Bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

henh01

Hej

Jeg oplevede nøjagtigt det samme som dig, bortset fra at jeg skulle til vendningsforsøg hvor han selv igen havde vendt sig så han lå rigtigt. Og jeg kunne derfor føde "normalt" - muligheden for at din vender sig er der jo reelt stadig, så hvis du ønsker at føde selv, kan du måske blive undersøgt løbende inden KS?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Fam. Madsen

henh01 skriver:

Hej

Jeg oplevede nøjagtigt det samme som dig, bortset fra at jeg skulle til vendningsforsøg hvor han selv igen havde vendt sig så han lå rigtigt. Og jeg kunne derfor føde "normalt" - muligheden for at din vender sig er der jo reelt stadig, så hvis du ønsker at føde selv, kan du måske blive undersøgt løbende inden KS?

hej.

han kan desværre ikke vende sig selv inden. da han har sat sig fast med numsen nede i mit bækken.

så der er kun kejsersnit tilbage..  og der er kun 6 dage til jeg skal have det kejsernit da de ikke tøre lade mig gå graviditeten ud..

men hvor skønt at du kunne føde selv..  har heldigvis oplevet det ved min den første

Anmeld

14. juli 2011

henh01

Fam. Madsen skriver:

hej.

han kan desværre ikke vende sig selv inden. da han har sat sig fast med numsen nede i mit bækken.

så der er kun kejsersnit tilbage..  og der er kun 6 dage til jeg skal have det kejsernit da de ikke tøre lade mig gå graviditeten ud..

men hvor skønt at du kunne føde selv..  har heldigvis oplevet det ved min den første

jeg ved sgu ikek hvor dejligt det var - alt gik galt, han lå skævt, hans ilt og hjerterytme faldt, mine veer gjorde ingenting for mig og da han langt om længe kom ud med fast kop, ja så skulle han have ilt i en halv time. Der blevet taget 8 blodprøver på ham under fødslen og den bedøvelse jeg fik blev lagt forkert, så mit blodtryk faldt og jeg troede jeg skulle dø. Et KS havde nok været mere blidt

jeg kender en del der har fået KS og de siger alle sammen at et plnlagt KS er rigtig fint. Der er styr på tingene, der er ro og tingene bliver taget i dit tempo.. Tror ikke du skal frygte noget ved det. Du bliver smerte dækket efterfølgende.

Anmeld

14. juli 2011

Fam. Madsen

henh01 skriver:

jeg ved sgu ikek hvor dejligt det var - alt gik galt, han lå skævt, hans ilt og hjerterytme faldt, mine veer gjorde ingenting for mig og da han langt om længe kom ud med fast kop, ja så skulle han have ilt i en halv time. Der blevet taget 8 blodprøver på ham under fødslen og den bedøvelse jeg fik blev lagt forkert, så mit blodtryk faldt og jeg troede jeg skulle dø. Et KS havde nok været mere blidt

jeg kender en del der har fået KS og de siger alle sammen at et plnlagt KS er rigtig fint. Der er styr på tingene, der er ro og tingene bliver taget i dit tempo.. Tror ikke du skal frygte noget ved det. Du bliver smerte dækket efterfølgende.

ej hvor er jeg ked af, at du fik sådan en træls oplevelse... 

så ja jeg vil give dig ret i at det nok havde været noget helt andet hvis du havde få pks. 

jeg tror det er det ukende der skræmmer mig mest lige nu. også at man ligepluselig har fået en tid til hvornår ens barn kommer ud.. det er virkelig meget urealistisk (staves) lige nu...

Anmeld

14. juli 2011

Miss T

Jeg har fået et akut og et planlagt kejsersnit - og begge gange har jeg haft det ok med det. Første gang efter 3 døgn med veer og ingen fremgang, anden gang for ikke at skulle det forløb igennem igen.

Jeg har været utrolig overrasket over, hvor lidt smerte jeg har haft og hvor hurtig jeg er kommet mig ovenpå kejsersnittene. Så jeg vil bare sige, at du har intet at være nervøs for, det skal nok gå godt!

Det planlagte kejsersnit var helt klart bedst, da jeg ikke var forberedt på det første, så der var jeg i forvejen så groggy til sidst.

Du får lov til at tage hospitalstøj på, på din barselsstue, skal derefter køres på operationsgangen, inden da skal du lige have en lille cocktail af smertestillende. Når du kommer på operationsgangen får du rygmarvsbedøvelse og får lagt drop - det er en procedure som er forholdsvis hurtigt overstået. Når det er lagt kan kejsersnittet begynde og det tager ca. sammenlagt en time, så er du syet og ude af stuen igen. Derefter kommer du forbi opvågningsafdelingen, hvor du lige bliver tjekket og når du er klar kører i på afdelingen igen.

