3 uger til fødsel og jeg er ved at dø af skræk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2011

Pikku Myy

kiwilouise skriver:

jeg var ellers så klar til den fødsel

men efter at have læst om at sprække og klipning på nettet så er jeg ved at skide i mine bukser af skræk

tanken om at min skede sprækker eller at de skal klippe den op, gør at jeg er ved at overveje kejsersnit. hver gang jeg prøver at snakke med min kæreste om det, er hans eneste svar at det nok skal gå. jeg bliver bare så frustreret for det kan han da sagtens sige - det er da ikke ham der skal ligge der og have sprækket sin tissemand op

jeg er ikke bange for veerne eller at skulle have ondt. men det er mere tanken om at mit underliv aldrig bliver normalt igen

jeg vil bare så gerne have den her graviditet overstået og alligevel vil jeg ønske at jeg aldrig skulle føde

hjælp mig

Jeg ved ikke om fakta kan berolige dig, men risikoen for komplikationer ved en bristning er mindre end risikoen for komplikationer ved et kejsersnit. Det er hvertfald hvad jeg er blevet fortalt

Jeg mærkede ikke da jeg bristede mens jeg fødte, og jeg bristede hele vejen om i ringmusklen. Den eneste grund til jeg opdagede det, var at fødselslægen blev meget koncentreret.

Mit underliv er vokset helt perfekt sammen (fik en skanning bagefter fordi de ikke var helt sikre), og jeg mærker intet til arvæv og lignende idag.

Og sidst, men bestemt ikke mindst, så er mit sexliv bedre nu end før jeg fødte.

Jeg kender andre der er bristet under deres fødsler, men jeg er den der har haft flest "komplikationer", og jeg fortryder bestemt ikke at jeg fødte min søn

Du er meget velkommen til at spørge, hvis der er noget særligt der trygger dig. Jeg er meget åben omkring dette aspekt af mit underliv Specielt hvis det kan hjælpe nogen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

FrkLarsen

kiwilouise skriver:

men efter at have læst om at sprække og klipning på nettet så er jeg ved at skide i mine bukser af skræk

tanken om at min skede sprækker eller at de skal klippe den op, gør at jeg er ved at overveje kejsersnit. hver gang jeg prøver at snakke med min kæreste om det, er hans eneste svar at det nok skal gå. jeg bliver bare så frustreret for det kan han da sagtens sige - det er da ikke ham der skal ligge der og have sprækket sin tissemand op

jeg er ikke bange for veerne eller at skulle have ondt. men det er mere tanken om at mit underliv aldrig bliver normalt igen

jeg vil bare så gerne have den her graviditet overstået og alligevel vil jeg ønske at jeg aldrig skulle føde

hjælp mig

Hej med dig.

Først et kæmpe kram !

Inden jeg fødte var min største skræk også at flække eller blive klippet! Men frygten var ikke stort nok til at overveje kejsersnit da jeg gerne ville føde vaginalt .

Da jeg fødte sprækkede jeg 7 sting, og 3 indenvendigt, men mit underliv har IKKE taget skade af det! 

OG man kan ikke mærke at man sprækker da man jo i forvejen er dopet væk i ve-smerte 

Mor til Emilie med en HELT NORMAL skede 

Anmeld

16. juli 2011

Annette A

Hej.. 

Kan trøste dig lidt med at min fødsel gik stærkt, så alting sprang både forfra og bagfra. Det opdagede jeg dog ikke og blev da syet. Det har på ingen måde påvirket mit underliv sidenhen. Det fungerer som altid og heller ingen problomer med intimitet. Så det er ikke nødvendigvis så slemt som det lyder.. Men det jo heller ikke sikkert det sker for dig, men forstår da godt man tænker lidt i skrækscenarioer, når man kommer tættere på fødslen..  

Anmeld

16. juli 2011

AnneBJ

Jeg var også bange for at sprække, men man mærker det IKKE!

Jeg flækkede en skamlæbe på tværs, og fik revet mellemkødet lidt op. Som sagt mærkede jeg ikke det skete, og mærkede heller ikke da jeg blev syet. Jeg tissede i bruseren en uges tid ca., og brugten en blød pude at sidde på..

Tal evt. med din JDM, for det kan hæmme din evne til at presse, hvis du er virkelig bange for at gå i stykker!

Anmeld

16. juli 2011

MortilCilas

kiwilouise skriver:

hjælp mig

Hvis du flækker, mærker du det overhovedt ikke. Jeg troed ikke jeg var flækket, men var flækket en del, og jeg har det helt fint der nede, dog er mit mellemkød blevet underligt, kan godt føles lidt stramt ellers ingen ting. Kender en der blev klippet, hun er også helt normal der nede.
Og veerne, du skal bare tage det hele som det kommer. Jeg er typen der hader at have ondt, og hader når jeg skal ud i noget jeg intet kender til. fx en fødsel. Og jeg har aldrig taget noget så roligt som jeg gjorde den dag jeg gik i fødsel. Det gik bare der ud af.

Sender dig en  og håber på at det hele går som det skal!

Anmeld

16. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg blev klippet begge gange og jeg mærkede det slet ikke. Jeg vidste det ikke engang da jeg fødte 2. gang. Det var først, da jeg skulle sys jeg fandt ud af det.

Anmeld

16. juli 2011

MetteMTH

kiwilouise skriver:

hjælp mig

Veerne er det væreste syntes jeg.. Når barnet skal ud, føles det som om man skal skide en appelsin.. hehe

Anmeld

16. juli 2011

Muhmi

kiwilouise skriver:

hjælp mig

Jeg var selv MEGET bange for at sprække og/eller blive klippet i...

Og forklarede jm det imellem mine presseveer (rigtig godt tidspunkt at sige man er bange på... not hehe) Hun sagde at hun ville gøre ALT hvad hun kunne for at det ikke skete... Jeg fik en flænge på min indre skamlæbe, men uden hende havde det gået meget værre til... Så stol på at din jm vil gøre alt for at du ikke flækker

Og ja, det svider og gør ondt når der går hul på én... Men så man presse lidt ekstra i næste ve og så er det hurtigt overstået... Heldigvis så lægger du ikke mærke til smerte i det øjeblik du får dit barn op til dig...

Anmeld

16. juli 2011

Muhmi

Veerne er det væreste syntes jeg.. Når barnet skal ud, føles det som om man skal skide en appelsin.. hehe

Kunne ikke lade være med at grine meget højt af den kommentar dér

Anmeld

16. juli 2011

svanen73

Jeg fødte mine tvillinger normalt for 18 år siden og min søn ved KS for snart 1 måned siden...jeg vil til enhver tid foretrække vaginal fødsel.

Jeg har døjet med smerter og forstoppelse som følger af KS...jeg kom mig ret hurtigt ved mine døtres fødsel, der blev jeg klippet og syet. Ingen problemer overhovedet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.