3 uger til fødsel og jeg er ved at dø af skræk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

kiwilouise

sommerbarn<3 skriver:

Du skal selvfølgelig været skræmt fra vid og sans, for så kan du kun blive positivt overrasket og lettet

Du fik kejsersnit sidst går jeg ud fra? Du skal ikke været bange. Hvis du sprækker, ja så bliver du øm bagefter, og måske svier det som en i...når det sker. Men man er jo så opslugt af den lille guldklump, så det hele går jo nok alligevel.

Og tro mig, bagefter er du superkvinden, du kan overkomme ALT. Og du vil garenteret sige " det her!? det kan jeg sagtens gøre igen"

Kan huske min første tanke var "er det bare det, det var da ikke så slem som jeg havde regnet med"

Men kejsersnit skulle vidst næsten være værre bagefter end en vaginal fødsel.

Frygt det værste, men bevar roen.

Tag det fra en som selv lige har født, og som sprang hele vejen fra mellemkødet og op til klitoris, fik 12 sting

tak for den dejlige besked jeg føler allerede nu at jeg kan overkomme alt. har haft slem bækkenløsning igennem halvdelen af graviditeten og alligevel har jeg haft så meget overskud til mine 2 børn.

at hvis jeg kan klare 5 måneders smerte med et smil så kan jeg nok også klare de timer det tager at føde  

fik lige læst hvordan en fødsel foregår hvor jeg pludselig så den saks de bruger til at klippe en op med. panikkede lige et øjeblik  men er kommet ovenpå igen efter at have læst alle jeres dejlige beskeder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

kiwilouise

chael skriver:

Bare rolig... Det kan være du føder på no time, uden en eneste skramme

Jeg kan godt forstå du er skrækslagen for historier om fjerkræssakse osv.

Men lange de fleste fødsler går jo planmæssigt.

Så se på de postive og ikke focusere på det negative. Lad være med at læse historier om det du frygter og frabed dig historier om det samme.

Jeg kan fortælle jeg har 2 gode fødsler bag mig, uden komplikationer Og dem er der flest af. Men dem hører man ikke så tit, da dem der har haft dårlige oplevelser jo gerne vil af med sin historie fordi den fylder.

Dem hvor det går godt, der går det godt, og man har derfor ikke det samme behov for at komme ud med sine oplevleser og historier

Pøj pøj, det skal nok gå

*Camilla 29+4

jeg har netop undgået alle de skræklige fødselsberetninger for ikke at skulle ¨panikke. jeg sad og læste om fødsel på en sundhedsside hvor billedet af en saks pludselig dukker op. den saks de bruger til at klippe en op med...

jeg må godt nok indrømme at jeg panikkede men synes jeg er kommet ovenpå igen

Anmeld

17. juli 2011

Kamulla

kiwilouise skriver:

jeg har heller ikke sagt på noget tidspunkt at jeg ville vælge kejsersnit. jeg vil til enhver tid vælge viginal fødsel - jeg havde bare lige en aften med den største angst og skræk for at alt skulle gå galt. jeg fik akut kejsersnit med mine tvillinger så derfor har jeg glædet mig rigtig meget til at skulle føde selv for første gang.

jeg sad og læste inde på en sundhedsside hvordan en fødsel foregår og pludselig ser jeg bare den saks de bruger til at klippe ens underliv op med  så ja jeg panikkede lige et øjeblik men er kommet ovenpå igen

det helt ok, jeg panikkede også, og VILLE have PKS, emn jeg blev klogere, og de nægtede mig det også.. haha...

men det er skræmmende fordi man ikke har kontrold over hvornår, hvordan og hvorledes det kommer til at foregå... 

Anmeld

17. juli 2011

SSL

kiwilouise skriver:

det var da en helt fantastisk ide  jeg skal ikke til flere jordemodertjek men skriver da selv en lille seddel. er ret sikker på at min mand glemmer og fortælle det, på fødegangen, når jeg først ligger der og har ondt

Ja, husk at de skal vide du ikke vil have det afvide, ellers har de pligt til at sige det :-) sp husk at sig det til den der nu bliver din fødsels jordemoder :-) de skriver det ind i din journal :-) alt held og lykke, og glæder mig til at læse en fb

Anmeld

17. juli 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

tak for den dejlige besked jeg føler allerede nu at jeg kan overkomme alt. har haft slem bækkenløsning igennem halvdelen af graviditeten og alligevel har jeg haft så meget overskud til mine 2 børn.

at hvis jeg kan klare 5 måneders smerte med et smil så kan jeg nok også klare de timer det tager at føde  

fik lige læst hvordan en fødsel foregår hvor jeg pludselig så den saks de bruger til at klippe en op med. panikkede lige et øjeblik  men er kommet ovenpå igen efter at have læst alle jeres dejlige beskeder

Godt

Ja, fødslen er jo hurtigt overstået i forhold til graviditeten.

