Navnet er ikke godkendt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2011

maria_wlt

MelikkazMoar skriver:

Hej Piger..

jeg fik idag en opringning fra det kirkekontor i den kirke jeg vil have min datter døbt, som fortalte mig at min datters navn ikke er godkendt i danmark, hvertfald ikke på den måde vi ønsker at få det stavet..

hun skal Hedde Melikka, og i danmark kan det kun blive stavet med 1 k og ikke 2 k'er..

er der nogle her inde der har ønsket 'ugodkendte' navne og har fået det igennem statsforvaltningen?  og hvor lang tid har det ca taget jer..

og til jer andre, er der nogle der har børn der hedder noget specielt, noget man ikke høre så tit? bare til min nysgerrighed

Jeg kan kun hjælpe dig med din nysgerrighed...

Min datter hedder ENE Nr. 45 i DK... 

I daglig tale.. ENE-stående 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2011

BabyMus

MelikkazMoar skriver:

Hej Piger..

jeg fik idag en opringning fra det kirkekontor i den kirke jeg vil have min datter døbt, som fortalte mig at min datters navn ikke er godkendt i danmark, hvertfald ikke på den måde vi ønsker at få det stavet..

hun skal Hedde Melikka, og i danmark kan det kun blive stavet med 1 k og ikke 2 k'er..

er der nogle her inde der har ønsket 'ugodkendte' navne og har fået det igennem statsforvaltningen?  og hvor lang tid har det ca taget jer..

og til jer andre, er der nogle der har børn der hedder noget specielt, noget man ikke høre så tit? bare til min nysgerrighed

Ville bare lige sige at jeg synes det er et rigtig flot navn I har valgt til jeres datter. (: Og vil give dig ret i at det er pænest med to k'er, og der ligesom mangler lidt når der kun er et. Krydser fingre får at de når at få det i orden inden dåben. (:

Anmeld

2. juli 2011

sandorff

MelikkazMoar skriver:

Hej Piger..

vores datters navn, alea, var heller ikke godkendt. det søgte vi så bare om, der gik ikke lang tid med det - og det blev godkendt. der burde heller ikke være nogle problemer med at få jeres  navn godkendt, det er jo kun hvis det er et navn der kan skade barnet med f.eks. mobning senere i livet.

Anmeld

2. juli 2011

Camulla

MelikkazMoar skriver:

Hej Piger..

Jeg synes også det er pænest med 2 k'er og tror virkelig ikke I får issues med at få det godkendt

Min søn hedder Micas - det er heller ikke tit man hører det. Folk tror tit at han hedder Michael, Niklas eller Lucas  

Anmeld

2. juli 2011

MelikkazMoar

Mor-til-asta-09 skriver:

Jepper.. det blev godkendt.. men mener det var præsten der sørgede for det

dejligt.
ja jeg skal ringe til en anden præst mandag og hører..

Anmeld

2. juli 2011

MelikkazMoar

Camulla skriver:

Jeg synes også det er pænest med 2 k'er og tror virkelig ikke I får issues med at få det godkendt

Min søn hedder Micas - det er heller ikke tit man hører det. Folk tror tit at han hedder Michael, Niklas eller Lucas  

ja det er pænest med 2
ja jeg synes mikas er et super flot navn.. men ja, irreterende a folk sætter det i relation til andre navne..

Anmeld

2. juli 2011

MelikkazMoar

sandorff skriver:

vores datters navn, alea, var heller ikke godkendt. det søgte vi så bare om, der gik ikke lang tid med det - og det blev godkendt. der burde heller ikke være nogle problemer med at få jeres  navn godkendt, det er jo kun hvis det er et navn der kan skade barnet med f.eks. mobning senere i livet.

ja det rigtigt, og det kan det jo ikke rigtig..

Anmeld

2. juli 2011

MelikkazMoar

BabyMus skriver:

Ville bare lige sige at jeg synes det er et rigtig flot navn I har valgt til jeres datter. (: Og vil give dig ret i at det er pænest med to k'er, og der ligesom mangler lidt når der kun er et. Krydser fingre får at de når at få det i orden inden dåben. (:

Tusind tak.. ja, det var et navn  jeg altid har syndes om, og så var jeg meget heldig a kæresten gik med på det

Anmeld

2. juli 2011

MelikkazMoar

maria_wt skriver:

Jeg kan kun hjælpe dig med din nysgerrighed...

Min datter hedder ENE Nr. 45 i DK... 

I daglig tale.. ENE-stående 

ja, det er også fint og specielt.. ja, hele enestående ser hun også ud på dit billed

Anmeld

11. juli 2011

Sommerfuglelarven

Bare bed kirkekontoret om at sende ansøgningen for jer, det gjorde de for os. Min datters navn var godkendt med C, men ikke med K som vi ønskede - det blev så godkendt, og der gik ca 14 dage.

Jeg hedder forresten selv Melika

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.