Afføring under fødsel (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2011

JustAnotherName

Mine fødsler er gået så drøn-hurtige begge gange
Jeg har hverken nået at få lavement eller smertelindrende.

Der gik, ved begge fødsler, godt 1½ time fra ankomst til sygehuset, og til jeg var mor med min lille baby i armene.

Så det er gået stærkt, og jeg har ikke kunnet "forberede mig" inden.
Og ja, der kom vist en lille smule mere til verden, end en baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

Den lykkelige

Ha ha  Jeg gjorde det ikke, men følte hele tiden jeg skulle da der var presse veer.. Kan bare huske der kom en overlæge ind fordi min datters hjerteslag pludselig steg.. hun var bare såååå smuk og vildt sød.. (ved ikke hvorfor det så er værre ) men så kun hendes hovedbund da jeg havde presse veer, fordi hun sad "dernede" og sagde så til hende.. ej jeg føler altså ikke jeg presser baby, men noget andet ud.. så kiggede hun bare op og sagde" Du kan være HELT rolig, det er mere reglen end undtagelsen at det sker" og vi har prøvet det en milliard gange.." Så de tog det med et grin, men der kom vist ikke noget..  men altså kunne sku ikke lade være med at tænke på det.. tror der stod 8 mennsker på et tidspunkt..  og havde ikke fået klyx eller lavement eller hvad det hedder...

Anmeld

12. juli 2011

Tona

Jeg syntes faktisk at det var vildt mærkeligt, for jeg havde frygtet helt vildt inden at sådan noget skulle ske og normalt er jeg faktisk lidt blufærdig.

Men da det kom til stykket og jeg lå der nøgen og der stod 4 mennesker og gloede på mig, så var jeg fuldstændig ligeglad. Det var som om hele oplevelsen var så vild da først jeg skulle presse hende ud at jeg ligesom slap alle hæmninger. Det er jeg egentlig glad for at jeg fik det sådan.

Anmeld

12. juli 2011

MelikkazMoar

MissChrista skriver:

Hej piger.

Sad lige og tænkte på den uheldige situation, som det nu var - Dengang jeg lå og skulle til at føde min søn, og lå på alle 4 (fordi det mente JM var godt for mig-DET VAR UBEHAGELIGT!), og jeg endelig måtte presse, så kom der en mini-poop ud af mig..
Havde på daværende tidspunkt fasktisk overskud til at føle mig pinligt berørt.. Det var bare mit værste marridt.. At jeg ville komme til at "lave" under fødslen, så derfor havde jeg fra START af sagt, at jeg ville ha' det der som jeg ikke kan huske hvad hedder
Det der de giver én inden man skal føde, så man ligesom kan komme af med alt inden...
MEN JA - det kunne de så ikke nå med mig, for da jeg kom ind på sygehuset var jeg allerede 9 cm åben

Den dga idag kan jeg selvfølgelig kun grine af det.. Men stadig
MIN KÆRESTE SÅ DET ALTSÅ !!!!  
Tror han er mærket for resten af sit liv haha..

HVad med jer? Nogen af jer, der kom ti lat lave en lille pølle under fødslen?

jeg sætter mig til din historie..

jeg fik først det der vand i endetarmen der skal tømme den. men så kastede jeg op hurtigt efter så  at det røg ud begge veje så det hjalp ikke rigtig..

så jeg kom også på alle 4, og der skete det samme som for dig .. og nej hvor var jeg pinlig .. både min kæreste og mor var der jo.. men fik bare et klæde over røven og så kunne jeg ligge der ..

Anmeld

12. juli 2011

Angelica

Det skete så vidt jeg husker ikke under Tyllens fødsel Men hvor er jeg dog glad for at have læst alle jeres historier... dels for latterkramperne og dels fordi det lige blev lidt aftabuseret

Så bliv endelig ved med skidehistorierne

Anmeld

12. juli 2011

Pikku Myy

Jep, jeg "havde afføring" under fødslen. Også selvom jeg havde fået Klyx.

Det var ikke særlig meget, og jeg kunne overhovedet ikke mærke det. Jordemoderen havde lagt lidt papir som hun lige samlede sammen omkring det, og så smed hun det ud uden at sige noget. Hvis jeg ikke havde været opmærksom og spurgt, ville jeg nok ikke være klar over at det var sket

Men jeg lå også på ryggen på det tidspunkt - kan godt sætte mig ind i at det må være lidt mere ydmygende hvis man ligger med røven i vejret på alle 4...

Anmeld

12. juli 2011

misspippi

Med den første fik jeg ikke noget lavament, underligt nok. Men jeg lavede lidt pøller under presseveerne.

Med nummer to fik jeg lavament, men kunne alligevel presse lidt med ud under presseveerne...

Jeg tænkte overhovedet ikke over det nogle af gangene. Jeg kastede også op begge gange, så jeg tog det hele som en "Ud af kroppen" oplevelse... he he.

Jeg kan da godt tænke på, om jeg denne gang slipper for både det ene og det andet, men jeg synes at når man er i det, så tænker man ikke så meget over det. Og jordemor og de andre der er på stuen, ved jo at det kan ske....

Anmeld

12. juli 2011

mybaby-girl

Jeg har stemt nej - Jeg fik klyx inden vi nåede så langt

Anmeld

12. juli 2011

Fru.Ø

Ja ved begge mine fødsler,da det gik så stærkt begge gange

Anmeld

17. juli 2011

MortilCilas

Hej piger.

Sad lige og tænkte på den uheldige situation, som det nu var - Dengang jeg lå og skulle til at føde min søn, og lå på alle 4 (fordi det mente JM var godt for mig-DET VAR UBEHAGELIGT!), og jeg endelig måtte presse, så kom der en mini-poop ud af mig..
Havde på daværende tidspunkt fasktisk overskud til at føle mig pinligt berørt.. Det var bare mit værste marridt.. At jeg ville komme til at "lave" under fødslen, så derfor havde jeg fra START af sagt, at jeg ville ha' det der som jeg ikke kan huske hvad hedder
Det der de giver én inden man skal føde, så man ligesom kan komme af med alt inden...
MEN JA - det kunne de så ikke nå med mig, for da jeg kom ind på sygehuset var jeg allerede 9 cm åben

Den dga idag kan jeg selvfølgelig kun grine af det.. Men stadig
MIN KÆRESTE SÅ DET ALTSÅ !!!!  
Tror han er mærket for resten af sit liv haha..

HVad med jer? Nogen af jer, der kom ti lat lave en lille pølle under fødslen?

Jeg laved ingen, men havde dog brugt hele min morgne på 'udtømning', af begge ender  min Jordemoder spurgte om jeg havde haft afføring, for ellers kunne jeg får lament, men da jeg mente jeg var 'tømt ud' takked jeg nej tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.