3 uger til fødsel og jeg er ved at dø af skræk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

lukasmor

kiwilouise skriver:

jeg var ellers så klar til den fødsel

men efter at have læst om at sprække og klipning på nettet så er jeg ved at skide i mine bukser af skræk

tanken om at min skede sprækker eller at de skal klippe den op, gør at jeg er ved at overveje kejsersnit. hver gang jeg prøver at snakke med min kæreste om det, er hans eneste svar at det nok skal gå. jeg bliver bare så frustreret for det kan han da sagtens sige - det er da ikke ham der skal ligge der og have sprækket sin tissemand op

jeg er ikke bange for veerne eller at skulle have ondt. men det er mere tanken om at mit underliv aldrig bliver normalt igen

jeg vil bare så gerne have den her graviditet overstået og alligevel vil jeg ønske at jeg aldrig skulle føde

hjælp mig

hvis det er bristningen du er bange for så kan du slappe helt af. Du mærker ikke at du brister og det er derfor en hel unødvendig bekymring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Kamulla

lisbeth2910 skriver:

Man kan ALTID vælge PKS uanset grund. De kan ikke nægte dig det! Men de vil selvfølgelig gøre alt for at overtale en til en naturlig fødsel hvis der ingen medicinsk grund er til det.

Skulle nu også mene at PKS giver værre ar end at sprække og/eller bliver klippet! og langt flere smerter!!!!

Hilsen Lisbeth med en naturlig fødsel med klip og spræk og en fødsel ved PKS på moderens ønske (som det så fint hedder)

så er det noget nyt siden jeg fødte for 3 år siden. man ville ikke kunne vælge ks frem for alm fødsel hvis du var en rarsk kvinde og barnet havde normalt og fint flow.

JEG har så muligheden for ks næste gang pga mine svære komplikationer, men ville til hver en tid vælge alm fødsel igen. 

så hvis su skriver at du første gang sprak, og valgte frit ks gangen efter er det derfor. et ks koster SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ meget mere end en fødsel, desuden er det sundest for barnet at komme ud virginalt. så derfor får man ikke bare lov mm. man VIRKELIG har en god grund. og det er frygten for at sprække altså ikke.. hvilken fødende/gravid har ikke den skræk???

Anmeld

17. juli 2011

LISBETH:-)

Camillas-Copenhagen.com skriver:

så er det noget nyt siden jeg fødte for 3 år siden. man ville ikke kunne vælge ks frem for alm fødsel hvis du var en rarsk kvinde og barnet havde normalt og fint flow.

JEG har så muligheden for ks næste gang pga mine svære komplikationer, men ville til hver en tid vælge alm fødsel igen. 

så hvis su skriver at du første gang sprak, og valgte frit ks gangen efter er det derfor. et ks koster SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ meget mere end en fødsel, desuden er det sundest for barnet at komme ud virginalt. så derfor får man ikke bare lov mm. man VIRKELIG har en god grund. og det er frygten for at sprække altså ikke.. hvilken fødende/gravid har ikke den skræk???

Nu er det sådan så jeg selv fik PKS sidste gang - på eget ønske og derfor ved jeg at man ALTID kan vælge PKS det er ikke noget de kan sige man ikke må få og det gælder hele DK - men det er ikke bare noget man får man skal til mange mange samtaler hvor de vil forsøge og overbevise om at vælge normal fødsel. Men i sidste ende er det moderen der vælger hvordan barnet skal komme ud.

Vi er enige i at en alm. fødsel da bestemt er værd og foretrækker både for barnet og moderen, men verden er jo ikke bare sort og hvid, og der kan være dybere liggende grunde til at man vælger som man gør. For mit eget vedkommende handlede det ikke om at være bange for at sprække, det synes jeg var et minimalt ubehag i forhold til alt det andet man skal igennem. Jeg selv fik PKS efter blot en samtale på 10 min. og uden og orke og komme med en lang udredning så kan man vel tænke sig til at min grund var rimelig velfunderet når lægerne så hurtigt gav efter. Jeg har gået til psykolog mv inden for at forsøge at kunne føde selv, men det gik bare ikke. Og jeg har på ingen måde fortrudt mit valg!

