Hvornår sover Jeres guldklumper i alderen af 8 mdr.??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

Tulle28

Nadia&Daniel skriver:

Laura sover okay fint om dagen.. Nogle dage sover hun 6 timers lur (fordelt på 2 lure), andre dage gider hun næsten ikke sove om dagen. Hun får aftensmad kl. 18 - og nu kommer problemet så.. Hun er ikke træt før kl. 22.. Vi havde en god rutine med at hun kom i seng kl. 20 - og så sov hun til næste morgen.. Men nu sover hun først kl. 22, og vågner enten kl. 5 eller 6.30..

Hvornår sover Jeres på 8 mdr.???

Jeg tror faktisk vi havde en periode i 8 mdrs alderen, hvor vi ikke kunne drive vores datter i seng om aftenen - vi begyndte at putte hende tidligere, for hun nåede simpelthen at blive overtræt. Min datter kunne ligesom din sagtens snuppe 6 timer i løbet af en dag (hun er nu 15 mdr. og har indtil for et par uger siden sovet 2x2 timer + 10/11 timer om natten).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Nadia&Daniel

kamtok skriver:

Sådan!  

Håber at hun falder i søvn tidligere i aften så Glæder mig til en update

Update:

Klokken er nu 22:19 - og Laura sover IKKE endnu.. Men hun tog en lille lur hos farmor og farfar kl. 20-20.30

Men hun hygger inde i tremmesengen.. Imorgen tager jeg en hjemmedag. hvor vi prøver igen ang. lurene..

Så i dag:

Godmorgen kl. 5

Godmorgenflaske kl. 5.30

Morgenmad (grød): kl. 8

Lur kl. 8.30-10 (vækkede hende)

Frokost kl. 12

Lur kl. 12.30-15 (nåede ikke at vække hende, hun vågnede selv)

Aftensmad kl. 18.30 (vi spiste hos farmor og farfar)

Godnatflaske kl. 19.50

Sov kl. 20 - men vågende igen kl. 20.30

Anmeld

5. juli 2011

kamtok

Nadia&Daniel skriver:

Update:

Klokken er nu 22:19 - og Laura sover IKKE endnu.. Men hun tog en lille lur hos farmor og farfar kl. 20-20.30

Men hun hygger inde i tremmesengen.. Imorgen tager jeg en hjemmedag. hvor vi prøver igen ang. lurene..

Så i dag:

Godmorgen kl. 5

Godmorgenflaske kl. 5.30

Morgenmad (grød): kl. 8

Lur kl. 8.30-10 (vækkede hende)

Frokost kl. 12

Lur kl. 12.30-15 (nåede ikke at vække hende, hun vågnede selv)

Aftensmad kl. 18.30 (vi spiste hos farmor og farfar)

Godnatflaske kl. 19.50

Sov kl. 20 - men vågende igen kl. 20.30

Årh dog.. Det var også uheldigt, at hun lige fik powernappet dér.. 

Hun skal selvfølgelig også lige vænne sig til den nye "rutine" og det kan jo godt tage et par dage. 

I dag har Jakobs dag set således ud:

kl. 4.30 Flaske (mens han sov)
kl. 7.30 Godmorgen
kl. 8.00 Morgenmad
kl. 9.30-10.30 Formiddagslur (1 time)
kl. 11.30 Frokost
kl. 12.30-14.00 Middagslur (1,5 time)
kl. 14.15 Flaske (tog kun en halv)
kl. 16.00 Flaske (tog en halv igen) + kiks, grøntsagsstænger 
kl. 16.30-17.00/15 Eftermiddagslur (ca. 45 min.) 
kl. 19.00 Aftensmad
kl. 20.30 Godnat (og sover stadigvæk)
kl. 21.30 Flaske (vågnede af sult, det gør han normalt ikke)

Så han har faktisk kun fået omkring 3 timer, men i går sov han ca. 4,5 time i løbet af dagen. 

