Fam. Madsen skriver:
hej allesammen.
jeg har idag været til scanning på syghuset pga. at min jordmord ikke var sikker på hvordan lille manden ligger og hvor stor han er
det viser sig så, ved scanningen at lillebror ligger med numsen ned af og langt ned i mit bækken. og at han er en stor dreng på 4kg
jeg skal så ind og snakke med en læge omkring hvad der skal ske nu når de har fundet ud af de ting ved scanningen
lægen mærker på mig og siger så at hun godt kan prøve og vende ham, men at det vil komme til at gøre MEGET ondt
så det vil hun ikke anbefalde mig og vælge men derimod et kejsersnit.
jeg siger okay vi tager et kejsersnit og nu er der så bleven sat dato på til hvornår lillebror kommer til verden
men hold da op hvor er jeg bange nu, hvor jeg sidder her hjemme og begynder at tænke over alt det der er bleven sagt idag.
og at der faktis er nogen der skal skære i mig

ups det blev lidt langt men jeg kom ud med nogen af mine tanker.
håber der er nogen af jer skønne kvinder der måske vil dele jeres kejsernit oplevelse med mig... 
hilsen en mor til 2 snart
Jeg fik et akut kejsersnit, da min datter sad fast i mit bækken
Jeg var egentlig indstillet på at føde normalt - og var skrækslagen for det!
Jeg blev sat i gang 4 dage før termin, da jeg ikke måtte gå terminen ud (pga. graviditetsbetinget sukkersyge). Kl. 17.30 skulle vi møde, hvor de tog vandet med det samme. Kl 23. havde jeg så stærke veer, at jeg ingen steder kunne være, så jeg fik en epiduralblokade. Timerne er herefter gået rigtig stærkt, og kl. 8 om morgenen var jeg 9-10 cm udvidet, så jeg skulle presse med, men jeg fik aldrig rigtig de store presseveer, og hun kom aldrig helt ned i mit bækken. Pludselig står der 6-7 læger, jordemødre på stuen og beslutter sig for at give mig et akut kejsersnit.
Jeg var ikke bange for at få et kejsersnit, for hun skulle jo ud på en eller anden måde
Jeg var godt bedøvet af epidiralen, så de gav mig lidt ekstra og spurgte om jeg kunne mærke noget. Det kunne jeg ikke.
Under forløbet var jeg godt bedøvet, men kunne da stadig mærke, at de rodede noget rundt inde i mig - en meget mærkelig fornemmelse, men det gør ikke ondt
Min kæreste var med inde til operationen, og fik lov til at holde vores datter først - det er han lidt stolt af, den dag i dag 
Jo, jeg havde da ondt de første par dage - og kunne da heller ikke selv rejse mig op fra sengen de første par uger, men efterhånden som ugerne gik, jo bedre blev det