Men igen vil jeg sige at hvis man vælger PKS frem for fødsel fordi man er bange for at sprække, så har man altså langt langt flere smerter ved PKS! Så det ville da være et ringe valg i forhold til smerter!

Anmeld

17. juli 2011

Kamulla

lisbeth2910 skriver:

Nu er det sådan så jeg selv fik PKS sidste gang - på eget ønske og derfor ved jeg at man ALTID kan vælge PKS det er ikke noget de kan sige man ikke må få og det gælder hele DK - men det er ikke bare noget man får man skal til mange mange samtaler hvor de vil forsøge og overbevise om at vælge normal fødsel. Men i sidste ende er det moderen der vælger hvordan barnet skal komme ud.

Vi er enige i at en alm. fødsel da bestemt er værd og foretrækker både for barnet og moderen, men verden er jo ikke bare sort og hvid, og der kan være dybere liggende grunde til at man vælger som man gør. For mit eget vedkommende handlede det ikke om at være bange for at sprække, det synes jeg var et minimalt ubehag i forhold til alt det andet man skal igennem. Jeg selv fik PKS efter blot en samtale på 10 min. og uden og orke og komme med en lang udredning så kan man vel tænke sig til at min grund var rimelig velfunderet når lægerne så hurtigt gav efter. Jeg har gået til psykolog mv inden for at forsøge at kunne føde selv, men det gik bare ikke. Og jeg har på ingen måde fortrudt mit valg!

Men igen vil jeg sige at hvis man vælger PKS frem for fødsel fordi man er bange for at sprække, så har man altså langt langt flere smerter ved PKS! Så det ville da være et ringe valg i forhold til smerter!

men der har du jo også en langt større grund til at få PKS, selvom du ikke ville uddybe.. TRO mig jeg prøvede at overtale læger, jordemodre .. ja ALLE til at give mig PKS, men blev nægtet.. det er ikke bare sådan noget man giver.. derfor mit svar har lige snakket med min veninde der læser til jordemoder og hun siger det samme

nogle kan få lov ja, men igennem de samtaler vurderes der om der er grund nok til at patienten får det lavet...

og ja.. der er flere smerter osv ved ks hvis man har en normal fødsel, som de fleste altså har.. dem der får ks, kan jo også ricikere blodpropper osv... 

Anmeld

17. juli 2011

chael

kiwilouise skriver:

jeg var ellers så klar til den fødsel

men efter at have læst om at sprække og klipning på nettet så er jeg ved at skide i mine bukser af skræk

tanken om at min skede sprækker eller at de skal klippe den op, gør at jeg er ved at overveje kejsersnit. hver gang jeg prøver at snakke med min kæreste om det, er hans eneste svar at det nok skal gå. jeg bliver bare så frustreret for det kan han da sagtens sige - det er da ikke ham der skal ligge der og have sprækket sin tissemand op

jeg er ikke bange for veerne eller at skulle have ondt. men det er mere tanken om at mit underliv aldrig bliver normalt igen

jeg vil bare så gerne have den her graviditet overstået og alligevel vil jeg ønske at jeg aldrig skulle føde

hjælp mig

Bare rolig... Det kan være du føder på no time, uden en eneste skramme

Jeg kan godt forstå du er skrækslagen for historier om fjerkræssakse osv.

Men lange de fleste fødsler går jo planmæssigt.

Så se på de postive og ikke focusere på det negative. Lad være med at læse historier om det du frygter og frabed dig historier om det samme.

Jeg kan fortælle jeg har 2 gode fødsler bag mig, uden komplikationer Og dem er der flest af. Men dem hører man ikke så tit, da dem der har haft dårlige oplevelser jo gerne vil af med sin historie fordi den fylder.

