Navnet er ikke godkendt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2011

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Min datter hedder Isabell Nika, er ikke stødt på så mange Nika'er endnu.
Det var heldigvis godkendt, vi fik ellers at vide at det ikke var hos præsten, men hun havde kigget forkert.

Håber I kan få det igennem i tide til dåben, synes det er flot med 2 k'er :-)

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

MelikkazMoar

svanen73 skriver:

Jeg skulle søge om min datters navn Jamie, vi kunne ik nå det inden dåben, så hun blev døbt Cecillie i stedet. Tror det tog ½ år. Det blev godkendt og Cecillie blev slettet

Det her er så 18 år siden, jeg ved ik om det går hurtigere i dag.

ja så lang tid håber jeg ikke jeg skal vente.. men ellers bliver det midlertidige også Cecilie, da det skal være hendes mellem navn

Anmeld

30. juni 2011

MelikkazMoar

betjenten skriver:

Min søn blev døbt Ibber, og ja det skulle vi også have godkendt... Det er 1 år siden og som jeg husker det, skrev jeg en mail til præsten hvad navnet var, og hvorfor. Hun tog derfor kontakt til statsforvaltningen, som så heldigvis godkendte det Det var lidt af en "hastesag", da vi skulle bruge et pas til ham, da han var 3 mdr. så præsten pressede vist lidt på... Nå men mener at vi fik svar i løbet af 2 uger, og ja det var også midt i sommerferien  Hvornår skal i have dåb???

lyder dejlig nemt.. og fedt og spevielt navn

vi har bedt om dåb den 11 sep.  men præsten idag vidste ikke om det kunne nåes, fordi det jo også er ferie og alt muligt andet .. men ringer til statsforvaltningen imorgen og forhører mig om vente tid og så vidre..

synes bare det er underligt navnet er godkendt mn kun med et k, så burde det vel ikke tage så lang tid, det er jo stort set samme navn

Anmeld

30. juni 2011

MelikkazMoar

Chrizta skriver:

Min datter hedder Isabell Nika, er ikke stødt på så mange Nika'er endnu.
Det var heldigvis godkendt, vi fik ellers at vide at det ikke var hos præsten, men hun havde kigget forkert.

Håber I kan få det igennem i tide til dåben, synes det er flot med 2 k'er :-)

ja, synes også det er et smukt navn.. og det passer bare helt rigtigt til min lille prinsesse..

Anmeld

30. juni 2011

MelikkazMoar

Ben&Jerry skriver:

jeg hedder -A V E L I N A- ikke mange som hedder..

det er også specielt..

Anmeld

30. juni 2011

Sphynxlover

MelikkazMoar skriver:

Hej Piger..

jeg fik idag en opringning fra det kirkekontor i den kirke jeg vil have min datter døbt, som fortalte mig at min datters navn ikke er godkendt i danmark, hvertfald ikke på den måde vi ønsker at få det stavet..

hun skal Hedde Melikka, og i danmark kan det kun blive stavet med 1 k og ikke 2 k'er..

er der nogle her inde der har ønsket 'ugodkendte' navne og har fået det igennem statsforvaltningen?  og hvor lang tid har det ca taget jer..

og til jer andre, er der nogle der har børn der hedder noget specielt, noget man ikke høre så tit? bare til min nysgerrighed

Hvor er det et sødt navn  synes også det er pænest med 2 kèr da det jo så udtales korrekt

Håber det lykkedes at få det igennem

Anmeld

1. juli 2011

Sabina92

MelikkazMoar skriver:

Hej Piger..

jeg fik idag en opringning fra det kirkekontor i den kirke jeg vil have min datter døbt, som fortalte mig at min datters navn ikke er godkendt i danmark, hvertfald ikke på den måde vi ønsker at få det stavet..

hun skal Hedde Melikka, og i danmark kan det kun blive stavet med 1 k og ikke 2 k'er..

er der nogle her inde der har ønsket 'ugodkendte' navne og har fået det igennem statsforvaltningen?  og hvor lang tid har det ca taget jer..

og til jer andre, er der nogle der har børn der hedder noget specielt, noget man ikke høre så tit? bare til min nysgerrighed

Jeps, min søn hedder vaheesan vi søgt om at få det godkendt.. Igennem kirkekontoret, de sendt det så i amtet osv. det er sjælden det ikke går igennem

Anmeld

1. juli 2011

Worldwide

MelikkazMoar skriver:

Hej Piger..

Vores datter hedder Lorelai, som den eneste i DK. Vi skulle søge om det, dog kun ved præsten. Hun mente ikke der var grund til at sende det videre i systemet, når der nu var en lignende navn på den godkendt liste (Loreley) At det så slet ikke udtales på samme måde er en anden snak

Forstår ikke i bliver sendt videre med det, specielt ikke når navnet i sig selv allerede er godkendt, så burde jeres præst uden problemer kunne godkende stavemåden

Det fik vi af vide af vores søde præst, som gjorde det hele lidt nemmere for os

Anmeld

1. juli 2011

betjenten

MelikkazMoar skriver:

lyder dejlig nemt.. og fedt og spevielt navn

vi har bedt om dåb den 11 sep.  men præsten idag vidste ikke om det kunne nåes, fordi det jo også er ferie og alt muligt andet .. men ringer til statsforvaltningen imorgen og forhører mig om vente tid og så vidre..

synes bare det er underligt navnet er godkendt mn kun med et k, så burde det vel ikke tage så lang tid, det er jo stort set samme navn

Hvor pudsigt, vi fik også døbt Ibber d. 11 sep  Han nåede dog at blive navngivet først, da vi skulle på ferie da han var 3 mdr. og ja der skulle vi jo bruge et pas til ham...

I burde kunne nå det, også selvom der er ferie!!! Det gjorde vi i hvert fald, og ja det kan da ikke tage så lang tid, når det "bare" er et k mere der skal i navnet... Og tror ikke i skal være så bekrymret, for selvfølgelig bliver det da godkendt... Det er jo ikke stødende eller noget..

Og tak vi synes også at det er super fedt navn

Anmeld

1. juli 2011

Mor-til-asta-09

MelikkazMoar skriver:

men det er så blevet godkendt så hun kunne hedde det ?

Jepper.. det blev godkendt.. men mener det var præsten der sørgede for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.