Hvad med jer ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

Holbæktrunten

Normalvægtige "må" tage 10-15 kg på - og mange tager mere på, pga væskeophobninger sidst i graviditeten. Selv er jeg i uge 34 og har taget ca 10 kg på. Har heldigvis indtil videre kunnet snige mig udenom strækmærker (7-9-13). Personligt orker jeg ikke stresse over min vægt, jeg spiser som jeg altid har gjort, og så må vi se hvordan det står til når ungen er ude... Pt kan jeg ikke gøre så meget jo :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

MajseMaja

CamillaValby skriver:

Hehe ej kommer der en lækker kage på bordet så er jeg på, eller chokolade mums haha. Men vi spiser stor set ikke sådan noget her hjemme. Da jeg ellers nok ville have taget 20 kg på nu så hahaha.

Det skal også nydes lidt, jeg er sikker på at vi får smidt kiloene hurtigt bagefter

Bare det at der er noget der tager toppen af kvalmen så er det fint med mig, hellere flere kg for at slippe for den

Uhm nu får jeg helt lyst til chokolade kage!
Vi kan slet ikke have sådan noget hjemme hos os, der er nogen der spiser det og for det meste er det alt for hurtigt væk..

Anmeld

15. juli 2011

CamillaValby

MajseMaja skriver:

Uhm nu får jeg helt lyst til chokolade kage!
Vi kan slet ikke have sådan noget hjemme hos os, der er nogen der spiser det og for det meste er det alt for hurtigt væk..

Uhh giv mig lige lyst til chokolade kage haha.

Ejj hvis du vil have en opskrift på en chokoladekage så sig lige til, jeg er næsten sikker på at du ikke har smagt en der smager bedre. MEN den er fed. Men hold k... den smager såååååå godt.

Alle der har spist den siger at det er den bedste.

Anmeld

15. juli 2011

Aprilmor11

Mulleunge skriver:

Hej alle gravide / jer som har været ..

Jeg er lige gået ind i uge 27 og syntes at jeg har taget en del på, føler jeg ihvertfald selv :/

- Derfor vil jeg lige hører hvor meget i havde taget på, da i var i uge 27 ? Håber i vil svare ..

Kram

Jeg havde taget 2 kg på

Anmeld

15. juli 2011

Fru Nielsen

Der havde jeg ikke taget på....

Er idag 35+2 og har taget 2.4 kg på....

Anmeld

15. juli 2011

Mauser.

Fru Nielsen skriver:

Der havde jeg ikke taget på....

Er idag 35+2 og har taget 2.4 kg på....

Havde du en normal startvægt ?? jeg vejede jo kun 53 til at starte med.

Anmeld

16. juli 2011

Annette A

Er chokeret over at jeg har taget 14 kg på og er snart i uge 33. Tror jeg havde taget en 12 kg på i uge 28.. Og forrige graviditet tog jeg kun 11 kg på i alt, så forstår det ik rigtigt.. Men lægen siger, at det kan være meget forskelligt.. Men har læst at i slutningen står baby, moderkage mv. for 10 af kiloene, så må resten jo være på efterregningen, der skal motioneres væk bagefter.. Men det kan godt gøre en temmelig nervøs, når man bare tager for meget på i forhold til hvad man havde forestillet sig...  

Anmeld

16. juli 2011

Annette A

Cilas skriver:

I uge 29 havde jeg taget ca. 18kg på Og endte op med at tage ydligere 11kg på inden fødslen

Må jeg spørge hvordan det så er gået med vægten efter graviditeten og hvor meget tabte du efter fødslen? 

Anmeld

16. juli 2011

Laura25

Bshizzle skriver:

Med mit første barn havde jeg taget ca 9 kg på i uge 27.
- alt ialt tog jeg over 20 kg på..

Denne gang her har jeg kun taget 6 kg på og er lige rundet uge 31.

Kan ikke se hvad der er "rigtigt og "forkert" i vægt.. bare barnet har det godt og passer dens vægt-stigning efter skalaen.

Helt enig. Du kan heller ikke rigtig bruge andres vægttal til noget. Der er jo MANGE faktorer der spiller ind. Hvis du før graviditeten var undervægtig er det klart at du tager mere på - kroppen opbygger fedtdepoter (eller madpakker som min læge sagde) og kraft som er nødvendige for at gennemføre en graviditet og ikke mindst for at kunne amme. Så skidt med tallene - så længe du passer på dig selv og lever sundt, så tager du lige præcis det på som DIN krop og baby har brug for!

Anmeld

16. juli 2011

NinaNymannMadsen

ved første graviditet havde jeg ca taget 15 kg på men den her gang har jeg kun taget omkring en 5-7 kg på og er i uge 27+6 idag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.