Men det sidste planlagte kejsersnit var meget behageligt, der var en god stemning på stuen og alt klappede bare. Selvfølgelig er det lidt en ubehagelig fornemmelse når de rykker i maven for at åbne ind til baby, men det er på ingen måde noget, der gør ondt. Du ligger og følger med i det hele og lægen snakker til dig samtidig så du har en ide om, hvor langt de er. Når baby kommer ud vil det formentlig være til din venstre side, hvor jordmoderen står og gør baby klar og viser mor sit nye lille vidunder. Alle er fyldt med overskud og energi og det smitter af.

Jeg blev desværre syg af rygmarvsbedøvelsen begge gange, jeg kan bare ikke tåle det, så det medfører opkast og svimmelhed som forsvinder efter nogle timer. Men det er jo langt fra alle der er "allergiske".

Anmeld

14. juli 2011

1000Ben

Hvor er det dejligt at du oprettede denne tråd. Du er ikke alene - jeg skal have pks her den 25 og er også meget nervøs, så jeg har slugt alles historier i mig og det lyder jo meget smertefrit, men det er stadig noget helt ukendt vi går ind til, så jeg synes det er ok at vi er lidt nervøse 

Anmeld

14. juli 2011

Fam. Madsen

Stefanie8 skriver:

Hvor er det dejligt at du oprettede denne tråd. Du er ikke alene - jeg skal have pks her den 25 og er også meget nervøs, så jeg har slugt alles historier i mig og det lyder jo meget smertefrit, men det er stadig noget helt ukendt vi går ind til, så jeg synes det er ok at vi er lidt nervøse 

hvor er det dejligt at jeg ikke er alene om det... hvor længe har du vist at du skulle have pks. og hvorfor skal du have det???

du må sige til hvis du ikke vil svare på det.

jeg har først fået det afvide idag..

jeg sluger også bare alt det alle skriver til mig.. for det hjælper og høre andres historier

Anmeld

14. juli 2011

LISBETH:-)

Jeg fik PKS for snart 14 mdr siden. Det var den bedste oplevelse og jeg gjorde det gerne igen. Fødte normalt for 4 år siden og det var bestemt ikke nogen god oplevelse - alt gik galt.

Jeg var også meget bange for PKS men må indrømme at jeg faktisk ikke synes det var ret slemt, og jeg har ingen problemer haft efterfølgende.

Held og lykke!

Der er MEGET forskel på AK og PKS - det er ihvertfald min erfarring! Så når nogen skriver om AK så synes jeg ikke det helt kan sammelignes

Anmeld

14. juli 2011

Maja_4000

Jeg fik pks "på moderens ønske" i december 2010 .. Og jeg havde en rigtig god oplevelse ! Synes ikke du skal frygte det .. Og LAD VÆRE med at læse alle de skræk-historier der er rundt omkring på nettet !

Held og lykke Glæder mig til billeder (; Hehe

Anmeld

14. juli 2011

regalprime

Jeg fik aks i uge 35 med min pige. Jeg fik afvide kl 12 at det vil ske kl 13, men intet skete da der blev ved at komme folk ind før mig. Så hel akut vil jeg ikk mene det var. Kom til kl 19,30 ca og hun er født 19,45. Jeg FRYGTEDE det og lå med de væreste tanker fra kl 12 til hun var ude. Spurgte også da de jo havde rykket det flere gange om ikk det kunne vente til efter 00.00 da min svigerinde havde født om eftermiddagen, men det kunne det desværre ikk Jeg HADER nåle, kan ikk klare jeg ikk selv kan styre tingene osv, men jeg havde det SÅ godt uder hele forløbet!!!! De var SÅ rare de folk, og de lyttede og fortyalte for at berolige mig!!! Det var en meget god oplevelse jeg fik!!! Hun trak desværre ikk vejret selv, og måtte en tur på p3 børneafdeling i Kolding og det var MEGET svært for mig!!! Men også her var de gode og fik mig godt beroliget og fortalt mig hvad der sku ske derovre osv. Jeg så hende først efter godt 3 1/2 time!! De længeste timer i mit liv!!!

Jeg var indlagt i en uge og jeg tog kun smertestillende det første døgn efter!!! Jeg er ikk god til piller osv, så jeg vil gerne af med det hutigt. Jeg sys ikk smerterne var så slemme som frygtede!!! Men mit ar i dag er desværre ikk ret pænt, og det klør og er irreteret over det mindste desværre

Held og lykke til dig, og håber du får en lige så god oplevelse med det som mange af os andre har haft 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.