Hvornår sover Jeres guldklumper i alderen af 8 mdr.??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

mortilnoahogmelina

JEg har sammen problem her som du har , min søn er bare kun 6 måneder , men har tænkt meget over om det bare er en overgang .
Han sover fra kl 9 ca og så til en 10.30 ca halvanden time .

Så sover han igen fra kl 12 ca til kl halv 3 3 . Det er 2 1/2 3 timer .
Der efter power napper han lidt her Og der . OG sover først kl 23 , og står så op kl 7 ca .

FØr i tiden gik han i seng mellem 19 og 20 og sov til kl 6 .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Nadia&Daniel

Mor til Frederic skriver:

Tror hun sover alt for meget om dagen, så hun nærmst er ved at vende dag og nat...

Vil helt klart give hende en kort lur om formiddagen og ca 2-3 timer til middag.

Ihvertfald sådan vi kørte herhjemme.

Max 1 time til formiddag

2½-4 timer til middag

kl 19 senest, godnat og sov godt.

Sov og sover stadig indtil kl 7, hvor vi som regl skal vække ham.

Skal man begynde at vække dem??? troede de havde bedst af at vågn selv..

Anmeld

5. juli 2011

L.J.L

Nadia&Daniel skriver:

jeg gjorde tit det at jeg vækkede ham hvis klokken blev over 17, for da han var 8 mdr kunne han holde sig vågen i 3 timer og så var han træt igen.

Du kan jo tage hende op, når hun sover let, tag tid på hendes lur, hver 40 minut, ca kommer de i den lette søvn, så der er hun nem at vække.

Anmeld

5. juli 2011

sarahb

kl.19 og står op omkring kl. 7 næste morgen. Men er oppe og få mælk en gang om natten

Anmeld

5. juli 2011

Nadia&Daniel

L.J.L skriver:

jeg gjorde tit det at jeg vækkede ham hvis klokken blev over 17, for da han var 8 mdr kunne han holde sig vågen i 3 timer og så var han træt igen.

Du kan jo tage hende op, når hun sover let, tag tid på hendes lur, hver 40 minut, ca kommer de i den lette søvn, så der er hun nem at vække.

Hun sover aldrig senere end kl. 16.30.. Men er nok nød til at begynde at vække hende (havde håbet jeg kunne undgå dette)

Anmeld

5. juli 2011

Anne85

I den alder har begge mine børn sovet to gange om dagen. En formiddagslur på en times tid og så en middagslur på 2-3 timer. Og så sovet fra 20-7. Min datter der er 11 mdr sover stort set stadig på samme måde - dog puttes hun nogle gange allerede kl 19 efter en lang dsgplejedag og fordi hun nogle gange skal vækkes kl 6.30 når det er mig der skal aflevere inden arbejde. Formiddags uren springer hun også en sjældent gang over nu hvis hun har sovet længe. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at skære lidt ned i den sidste lur - eller evt putte tidligere - så middagsluren senest slutter kl 15

Anmeld

5. juli 2011

Nadia&Daniel

Anne85 skriver:

I den alder har begge mine børn sovet to gange om dagen. En formiddagslur på en times tid og så en middagslur på 2-3 timer. Og så sovet fra 20-7. Min datter der er 11 mdr sover stort set stadig på samme måde - dog puttes hun nogle gange allerede kl 19 efter en lang dsgplejedag og fordi hun nogle gange skal vækkes kl 6.30 når det er mig der skal aflevere inden arbejde. Formiddags uren springer hun også en sjældent gang over nu hvis hun har sovet længe. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at skære lidt ned i den sidste lur - eller evt putte tidligere - så middagsluren senest slutter kl 15

Det vil sige, at vist jeg kan få Laura's eftermiddagslur til at være omkring 12.30 (efter frokost kl. 12) - så vil det måske hjælpe???

Anmeld

5. juli 2011

Mor til Frederic og Freya

Nadia&Daniel skriver:

hvis hun skal sove 12-14 timer i døgnet, sover hun alt for meget i dagtimerne.

Så ville helt klart skære meget i hendes formiddags lur, lægge hende før ud til middag og derved også før i seng.

Frederic kom op kl 7 og kom ud at sove mellem 9 og 10 senest, sov til middag fra 11.30-15.00 og kom i seng kl 19 senest.

Men dp valgte da han var 8½ mdr at tage formiddagsluren helt væk og i den overgang fik han en morfar når han kom hjem på max 40 min så han lige havde energi til at spise aftensmad. 

Anmeld

5. juli 2011

Nadia&Daniel

Mor til Frederic skriver:

hvis hun skal sove 12-14 timer i døgnet, sover hun alt for meget i dagtimerne.

Så ville helt klart skære meget i hendes formiddags lur, lægge hende før ud til middag og derved også før i seng.

Frederic kom op kl 7 og kom ud at sove mellem 9 og 10 senest, sov til middag fra 11.30-15.00 og kom i seng kl 19 senest.

Men dp valgte da han var 8½ mdr at tage formiddagsluren helt væk og i den overgang fik han en morfar når han kom hjem på max 40 min så han lige havde energi til at spise aftensmad. 

I bogen fra lægen står der: 14-17 timer i døgnet (6 mdr.-1 år).. Selvom ikke alle børn kan/skal følge en bog..

Min SP er desværre på ferie nu - ville nemlig have talt med hende om det..

Anmeld

5. juli 2011

2babygirls

Madeleine vågner normalt halv 7-7 og kommer så ud at sove kl 9 og Så vågner hun alt mellem 1-3 timer senere, og Så lægger jeg hende igen 2-3 efter, og Så får hun også kun lov til at sove til max kl 16:30
Vi putter hende mellem 19-19:45 og Så sover hun til næste dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.