Uhh det bliver så spændene  Du kan godt glæde dig, men det

ved du jo allerede. Forresten er det altså også meget, meget,

sjældent at de klipper, de ser helst man sprænger selv for så heler

det bedre. Så billedet af saksen, glem bare det, den ser du højst

sandsynligt ikke noget til

Det bliver da også spændene for de store at få en lillesøster/bror.

Held og lykke

Anmeld

17. juli 2011

Thereseh

kiwilouise skriver:

jeg var ellers så klar til den fødsel

men efter at have læst om at sprække og klipning på nettet så er jeg ved at skide i mine bukser af skræk

tanken om at min skede sprækker eller at de skal klippe den op, gør at jeg er ved at overveje kejsersnit. hver gang jeg prøver at snakke med min kæreste om det, er hans eneste svar at det nok skal gå. jeg bliver bare så frustreret for det kan han da sagtens sige - det er da ikke ham der skal ligge der og have sprækket sin tissemand op

jeg er ikke bange for veerne eller at skulle have ondt. men det er mere tanken om at mit underliv aldrig bliver normalt igen

jeg vil bare så gerne have den her graviditet overstået og alligevel vil jeg ønske at jeg aldrig skulle føde

hjælp mig

Nårh, krammer til dig. 

Jeg fødte for to uger siden. Jeg bristede en lille smule, og fik tre sting. Det kunne ikke mærkes, hverken at briste eller at blive syet - blev syet uden bedøvelse, for havde ikke lyst til at blive stukket i....

Nu efter to uger, ligner mit underliv altså sig selv. Stingene kan ses, men opløser sig selv. Men en masse knibeøvelser, er man sig selv dernede, rigtig hurtigt. 

Jeg fødte på alle fire, for at ha mest muligt plads i bækkenet og underlivet, og for at lette trykket på lænden. Måske du skulle overveje det samme, hvis det føles rigtigt for dig når du skal til at presse. 

Ha en fantastisk fødsel, og husk at jo "tungere" du er dernede, og forsøger at slappe af, jo mindre risiko har du for at briste. 

Anmeld

17. juli 2011

Dansker I Holland

Sådan havde jeg det anden gang jeg var gravid og det var skam ikke sjovt. Men første gang skete der ikke noget andet end de normale hudafskrabninger man kan få, men anden gang, revnede jeg lidt og blev så syet. Men jeg mærkede slet ikke at jeg blev syet. Jeg revnede fordi jeg pressede da jeg IKKE måtte presse. Så du skal ikke være bange, fordi ligeså snart du ser din lille guldklump, så har du glemt ALT om hvorvidt du er gået lidt i stykker dernede. Og ja dit underliv bliver normalt igen Så længe du passer på dig selv efter fødslen

knus Sussie

Anmeld

17. juli 2011

TineA

kiwilouise skriver:

jeg var ellers så klar til den fødsel

men efter at have læst om at sprække og klipning på nettet så er jeg ved at skide i mine bukser af skræk

tanken om at min skede sprækker eller at de skal klippe den op, gør at jeg er ved at overveje kejsersnit. hver gang jeg prøver at snakke med min kæreste om det, er hans eneste svar at det nok skal gå. jeg bliver bare så frustreret for det kan han da sagtens sige - det er da ikke ham der skal ligge der og have sprækket sin tissemand op

jeg er ikke bange for veerne eller at skulle have ondt. men det er mere tanken om at mit underliv aldrig bliver normalt igen

jeg vil bare så gerne have den her graviditet overstået og alligevel vil jeg ønske at jeg aldrig skulle føde

hjælp mig

Så siger jeg, som din kæreste - det skal nok gå

Jeg havde præcis som du - veerne var jeg overhovedet ikke bange for, men det dér sprække/flække/klippe-halløj var jeg SÅ bange for!

Men.. Jeg mærkede IKKE at jeg gik i stykker! Til gengæld mærkede jeg veerne (MEGET, og meget længe) og de er 14000 gange værre end selve pressefasen.. Det var en befrielse at få lov at gøre noget..

Når du er i det, tænker du slet ikke på samme måde, og ja..

DET SKAL NOK GÅ!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.