Hvornår sover Jeres guldklumper i alderen af 8 mdr.??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.754 visninger
67 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

Nadia&Daniel

Laura sover okay fint om dagen.. Nogle dage sover hun 6 timers lur (fordelt på 2 lure), andre dage gider hun næsten ikke sove om dagen. Hun får aftensmad kl. 18 - og nu kommer problemet så.. Hun er ikke træt før kl. 22.. Vi havde en god rutine med at hun kom i seng kl. 20 - og så sov hun til næste morgen.. Men nu sover hun først kl. 22, og vågner enten kl. 5 eller 6.30..

Hvornår sover Jeres på 8 mdr.???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

CHD

Da min søn var 8 mdr. sov han fra kl. 19 - 06. I løbet af dagen sov han ca. 2½ time fordelt over 2 lure. Han har aldrig sovet meget, men sådan er børn jo så forskellige

Anmeld

5. juli 2011

Nalle

Da Sebastian var 8 måneder kom han i seng kl 20, og sov til kl 7-8 stykker

Anmeld

5. juli 2011

CHD

Nadia&Daniel skriver:

Laura sover okay fint om dagen.. Nogle dage sover hun 6 timers lur (fordelt på 2 lure), andre dage gider hun næsten ikke sove om dagen. Hun får aftensmad kl. 18 - og nu kommer problemet så.. Hun er ikke træt før kl. 22.. Vi havde en god rutine med at hun kom i seng kl. 20 - og så sov hun til næste morgen.. Hun sover hun først kl. 22, og vågner enten kl. 5 eller 6.30..

Hvis hun sover 6 timer om dagen er der ikke noget at sige til hun ikke kan sove om aftenen. Jeg mener at huske det er mellem 12-14 timer i døgnet, der er normalt i den alder. Har I også svært ved at få hende til at sove om aftenen når hun ikke har sovet så meget i løbet af dagen?

Anmeld

5. juli 2011

L.J.L

Nadia&Daniel skriver:

Laura sover okay fint om dagen.. Nogle dage sover hun 6 timers lur (fordelt på 2 lure), andre dage gider hun næsten ikke sove om dagen. Hun får aftensmad kl. 18 - og nu kommer problemet så.. Hun er ikke træt før kl. 22.. Vi havde en god rutine med at hun kom i seng kl. 20 - og så sov hun til næste morgen.. Hun sover hun først kl. 22, og vågner enten kl. 5 eller 6.30..

Har du prøvet at skære lidt ned på hendes eftermiddagslure?

Min søn sov, da han var 8 mdr., 2 lure, fra 8-9 til 11-12 og igen fra 14-15 til 16-17

Det kan også sagtens være fprdi hun bliver overtræt, og så er du måske nødt til at prøve at lægge hende til aften, lidt tidligere?

Anmeld

5. juli 2011

kamtok

Vi har også lige haft en tur der ligner herhjemme.
Jakob sov 4 lure (sammenlagt ca. 5-6 timer), men han tog den sidste ret sent (ml. ml 17-18) og efter at jeg har "fjernet" den, er det blevet lidt bedre. Nu bliver han lagt ml. kl. 20 og 21. Nogle dage er han så træt at jeg må give mig og lade ham få en powernap sent om eftermiddagen, men så ved jeg også at han først sover kl. 21-22.

Anmeld

5. juli 2011

Nadia&Daniel

CHD skriver:

Hvis hun sover 6 timer om dagen er der ikke noget at sige til hun ikke kan sove om aftenen. Jeg mener at huske det er mellem 12-14 timer i døgnet, der er normalt i den alder. Har I også svært ved at få hende til at sove om aftenen når hun ikke har sovet så meget i løbet af dagen?

Ved godt man ikke kan følge en bog - men der står der 6 mdr.-1 år skal sove mellem 14-17 timer..

Men hun sover først kl. 22 - om hun har fået 2½ timers lur i løbet af dagen eller 6 timer i løbet af dagen.

Anmeld

5. juli 2011

Nadia&Daniel

L.J.L skriver:

Har du prøvet at skære lidt ned på hendes eftermiddagslure?

Min søn sov, da han var 8 mdr., 2 lure, fra 8-9 til 11-12 og igen fra 14-15 til 16-17

Det kan også sagtens være fprdi hun bliver overtræt, og så er du måske nødt til at prøve at lægge hende til aften, lidt tidligere?

Vil helst ikke vække hende når hun sover i barnevognen.

Dagen i dag:

Vågnede kl. 5

Fik morgenflaske kl. 5.30

Vågnede igen kl. 7.30

Morgenmad (grød) kl. 8

Lur kl. 8.30 (hun viste træthedstegn og faldt selv i søvn i barnevognen udenfor)

Så må vi se hvad hendes næste træk er..

Anmeld

5. juli 2011

Nadia&Daniel

kamtok skriver:

Vi har også lige haft en tur der ligner herhjemme.
Jakob sov 4 lure (sammenlagt ca. 5-6 timer), men han tog den sidste ret sent (ml. ml 17-18) og efter at jeg har "fjernet" den, er det blevet lidt bedre. Nu bliver han lagt ml. kl. 20 og 21. Nogle dage er han så træt at jeg må give mig og lade ham få en powernap sent om eftermiddagen, men så ved jeg også at han først sover kl. 21-22.

Igår sov hun sådan:

Kl. 8.30-11.30

kl. 13.30-16.30

Og godnat kl. 22

Anmeld

5. juli 2011

Mor til Frederic og Freya

Nadia&Daniel skriver:

Laura sover okay fint om dagen.. Nogle dage sover hun 6 timers lur (fordelt på 2 lure), andre dage gider hun næsten ikke sove om dagen. Hun får aftensmad kl. 18 - og nu kommer problemet så.. Hun er ikke træt før kl. 22.. Vi havde en god rutine med at hun kom i seng kl. 20 - og så sov hun til næste morgen.. Men nu sover hun først kl. 22, og vågner enten kl. 5 eller 6.30..

Tror hun sover alt for meget om dagen, så hun nærmst er ved at vende dag og nat...

Vil helt klart give hende en kort lur om formiddagen og ca 2-3 timer til middag.

Ihvertfald sådan vi kørte herhjemme.

Max 1 time til formiddag

2½-4 timer til middag

kl 19 senest, godnat og sov godt.

Sov og sover stadig indtil kl 7, hvor vi som regl skal vække ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.