Solbrændt lille mand! AAARGH!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Christine

Skouboe skriver:

Er det noget der er sket før, eller er det første gang?

Det skete faktisk sidste år.. sikkert en af de første rigtigt varme dage. Men det er jo 1 år siden, så ved ikke helt om det tæller. Forstår bare ikke at de slet ikke har holdt øje for enhver kan jo sådan set se og mærke at solen er meget skrap og at der ingen skyer er..

Men håber da ikke det er sket igen, for så må jeg holde ham hjemme den måneds tid der er til han skal i børnehave  Vil helst ikke have han bliver futtet helt af i solen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Ranarupta

Det er rigtigt synd for din dreng, for sådan noget gør ondt.
Men det kan være en forglemmelse - og nej, det må ikke ske.
Men DP er jo et menneske, som vi andre er.
Og hvis du gør hende opmærksom på solskoldningen, mon ikke, at hun så bliver ked af at have misset det?

Han skal enten have aftersun eller bare kartoffelmel på.
Aftersunen tilfører også huden fugt - og det har skoldet hud godt af. Men endelig ikke noget produkt med fedt i! 

Anmeld

28. juni 2011

Christine

twinboys skriver:

På stranden fra kl. 12-15 er hun vanvittig... der bager solen jo lige på og sover de små pus ikke til middag...

Hvilken kommune bor du i... Bor hun tæt ved stranden...Var det bare hende der skulle solbade???

Majbritt

I dag var planen vist at de skulle bade.. men hun fik pænt besked på at William i hvert fald ikke må få sit tøj af på stranden.

Bor i Aarhus og jeg tror ikke hun har så langt til stranden.. det håber jeg da, for jeg bliver da super træt af det hvis de også har kørt i bil uden jeg vidste det.

Men må bare satse på at det var en fejl og at det ikke sker igen. Har jo ellers været glad nok for hende og det er jo fint at hun vil give børnene en hyggelig oplevelse ved at tage dem på stranden, men så skal de jo også komme helskindede hjem.

Anmeld

29. juni 2011

Mira0911

Christine skriver:

Selvfølgelig gør vi det. Men det virker jo ikke hele dagen og slet ikke på en strand uden skygge når kl er 12.

Men i dag fik han noget meget tyndt langærmet tøj på og vi sagde at han skal beholde det på.. så skulle gerne få en glad lille dreng hjem snart, hvis han er helt hummer så bliver jeg da chokeret

Okey... Det kunne jeg bare ikke læse i din tråd at han var smurt ind... 

Var han glad og tilfreds igår da du fik ham hjem? 

Anmeld

27. marts 2012

Mette-mor

Christine skriver:

Ej min søn er kommet hjem fra dagpleje, helt solbrændt på armene. Det kan da bare ikke passe?? Er det fordi jeg var dum nok til at give ham kortærmet T-shirt på, så han ikke skulle få hedeslag?

Synes godt nok DP burde have undgået det.. er virkelig sur og irriteret, det er bare så synd for ham. Og det er jo ikke rocket science med sol og børn osv. Suk..

Jeg havde præcis det samme problem sidste sommer i børnehaven, hvor Sophia blev solbrændt. Oven i købet havde jeg en tube solcrem i Sophias taske, som pædagogerne kunne smøre på hendes hud, hvis hun skulle ud i det gode vejr. 

Jeg fik at vide, at jeg jo bare kunne have fortalt dem i forvejen, at solcremem var i hendes taske - så de var altså min skyld, at lille min datter var blevet solbrændt!. Øh, kan de ikke tænke selv! Det er jo ret nærliggende, at solcremen er i hendes taske. Hvor skulle jeg ellers have lagt det? Desuden har børnehaven jo også selv solcrem - når det er børnehaven, der passer ungerne, så er det vel også deres ansvar, hvis de bliver solbrændte?  

Synes godt nok, at det er frækt, at de ikke kan indrømme deres fejl istedet for indirekte at beskylde mig for at være en dårlig mor 

Anmeld

27. marts 2012

MorDk

Hmm... jeg sys da det er lige tidligt nok at lade de små rende med bare arme.... (bare min mening)

Anmeld

27. marts 2012

MorDk

I min sømns vuggestue skal forældre selv sørge for at smørre de små hjemmefra. Pædagogerne smør dem en extra gang om eftermiddagen når de skal ud...

Anmeld

27. marts 2012

Becks

MorDk skriver:

Hmm... jeg sys da det er lige tidligt nok at lade de små rende med bare arme.... (bare min mening)

Tråden er oprettet i Juni 2011

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.