prøver at snakke med min kæreste om det, er hans eneste svar at det nok skal gå. jeg bliver bare så frustreret for det kan han da sagtens sige - det er da ikke ham der skal ligge der og have sprækket sin tissemand op 
jeg er ikke bange for veerne eller at skulle have ondt. men det er mere tanken om at mit underliv aldrig bliver normalt igen 
jeg vil bare så gerne have den her graviditet overstået og alligevel vil jeg ønske at jeg aldrig skulle føde
hjælp mig
Nårh, krammer til dig.
Jeg fødte for to uger siden. Jeg bristede en lille smule, og fik tre sting. Det kunne ikke mærkes, hverken at briste eller at blive syet - blev syet uden bedøvelse, for havde ikke lyst til at blive stukket i....
Nu efter to uger, ligner mit underliv altså sig selv. Stingene kan ses, men opløser sig selv. Men en masse knibeøvelser, er man sig selv dernede, rigtig hurtigt.
Jeg fødte på alle fire, for at ha mest muligt plads i bækkenet og underlivet, og for at lette trykket på lænden. Måske du skulle overveje det samme, hvis det føles rigtigt for dig når du skal til at presse.
Ha en fantastisk fødsel, og husk at jo "tungere" du er dernede, og forsøger at slappe af, jo mindre risiko har du for at briste.

Anmeld