jeg var ellers så klar til den fødsel 
men efter at have læst om at sprække og klipning på nettet så er jeg ved at skide i mine bukser af skræk 
tanken om at min skede sprækker eller at de skal klippe den op, gør at jeg er ved at overveje kejsersnit. hver gang jeg prøver at snakke med min kæreste om det, er hans eneste svar at det nok skal gå. jeg bliver bare så frustreret for det kan han da sagtens sige - det er da ikke ham der skal ligge der og have sprækket sin tissemand op 
jeg er ikke bange for veerne eller at skulle have ondt. men det er mere tanken om at mit underliv aldrig bliver normalt igen 
jeg vil bare så gerne have den her graviditet overstået og alligevel vil jeg ønske at jeg aldrig skulle føde
hjælp mig
Du skal selvfølgelig været skræmt fra vid og sans, for så kan du kun blive positivt overrasket og lettet 
Du fik kejsersnit sidst går jeg ud fra? Du skal ikke været bange. Hvis du sprækker, ja så bliver du øm bagefter, og måske svier det som en i...når det sker. Men man er jo så opslugt af den lille guldklump, så det hele går jo nok alligevel.
Og tro mig, bagefter er du superkvinden, du kan overkomme ALT. Og du vil garenteret sige " det her!? det kan jeg sagtens gøre igen"
Kan huske min første tanke var "er det bare det, det var da ikke så slem som jeg havde regnet med"
Men kejsersnit skulle vidst næsten være værre bagefter end en vaginal fødsel.
Frygt det værste, men bevar roen.
Tag det fra en som selv lige har født, og som sprang hele vejen fra mellemkødet og op til klitoris, fik 12 sting