Kære tøser,
Jeg har lige noget jeg gerne vil dele med Jer, da jeg er vågnet her til morgen med en skrækkelig tristhed over mig.
Min søster, som på daværende tidspunkt var 20 år gammel, ringede en dag grædende til mig og fortalte mig at hun lige havde taget en test og var gravid.... Jeg blev så lykkelig, da min søn er det eneste barn i familien, men kunne jo godt mærke på hende at det slet ikke passede ind i hendes livsplan (hun har ALTID være dårlig til at beskytte sig, så det kom faktisk ikke som en overraskelse for mig)
Ugerne gik og vi talte meget om hvad der skulle ske. I mellemtiden finder jeg så ud af at jeg også er gravid og der er ca. 2 uger imellem os..... Det var fantastisk og jeg var overbevist om at nu ville hun se lysere på det og få barnet så vi kunne have små babyer samtidigt som kunne vokse op som fætre eller kusiner meget tætte.
Endnu mere tid gik og min søster var vidst i uge 11 og SKULLE til at tage en beslutning. Jeg kunne godt mærke hvor det bar hen, så jeg og min mand tilbød hende at hun kunne føde barnet og så ville vi tage det, så hun kunne færdiggøre sin uddannelse og i det hele taget fortsætte med sit liv. Den eneste betingelse vi havde, var at hun ikke på et senere tidspunkt ville komme og tage barnet (da det simpelthen ville være forfærdeligt for et barn at blive taget fra "søskende" og vandte omgivelser) Hun tænkte lidt over det i nogle dage og vendte så tilbage med at hun jo ikke havde lyst til at dræbe et barn pga sin egen dumhed og at vi godt måtte tage barnet (jeg ville jo også kunne amme det pga min egen graviditet og det betød meget for hende)
Jeg var lykkelig lykkelig lykkelig, det lille barn ville få lov at leve og blive et "ønskebarn" i vores familie, stadig tæt på sin mor og det hele skullle nok gå.
Der sker så det, at min søster vælger at vende fuldstændig rundt på en tallerken og får en abort........ Jeg steg ikke ud af min seng i mange mange mange dage og følte faktisk at jeg selv havde mistet mit barn, da vi jo havde gået og forberedt os til at skulle have 2.
Nu nærmer "vores" terminsdatoer" sig så og jeg vågnede op her til morgen og var trist (mere end trist kan bare ikke finde ordet)
Jeg synes det er så uretfærdigt at denne lille baby skulle have været født om en 2 ugers tid, men at det kun er min baby som får lov at trække vejret......
Jeg har forsøgt at tilgive min søster (og taler da med hende) men det gør så ondt og STADIG når jeg taler med hende, er det det eneste jeg tænker på. Hun var ikke mor i forvejen og jeg trøster mig med at hun ikke ved hvilke fantastiske følelser der medfølger det at blive mor - Jeg har jo en på 3 år)
Jeg har heller ikke lyst til at hun skal holde mit barn når det kommer ud (for hvis jeg skal være helt ærlig, og det skal man jo, så synes jeg ikke hun fortjener det) Jeg er så bitter over at hun har slået sit barn ihjel når det barn nu havde en chance for at vokse op i en kærlig familie og hvis det er fordi det ville være for mærkeligt for HENDE, så må man sku lige se ud over sin egen næse og tænke på at man rent faktisk har skabt et liv inde i sin mave og at man (selvom man ikke ønsker barnet) har en chance for at gøre det bare lidt godt igen)
Tror I nogensinde at jeg kan 100 % tilgive min søster, (er det fordi jeg er gravid nu og fuld af hormoner og selv kan mærke liv hver dag, at jeg har det så skidt) Eller er det fordi jeg ved at hver gang der er ét barn der fylder 1 år, 2 år, 3 år osv, VED jeg at der skulle have været 2????????
Jeg er bare så ked af det og tror aldrig jeg kommer over det, men tid heler vel alle sår, som de siger...
Kunne bare aldrig selv finde på at få en abort (om jeg så endte med 10 børn) - og jeg ved godt vi er forskellige, synes bare det er så egoistisk at få en abort, når man får sådan et godt tilbud til sit barn...
Hva' siger I? - Hvordan skal jeg takle at hun kommer og besøger mig og barnet? Skal jeg bidde det i mig og glæde mig til hun går igen og håbe på at jeg en dag får det bedre med hendes beslutning?
Skulle bare ud med det, tak fordi du læste med