Håber du snart får hende til at sove 

Anmeld

6. juli 2011

Nadia&Daniel

kamtok skriver:

Årh dog.. Det var også uheldigt, at hun lige fik powernappet dér.. 

Hun skal selvfølgelig også lige vænne sig til den nye "rutine" og det kan jo godt tage et par dage. 

I dag har Jakobs dag set således ud:

kl. 4.30 Flaske (mens han sov)
kl. 7.30 Godmorgen
kl. 8.00 Morgenmad
kl. 9.30-10.30 Formiddagslur (1 time)
kl. 11.30 Frokost
kl. 12.30-14.00 Middagslur (1,5 time)
kl. 14.15 Flaske (tog kun en halv)
kl. 16.00 Flaske (tog en halv igen) + kiks, grøntsagsstænger 
kl. 16.30-17.00/15 Eftermiddagslur (ca. 45 min.) 
kl. 19.00 Aftensmad
kl. 20.30 Godnat (og sover stadigvæk)
kl. 21.30 Flaske (vågnede af sult, det gør han normalt ikke)

Så han har faktisk kun fået omkring 3 timer, men i går sov han ca. 4,5 time i løbet af dagen. 

Håber du snart får hende til at sove 

Hun skulle slet ikke have været vågnet der - men så opdagede hun at farmand var kommet, så skal man jo ikke sove

Hun sov kl. 22.30 - til kl. 2.45, hvor hun lige skulle have lidt vand og sutten.. Og vågnede så kl. 6.45 imorges.. Så nu er vi kampklar til i dag

Anmeld

6. juli 2011

kamtok

Nadia&Daniel skriver:

Hun skulle slet ikke have været vågnet der - men så opdagede hun at farmand var kommet, så skal man jo ikke sove

Hun sov kl. 22.30 - til kl. 2.45, hvor hun lige skulle have lidt vand og sutten.. Og vågnede så kl. 6.45 imorges.. Så nu er vi kampklar til i dag

Det lyder fuldstændig som herhjemme. Jakob får en vanvittig energi i det sekund hans far træder ind af døren..

'er for at det kommer til at gå rigtig godt i dag

Anmeld

6. juli 2011

Nadia&Daniel

Det lyder fuldstændig som herhjemme. Jakob får en vanvittig energi i det sekund hans far træder ind af døren..

'er for at det kommer til at gå rigtig godt i dag

Update:

Hun var meget træt hertil morgen - men jeg fik hende næsten igennem grøden. Men kl. 8, var jeg nød til at overgive hende til barnevognen. Hun fik en lur på 1½ time (vækkede hende).. Nu skal der et lille mellemmåltid på bordet - og så skal der gås en tur

Anmeld

6. juli 2011

mybaby-girl

Oliver kommer i seng kl. 20 og sover hele natten til ca. kl. 7:30/8:30

Og om dagen kommer han ud og sove kl. ca 10 og sover som regel 1 til 2½ time ..

Det er forskelligt hvor meget han sover om efter middagen, men de sidste par dage er det ca. 1- 2 timer ..

Anmeld

6. juli 2011

jeansmummie

Noah har sovet tre timer over to gange siden han var 8 mdr og sover 18.15 og vågner 06.15 han er så nem

Anmeld

6. juli 2011

Nadia&Daniel

Synes det er svært - for i bogen (selvom man ikke kan altid skal/kan følge bogen) står der: 6 mdr.-1 år: 14-17 timer søvn i døgnet. Men Laura får kun 13 timer i døgnet, vist jeg vælger at vække hende. Og vist jeg ikke vækker hende, sover hun senere og senere om aften

Anmeld

6. juli 2011

kamtok

Nadia&Daniel skriver:

Update:

Hun var meget træt hertil morgen - men jeg fik hende næsten igennem grøden. Men kl. 8, var jeg nød til at overgive hende til barnevognen. Hun fik en lur på 1½ time (vækkede hende).. Nu skal der et lille mellemmåltid på bordet - og så skal der gås en tur

Ja, det kan jeg godt forstå at hun var  
Hvordan er det så gået resten af dagen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.