Solbrændt lille mand! AAARGH!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

Mor til Mike

Ej min søn er kommet hjem fra dagpleje, helt solbrændt på armene. Det kan da bare ikke passe?? Er det fordi jeg var dum nok til at give ham kortærmet T-shirt på, så han ikke skulle få hedeslag?

Synes godt nok DP burde have undgået det.. er virkelig sur og irriteret, det er bare så synd for ham. Og det er jo ikke rocket science med sol og børn osv. Suk..

I det mindste burde de give ham en solcreme på! ellers så skaf en solcreme som han altid kan have i tasken i dagplejen, så du undgår det. Stakkels dreng  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

twinboys

Ejjjj lille pus...

Her hos mig ja jeg er dagplejer... beder jeg forældrene smøre børnene hjemmefra...

Jeg har købt en fælles solcreme til alle børnene og de bliver smurt om formiddagen og igen om eftermiddagen når de står op af middagsluren...og ved ekstra behov

Kan slet ikke forstå at dagplejeren ikke sørger for det...

Majbritt

Anmeld

28. juni 2011

Lone Jakobsen

uh hvor er det bare ærgeligt for din lille søn. håber du får en god snak med dp. om det. ved du om de andre børn også er blevet skoldet eller om det "kun" er din søn?

Anmeld

28. juni 2011

maria_wlt

Christine skriver:

Ej min søn er kommet hjem fra dagpleje, helt solbrændt på armene. Det kan da bare ikke passe?? Er det fordi jeg var dum nok til at give ham kortærmet T-shirt på, så han ikke skulle få hedeslag?

Synes godt nok DP burde have undgået det.. er virkelig sur og irriteret, det er bare så synd for ham. Og det er jo ikke rocket science med sol og børn osv. Suk..

Det er BARE ikke okay..

Har også sagt til min mand i dag, at han skal sige til vores DP'er at Tristan SKAL ha sin hat på.. Han er klippet korthåret så hans hovedbund er blottet, men så har vi købt en hat til ham.. Men det er lige det med at få den brugt...

Anmeld

28. juni 2011

Christine

Nessie skriver:

Der burde ligge nogle faste aftaler omkring solcreme.

I vuggestuen skal vi selv have smurt børnene ind, når de møder. Skal de ud over middag, smører pædagogerne dem ind igen.

Kan godt forstå du er vred, der burde også sættes parasoller op ved sandkassen osv.

Tak for svar allesammen!! VIlle bare høre om jeg overreagerer eller om det er forståeligt nok at jeg røg helt op i det røde (mere røde end min stakkels lille mands arme) felt. Jeg synes netop det er super frustrerende fordi vi har aftalt at hun sørger for solcreme derhenne, og vi smører ham om morgenen.

Sidste år betalte vi for en fælles solcreme, men det ville hun klare i år.. øhm.. så brug den dog?

Anmeld

28. juni 2011

NinaNymannMadsen

årh stakkel da. har du noget du kan smøre det med så det lindre lidt og hjælper med til at det går over hurtigere?

ved at i min datters dagplejer må vi gerne selv smøre dem hjemme fra inden de kommer afsted men lige meget hvad smøre hun dem flere gange om dagen når de skal uden for og være, og de er nemlig rigtig meget ude. har aldrig oplevet min datter solbrændt efter en dag ude når hun har været der.

men det kan jo godt ha smuttet med at få smurt nok på, det jo ikk til at vide. men håber da han er okay.

Anmeld

28. juni 2011

Christine

SussieThyssen skriver:

Mener du ikke solskoldet??

Anyway...det er da utroligt uforsvarligt at DP ikke har sørget for at plastre den bette ind i solcreme eller sørge for at trolden fik lidt over sig elelr var under en parasol

Jeg ville godt nok blive flintrende gal i hovedet.

Pudder med kartoffelmel og hold øje med evt feber.

Kærligst
Sussie

Jo mente solskoldet - lækkert solbrændt er helt ok med mig

Jeg er lidt nervøs for om hun forstår at børn slet ikek skal være i solen kl. 12-15. Det viste sig at de havde været ved stranden og jeg tænker bare: ingen skygge, høj sol, ikke børneagtigt på det tidspunkt!!

Min søn kan endda tåle sol ret godt tror jeg, da han har arvet min hud og den er ikke sådan typisk nordisk. Men det ændrer ikke på at han altid skal smøres ind..

Anmeld

28. juni 2011

Christine

maria_wt skriver:

Det er BARE ikke okay..

Har også sagt til min mand i dag, at han skal sige til vores DP'er at Tristan SKAL ha sin hat på.. Han er klippet korthåret så hans hovedbund er blottet, men så har vi købt en hat til ham.. Men det er lige det med at få den brugt...

Jeg synes også det er vanvittigt.. og i dag er UV indexet næsten 7 så jeg tør da næsten ikke sende ham af sted, da hun har sagt de skal til stranden. Håber så at det er før solen står højt. Vi har sagt han skal beholde sin tynde skjorte på, men han kan soppe og så har vi givet ham solcreme med i tasken selv om aftalen er at hun sørger for det derhenne..

Anmeld

28. juni 2011

Christine

twinboys skriver:

Ejjjj lille pus...

Her hos mig ja jeg er dagplejer... beder jeg forældrene smøre børnene hjemmefra...

Jeg har købt en fælles solcreme til alle børnene og de bliver smurt om formiddagen og igen om eftermiddagen når de står op af middagsluren...og ved ekstra behov

Kan slet ikke forstå at dagplejeren ikke sørger for det...

Majbritt

Det er så ærgeligt, for hun er ellers en super dagplejemor som vi har været glade for, men jeg synes godt nok hun må have haft hovedet under armen.

Det lyder som om du har samme aftale med dine dp børns forældre, som vi har med hende.. men min søn sagde at han ikek blev smurt (det betyder jo ikke helt at det passer, en 3 årig dreng siger jo så meget). Og min søn tåler faktisk sol normalt, så tænker at de har været helt uden skygge i de kritiske timer og hvis han så ikke engang havde creme på, så....

Men hun har åbenbart en praktikant (det har vi så ikke fået at vide før) for tiden, så måske blev hun distraheret.. men det kan min lille dreng jo ikke bruge til så meget.

Men tænker du ikke også at det lyder vildt at have små børn på stranden uden skygge fra 12-15? Det forstår jeg ikke hvis hun gør... igen.

Anmeld

28. juni 2011

Christine

Misselbek skriver:

I det mindste burde de give ham en solcreme på! ellers så skaf en solcreme som han altid kan have i tasken i dagplejen, så du undgår det. Stakkels dreng  

Ja nu sender vi solcreme med, selv om det er aftalen at vi smører hjemmefra og hun sørger for creme derhenne. Det er bare så synd for ham, det sidste han sagde før han faldt i søvn var "aauv mine arme gør ondt"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.