Jeg kan ikke mere....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Men det er dog stadig sådan at igangsættelse øger risikoen for langvarig og mere smertefuld fødsel

Blev også sat i gang med nr 2, så kender så meget til de veer de giver, men dem kan man da trods alt beder overskue syntes jeg.... Håber også rigtig meget!

Bliver nok ikke nemt at finde den udsendelse, ville ellers være fedt lige at have set inden vi skulle derop......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Tona

henh01 skriver:

jeg blev sat i gang 2 uger før tid pga den lilles vægt der på det tidspunkt blev skønnet til langt over 4 kg..

Det var på ingen måde sjovt, det siger jeg ikke for at skræmme dig. veer gør ondt, men kunstige veer gør ti gange så meget ondt og kan ikke smertedækkes. Aldrig i mit liv har jeg prøvet noget så smertefuldt (har født min datter helt naturligt)

Jeg håber de gør hvad der er bedst for din lille pige og dig.

Enig, jeg blev også sat i gang og det var da sindssygt så ondt det gjorde og så lang tid det tog!

Men jeg forstår ts for når man har sådanne smerter så er det en lettelse at blive sat i gang, også selv om forløbet er værre end normalt

Anmeld

14. juli 2011

Hansen97

Altså smerter eller ikke smerter.. jeg syntes jeg har hørt om rigtig mange 3. gangs fødende som bare ikke kan vente den sidste tid af...
Og jeg tænker hver gang, slap nu af, de skal nok komme...

Jeg forstår godt TS har ondt og hun har sikkert mere ondt end dem der normalt har bækkenløsning (mig inkl.), men det handler jo også om ens tanker og indstilling, nu har du udholdt det i 8 mdr (hvis det var fra starten) så de 25 dage fra eller til må du også kunne udholde...

Med en grov sammenligning så er det vel ligesom at man længes endnu mere efter sin ferie jo tættere man er på... det samme gælder fødselen.. med eller uden smerter..

prøver overhovedet ikke på at forklejne dine smerter eller din situation

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

jeg blev sat i gang 2 uger før tid pga den lilles vægt der på det tidspunkt blev skønnet til langt over 4 kg..

Det var på ingen måde sjovt, det siger jeg ikke for at skræmme dig. veer gør ondt, men kunstige veer gør ti gange så meget ondt og kan ikke smertedækkes. Aldrig i mit liv har jeg prøvet noget så smertefuldt (har født min datter helt naturligt)

Jeg håber de gør hvad der er bedst for din lille pige og dig.

Blev jeg også med min nr 2, men vil hundrede gange hellere de veer en igang sættelse giver end det her.....

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

Hansen97 skriver:

Altså smerter eller ikke smerter.. jeg syntes jeg har hørt om rigtig mange 3. gangs fødende som bare ikke kan vente den sidste tid af...
Og jeg tænker hver gang, slap nu af, de skal nok komme...

Jeg forstår godt TS har ondt og hun har sikkert mere ondt end dem der normalt har bækkenløsning (mig inkl.), men det handler jo også om ens tanker og indstilling, nu har du udholdt det i 8 mdr (hvis det var fra starten) så de 25 dage fra eller til må du også kunne udholde...

Med en grov sammenligning så er det vel ligesom at man længes endnu mere efter sin ferie jo tættere man er på... det samme gælder fødselen.. med eller uden smerter..

prøver overhovedet ikke på at forklejne dine smerter eller din situation

Kan fuld godt forstå hvad du mener, og selvfølgelig har jeg svært ved at vente, men sådan har det også været de andre gange....

Denne gang er det bare det at skulle slippe, eller i hvert fald forminske smerterne som fylder mest.... Ikke så meget det endelig at skulle mødes med vores lille vidunder, det kommer nok først når jeg får veer.... Det andet fylder utrolig meget lige nu, og taget desværre bare glædden ved det at hun snart kommer.....

Jeg kan fuld ud godt forstå dem der tænker nu har jeg holdt så længe også kan jeg også holde 25 dage mere... Men er bare lettere sagt end gjort, og bliver jo ik beder af hun bliver større og større.....

Men nu skal jeg nok sagt til samtale på mandag og scanning, også tager vi den derfra......

Anmeld

14. juli 2011

Fru Hansen

Anonym skriver:

Jamen det kan ikke sammenlignes med alm bækkenløsning, så det er overhovedet ikke noget jeg skriver for ikke at ville høre på folks gode råd, kærlige skub osv.....

Jeg ville hellere end gerne sige at nu er der kun 25 dage tilbage, men det er bare lettere sagt end gjort.......

Det kan godt være at det ikke kan sammenlignes men når jeg (og måske andre) skriver om egne erfaringer med bækkenløsning er det ikke for at negligere dine smerter men for at fortælle dig at jeg forstår dine smerter og frustrationen over den kamp du lige nu står i.

Jeg forstår hvordan det er når kroppen ikke kan finde hvile, når man står op om morgenen selv om man ville ønske at man kunne blive liggende. Og selv om man så bliver liggende gør det ingen forskel for det gør stadig ondt. Til sidst følte jeg mig levende død. Jeg kunne hverken sidde eller stå for smerter. Jeg fungerede ikke hverken sovende eller vågen.
Jeg husker også hvordan jeg ønskede bare at få den fødsel overstået. Men jeg valgte selv graviditeten og valgte at bide tænderne sammen, fordi jeg i kraft af min uddannelse som dagplejer med fokus på for tidligt fødte børn, har set hvad bare en måned for tidlig fødsel kan medføre for nogle børn.

Anmeld

15. juli 2011

bangeforfortiden

Jeg har været ude for det samme med min første graviditet. Jeg røg ind og ud af hospitalet fordi jeg ikke kunne overskue min bækkenløsning - det hele endte med at jeg skrev en klage til Hillerød hospital og sagde at jeg var træt af at de ikke tog mig alvorlig når jeg sagde at jeg ikke kunne overskue at få et barn.

Det hjalp!! Jeg kom til samtale hver uge de sidste 5 uger af min graviditet, fik tilbud om behandling med nåle osv. De hjalp virkelig.

Min søn kom til verden på sin terminsdag - den naturlig vej.

Det jeg vil med det er, at du skal holde ud og søge hjælp på et hospital - på den måde kan de tage stilling til hvordan det skal gå og om der er andre muligeder. Håber det hjælper lidt at du ikke er den eneste. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.