Solbrændt lille mand! AAARGH!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

SussieThyssen

Christine skriver:

Jo mente solskoldet - lækkert solbrændt er helt ok med mig

Jeg er lidt nervøs for om hun forstår at børn slet ikek skal være i solen kl. 12-15. Det viste sig at de havde været ved stranden og jeg tænker bare: ingen skygge, høj sol, ikke børneagtigt på det tidspunkt!!

Min søn kan endda tåle sol ret godt tror jeg, da han har arvet min hud og den er ikke sådan typisk nordisk. Men det ændrer ikke på at han altid skal smøres ind..

Det var dog helt hul i hovedet..de siger hver eneste dag i radioen, at soltallet er ekstremt højt....især i disse dage hvor der lige har været et massivt soludbrud

Måske skulle du og de andre forældre skrive til DP-kontoret i kommunen og gøre opmærksom på problemet og så i øvrigt henvende jer til hende og sige at det vil I ikke have..at de ikke må være på stranden mellem 12 og 15 og at de SKAL beskyttes, hvis de er der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Christine

SussieThyssen skriver:

Det var dog helt hul i hovedet..de siger hver eneste dag i radioen, at soltallet er ekstremt højt....især i disse dage hvor der lige har været et massivt soludbrud

Måske skulle du og de andre forældre skrive til DP-kontoret i kommunen og gøre opmærksom på problemet og så i øvrigt henvende jer til hende og sige at det vil I ikke have..at de ikke må være på stranden mellem 12 og 15 og at de SKAL beskyttes, hvis de er der.

Ja det vil jeg helt sikkert sørge for at tage op. Tror altså heller ikke den var gået i en vuggestue og dagpleje skal jo gerne være mindst lige så trygt!

Mht kartoffelmel, er det så kun det der skal pudres på eller skal der også creme på?

Godt jeg ikke er den eneste der synes det er vanvittigt. Mine graviditetshormoner kan jo godt snyde mig nogle gange

Anmeld

28. juni 2011

Mormilla

Christine skriver:

Ej min søn er kommet hjem fra dagpleje, helt solbrændt på armene. Det kan da bare ikke passe?? Er det fordi jeg var dum nok til at give ham kortærmet T-shirt på, så han ikke skulle få hedeslag?

Synes godt nok DP burde have undgået det.. er virkelig sur og irriteret, det er bare så synd for ham. Og det er jo ikke rocket science med sol og børn osv. Suk..

Ej hvor træls...

Vi skulle altid sørger for at smøre vores søn ind om morgen, inden han kom. Og så lå der altid en flaske i tasken så hun kunne dsmøre hvis der var behov for at gøre det igen...

Anmeld

28. juni 2011

Mi

Børn skal slet ikke opholde sig i solen mellem 12 og 15. I de daginstitutioner jeg har arbejdet i, har børnene ikke måtte lege i solen i dette tidspunkt, men kun opholde sig i skyggen eller indendøre. Men tag en snak med hende, og forklar at du ikke igen vil have en krebs med hjem.

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

Christine skriver:

Ja det vil jeg helt sikkert sørge for at tage op. Tror altså heller ikke den var gået i en vuggestue og dagpleje skal jo gerne være mindst lige så trygt!

Mht kartoffelmel, er det så kun det der skal pudres på eller skal der også creme på?

Godt jeg ikke er den eneste der synes det er vanvittigt. Mine graviditetshormoner kan jo godt snyde mig nogle gange

Nej..der skal hverken creme eller noget andet på de forbrændte områder..bare drysses med kartoffelmel og så ellers så lidt tøj på huden hvor forbrændingen er.

Anmeld

28. juni 2011

1000Ben

Christine skriver:

Og med solbrændt mener jeg selvfølgelig FORbrændt   Han må gerne få en sund kulør, men det er da ikke rød.

Øh hun siger da at hun smører dem.. men...? Jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige til hende, er bare så tosset over det.

Skynd dig at få ham i en børnehave, for hun skulle da ikke have noget med børn at gøre... anmeld det til kommunen???? Så sender de hende et brev om at når børnene er i hendes varetægt, skal de smøres x- antal gange i timen og med høj børne faktor....... Kommunen skal vide, hvis hun ikke passer dem ordenligt, - og som du selv skriver så er det jo logik for burhøns.... Jeg ville også være tosset og jeg ville klart modsige hendes argument om at hun har smurt dem ind - for knald røde arme er jo et klart bevis om at hun vidst lige har "glemt" at gøre det...... Jeg synes du skal tage en snak med hende imorgen....

Anmeld

28. juni 2011

Fru Hansen

Jeg undrer mig over hvad de laver på stranden kl 12-15. Sover børnene ikke til middag?

Anmeld

28. juni 2011

Mira0911

Christine skriver:

Ej min søn er kommet hjem fra dagpleje, helt solbrændt på armene. Det kan da bare ikke passe?? Er det fordi jeg var dum nok til at give ham kortærmet T-shirt på, så han ikke skulle få hedeslag?

Synes godt nok DP burde have undgået det.. er virkelig sur og irriteret, det er bare så synd for ham. Og det er jo ikke rocket science med sol og børn osv. Suk..

Har du overvejet at smøre din søn ind i solcreme hjemmefra? 

Anmeld

28. juni 2011

K&S

fru-nielsen skriver:

Jeg undrer mig over hvad de laver på stranden kl 12-15. Sover børnene ikke til middag?

Ja, det undrede jeg mig faktisk også over...!

Anmeld

28. juni 2011

K&S

Mira0911 skriver:

Har du overvejet at smøre din søn ind i solcreme hjemmefra? 

Det holder jo ikke til en hel dag - de skal jo gerne smøres efter middag også selvom de er smurt hjemmefra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.