Hvornår sover Jeres guldklumper i alderen af 8 mdr.??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

kamtok

Nadia&Daniel skriver:

Igår sov hun sådan:

Kl. 8.30-11.30

kl. 13.30-16.30

Og godnat kl. 22

Hmmm.. Umiddelbart ville jeg prøve at vække hende fra formiddagsluren efter 1 time (og max 1&frac12, holde hende vågen til efter frokost og så lægge hende igen ca. 12.30 og lade hende sove 2-3 timer, hvis jeg var dig. Formiddagsluren er jo ret lang ifht. at hun også skal sove middagslur.

Her prøver vi at holde os til:

Morgen/formiddagslur - 1-1½ time

Middagslur - ca. 2 timer

Eftermiddagslur - ca. ½-1 time

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Mor1012

Nadia&Daniel skriver:

Laura sover okay fint om dagen.. Nogle dage sover hun 6 timers lur (fordelt på 2 lure), andre dage gider hun næsten ikke sove om dagen. Hun får aftensmad kl. 18 - og nu kommer problemet så.. Hun er ikke træt før kl. 22.. Vi havde en god rutine med at hun kom i seng kl. 20 - og så sov hun til næste morgen.. Men nu sover hun først kl. 22, og vågner enten kl. 5 eller 6.30..

Hvornår sover Jeres på 8 mdr.???

hejsa

min datter bliver 8 mdr d 15 juli

det er heller ikke hver dag Hun sover fra 20 til 06. det begynder at blive ofte at hun først vil sove kl  21 til kl 06.

men jeg sys det ok du vægger din datter efter 2 timers formiddags søvn, stryg hende op kindenog dig goo morgen skaat.. det helt ok. 3 timer er lige i overkanten man kan sov når man b

Anmeld

5. juli 2011

Nadia&Daniel

kamtok skriver:

Hmmm.. Umiddelbart ville jeg prøve at vække hende fra formiddagsluren efter 1 time (og max 1&frac12, holde hende vågen til efter frokost og så lægge hende igen ca. 12.30 og lade hende sove 2-3 timer, hvis jeg var dig. Formiddagsluren er jo ret lang ifht. at hun også skal sove middagslur.

Middagslur - ca. 2 timer

Havde virkelig håbet jeg kunne slippe for at vække hende - men må vist indse, at det er det eneste jeg kan gør..

Anmeld

5. juli 2011

Mor1012

Emilie2010 skriver:

hejsa

min datter bliver 8 mdr d 15 juli

det er heller ikke hver dag Hun sover fra 20 til 06. det begynder at blive ofte at hun først vil sove kl  21 til kl 06.

men jeg sys det ok du vægger din datter efter 2 timers formiddags søvn, stryg hende op kindenog dig goo morgen skaat.. det helt ok. 3 timer er lige i overkanten man kan sov når man b

ups.

sove når man blir gammel hehe spøg

Anmeld

5. juli 2011

Nadia&Daniel

Emilie2010 skriver:

ups.

sove når man blir gammel hehe spøg

Moren føler sig gammel

Anmeld

5. juli 2011

Nadia&Daniel

kamtok skriver:

Middagslur - ca. 2 timer

Hvad med flasker (de 400 ml. de skal have om dagen) - hvordan har I fordelt dem??

Anmeld

5. juli 2011

kamtok

Havde virkelig håbet jeg kunne slippe for at vække hende - men må vist indse, at det er det eneste jeg kan gør..

Det er heller ikke med min gode vilje at jeg gør det, men det kan være nødvendigt :-( Jakob er lidt pylret i starten, når han bliver vækket, men en tår vand og lidt hygge på armen er vejen frem her, for lige at få ham op til overfladen.
Måske hun vænner sig til det efter 1 uge eller 2 og vågner automatisk..

Anmeld

5. juli 2011

kamtok

Nadia&Daniel skriver:

Hvad med flasker (de 400 ml. de skal have om dagen) - hvordan har I fordelt dem??

Jakob får 3 flasker lige pt. og han spiser omkring 200 ml. pr. gang

Nat/morgen omkring kl. 4.30 (når hans far alligevel er stået op og skal på arbejde) - men Jakob sover mens han får den, og kunne sagtens undvære den, men mit luksuslegme kan godt lide at sove til kl. 7 :-)

Efter frokost inden han bliver lagt til middagslur

Aften - alt ml. kl. 21 og 23 (nogle gange vil han have den til at falde i søvn på og andre gange tager jeg ham op mens han sover og giver ham den).

Når han bliver 9 måneder, regner jeg med at vi fjerner nat/morgen flasken.

Anmeld

5. juli 2011

Nadia&Daniel

kamtok skriver:

Jakob får 3 flasker lige pt. og han spiser omkring 200 ml. pr. gang

Nat/morgen omkring kl. 4.30 (når hans far alligevel er stået op og skal på arbejde) - men Jakob sover mens han får den, og kunne sagtens undvære den, men mit luksuslegme kan godt lide at sove til kl. 7 :-)

Efter frokost inden han bliver lagt til middagslur

Aften - alt ml. kl. 21 og 23 (nogle gange vil han have den til at falde i søvn på og andre gange tager jeg ham op mens han sover og giver ham den).

Når han bliver 9 måneder, regner jeg med at vi fjerner nat/morgen flasken.

Årh okay - tilbyder Laura 200 ml. pr. flaske - man hun drikker imellem 100-150 ml. pr. gang.. Hun får ikke natflaske mere (har hun ikke gjort siden hun var omkring 2-3 mdr.)

Anmeld

5. juli 2011

kamtok

Nadia&Daniel skriver:

Årh okay - tilbyder Laura 200 ml. pr. flaske - man hun drikker imellem 100-150 ml. pr. gang.. Hun får ikke natflaske mere (har hun ikke gjort siden hun var omkring 2-3 mdr.)

Han spiste ikke så meget alm. mad, så ville være sikker på at han fik nok, da han ikke tog så meget på, men efter vi har tilføjet nat/morgen flasken igen er det faktisk blevet bedre.

Får Laura rugbrød? - I så fald, hvor meget spiser hun så ad gangen? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.