Dem hvor det går godt, der går det godt, og man har derfor ikke det samme behov for at komme ud med sine oplevleser og historier

Pøj pøj, det skal nok gå

*Camilla 29+4

Anmeld

17. juli 2011

kiwilouise

elvital skriver:

jeg var lige så bange som du beskriver at du er. Men alt min frygt kom virkelig til skamme! Jeg var faktisk så bange at jeg i forvejen havde bedt min jordemoder om at give mig en pudendus blokade (lokal bedøvelse i "det område") nåf den tid var inde.... Så da presseveerne kom så fik jeg lige sådan en skøn bedøvelse! Og det var lige hvad jeg behøvede for jeg havde ingen fornemmelse af at min hud den var strukket og jeg følte mig mere tryg i at jeg ikke ville kunne mørke hvis det skete!

HELDIGVIS skete der intet!!!!det eneste var en lille hudafskrabning -men det skal man jo ikke syes for. Det gjorde ikke engang ondt da jeg skulle tisse!!!!

Du kan læse hele min FB her hvis du vil: http://www.varsel-barsel.com/p/fdselberetning.html

Held og lykke

Ditte

undskyld jeg først svarer nu. skulle lige have et par dage hvor jeg lagde alt det fødsel bag mig for nøjs hvor blev jeg bange  elsker din fødselsberetning og er begyndt at glæde mig igen  

Anmeld

17. juli 2011

kiwilouise

SSL skriver:

Jeg har det så meget lige som dig!! Det er det ENESTE jeg frygtet, er bange for og hader at tænke på!!! Troede jeg var mere eller mindre alene med den følelse og frygt men, jeg abstrahere fra det nu (ska også først føde i December), og jeg vil tale med min jordemoder om det, så hun notere med at jeg IKKE vil underrettes om det MENS jeg er i fødsel, dvs jeg føder, og bagefter nå de sige "du skal syes da du sprækkede", men de må absolut ikk fortælle mig "du er sprækket" agtigt, mens jeg er igang jeg tænket om du kan nå at lave samme aftale? Så rammer det psyken mindre undr fødslen, sådan tænker jeg lidt?

det var da en helt fantastisk ide  jeg skal ikke til flere jordemodertjek men skriver da selv en lille seddel. er ret sikker på at min mand glemmer og fortælle det, på fødegangen, når jeg først ligger der og har ondt

Anmeld

17. juli 2011

kiwilouise

Mette88 skriver:

Veerne er det væreste syntes jeg.. Når barnet skal ud, føles det som om man skal skide en appelsin.. hehe

HAHAHAH  undskyld men den der er da kun til at ligge flad af grin over  

det hjalp da i hvert fald på humøret

Anmeld

17. juli 2011

kiwilouise

Camillas-Copenhagen.com skriver:

du kan ikke bare vælge KS fordi du er bange for at sprække..

og om du sprækker kan vi jo ikke sige.. jeg gjorde, men har altså et velfungerende underliv den dag idag.. og jeg havde en slem bristning fra a-Z hvis du forstår.. mærkede ikke hun klippede mig overhovedet.. 

syntes ikke du skal frygte det, self er det ikke en drøm, men det absolute bedste for dig selv og dit barn er en naturlig fødsel... 

jeg har heller ikke sagt på noget tidspunkt at jeg ville vælge kejsersnit. jeg vil til enhver tid vælge viginal fødsel - jeg havde bare lige en aften med den største angst og skræk for at alt skulle gå galt. jeg fik akut kejsersnit med mine tvillinger så derfor har jeg glædet mig rigtig meget til at skulle føde selv for første gang.

jeg sad og læste inde på en sundhedsside hvordan en fødsel foregår og pludselig ser jeg bare den saks de bruger til at klippe ens underliv op med  så ja jeg panikkede lige et øjeblik men er kommet ovenpå igen

Anmeld

17. juli 2011

MetteMTH

kiwilouise skriver:

HAHAHAH  undskyld men den der er da kun til at ligge flad af grin over  

det hjalp da i hvert fald på humøret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.