Amandas-mor skriver:
Kære dig, du kan tro jeg føler med dig. Jeg var selv møllen igennem med bækkenløsning og jeg tror ikke der er nogen som ikke har prøvet det, som forstår hvor slemme de smerter er. (Her snakker jeg om rigtig bækkenløsning og ikke de alm. bækkensmerter under graviditet som mange også kalder for bækkenløsning). Problemet med bækkenløsning er jo at man ikke kan aflaste et bækken ligemeget hvad man end gør. Ligemeget om man står, går, sidder eller ligger kan man ikke aflaste. Jeg husker udemærket hvordan det var at ligge der nat efter nat og ikke kunne sove. Man kan jo heller ikke bare altid tage en lur om dagen, for det gør jo lige ondt at ligge om det så er nat eller dag. Jeg havde somme tider held med at kunne sove en halv times tid af gangen om dagen i en stol hvis jeg fik nogle puder under.
Til sidst fik jeg at vide af lægerne at i tilfælde af så slemme smerter, og fordi søvn er så vigtig, så burde jeg (på trods af alt debat der ellers kører) tage 2 panodil at sove på, hvis det kunne hjælpe mig til at få nogle timers sammenhængende søvn. Min egen læge sagde enda at jeg også kunne tage dem om dagen hvis det var helt uudholdeligt. Jeg ville bare lige nævne det, for det er jo ens eget valg.
Mht igangsættelse, så skal du ikke være så bange for om det ender i kejsersnit, for en ny undersøgelse viser at der ikke er større risiko for kejsersnit end ellers selv om man bliver sat i gang.
Jeg blev tilbudt at blive sat i gang til termin (hvilket de så nægtede bagefter fordi jeg havde termin juleaften
så jeg måtte pænt gå 14 dage over tiden til januar) før jeg blev sat i gang. Men jeg tænker da at du måske også kunne få tilbudet om at blive sat i gang til termin? Det gør de hvis man har slemme nok smerter. Men husk at skære det ud i pap for dem så de virkelig fatter hvor ondt det gør. Du skal stå fast på dit.
Er du opmærksom på foreningen til oplysning om bækkenløsning:
http://baekkenloesning.dk/?pid=1
Du kan læse mange ting om bækkenløsning på den side som din læge måske ikke har fortalt dig. Det kunne jeg i alt fald, og det hjalp mig meget.
Jeg føler bare så meget med dig, for det er så slemt med det bækkenløsning. Hvis det er nogen trøst, så oplevede jeg (og flere andre jeg har talt med) at så snart fødslen er overstået så letter smerterne markant. De går self. ikke over straks, men bliver meget bedre med det samme barnet er ude. Nu her 6 mdr efter fødslen mærker jeg ikke nær så meget til det mere.
Sender dig stort kram og tanker 
Jeg har talt med lægen idag, og hun har fået sat i stand at vi skal på sygehuset på mandag til samtale, samt vægtsscanning... Også bliver klogere på hvad vi gør der!
Det med at der er blevet fundet ud af der ikke er større risiko for kejsersnit ved igangsættelse, end normalt. Hvor har du det fra? For da vi var til samtale sidst (ca 2 mdr siden) der brugte de den rigtig meget som grund til ikke at ville sætte mig i gang før tid.... Men kunne jeg nu sige jeg har det her, og hvorra jeg har det kunne jo være de ændre mening...... Så kunne være rigtig fedt at høre hvor du har det fra, og om det evt var noget jeg kunne fremvise for dem på skrift???