Solbrændt lille mand! AAARGH!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Mira0911

K&S skriver:

Det holder jo ikke til en hel dag - de skal jo gerne smøres efter middag også selvom de er smurt hjemmefra

Det er jeg godt klar over... 

Her smøre vi altid Julie hjemmefra og så gør dagplejeren det igen senere på dagen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

I vores institution skal vi selv smører ind hjemmefra og så smører de derudover et par gangen om dagen. Det har fungeret rigtig godt. Dog kom min dreng hjem igår på 3 år og 8 mdr. med rød nakken. Hm hm. Ikke i orden. Pædagogen havde glemt, at smører ham ind i nakken, men havde fået i hoved. Nu har jeg indprintet min dreng, at han skal sige, at han også skal smøres ind der, hvis de glemmer det. De har ellers aldrig blevet forbrændt dernede, så jeg sagde det bare lige i morges, at de gerne måtte huske det.

I dag skal min pige på 2 år og 3 mdr. på stranden. Det gik vi allerede at vide i går, så vi huskede at give langærmet bluse på og fik en solhat med (det havde vi allerede dernede). Når der er afsted får de ekstra solcreme på.

Håber du får en dreng hjem i dag som ikke er blevet rød.

Anmeld

28. juni 2011

K&S

Mira0911 skriver:

Det er jeg godt klar over... 

Her smøre vi altid Julie hjemmefra og så gør dagplejeren det igen senere på dagen... 

Det tror jeg bare liiige DP´en i det her tilfælde har glemt og det er bare synd for sådan en lille en

Anmeld

28. juni 2011

twinboys

Christine skriver:

Det er så ærgeligt, for hun er ellers en super dagplejemor som vi har været glade for, men jeg synes godt nok hun må have haft hovedet under armen.

Det lyder som om du har samme aftale med dine dp børns forældre, som vi har med hende.. men min søn sagde at han ikek blev smurt (det betyder jo ikke helt at det passer, en 3 årig dreng siger jo så meget). Og min søn tåler faktisk sol normalt, så tænker at de har været helt uden skygge i de kritiske timer og hvis han så ikke engang havde creme på, så....

Men hun har åbenbart en praktikant (det har vi så ikke fået at vide før) for tiden, så måske blev hun distraheret.. men det kan min lille dreng jo ikke bruge til så meget.

Men tænker du ikke også at det lyder vildt at have små børn på stranden uden skygge fra 12-15? Det forstår jeg ikke hvis hun gør... igen.

På stranden fra kl. 12-15 er hun vanvittig... der bager solen jo lige på og sover de små pus ikke til middag...

Hvilken kommune bor du i... Bor hun tæt ved stranden...Var det bare hende der skulle solbade???

Majbritt

Anmeld

28. juni 2011

SaNiNa

I vores dp skal vi selv have smurt dem når de kommer og så skal dp´eren smør dem om eftermiddagen hvis de skal ud.

syntes du skal snakke med din dp om det i stedet for at blive mere sur ved at gå med det.

Anmeld

28. juni 2011

Skouboe

Er det noget der er sket før, eller er det første gang?

Anmeld

28. juni 2011

Christine

Stefanie8 skriver:

Skynd dig at få ham i en børnehave, for hun skulle da ikke have noget med børn at gøre... anmeld det til kommunen???? Så sender de hende et brev om at når børnene er i hendes varetægt, skal de smøres x- antal gange i timen og med høj børne faktor....... Kommunen skal vide, hvis hun ikke passer dem ordenligt, - og som du selv skriver så er det jo logik for burhøns.... Jeg ville også være tosset og jeg ville klart modsige hendes argument om at hun har smurt dem ind - for knald røde arme er jo et klart bevis om at hun vidst lige har "glemt" at gøre det...... Jeg synes du skal tage en snak med hende imorgen....

Han har kun et par uger tilbage derhenne før børnehave. Men det er ærgeligt fordi hun ellers er en god dagplejer.

Nu er den lille mus på vej hjem med sin far, så glæder mig til at se ham og håber godt nok han ikke har fået mere sol!!

Anmeld

28. juni 2011

Christine

fru-nielsen skriver:

Jeg undrer mig over hvad de laver på stranden kl 12-15. Sover børnene ikke til middag?

Det var kun de to store der var der og de sover ikke tilo middag mere. I hvert fald ikke altid..

Anmeld

28. juni 2011

Christine

Mira0911 skriver:

Har du overvejet at smøre din søn ind i solcreme hjemmefra? 

Selvfølgelig gør vi det. Men det virker jo ikke hele dagen og slet ikke på en strand uden skygge når kl er 12.

Men i dag fik han noget meget tyndt langærmet tøj på og vi sagde at han skal beholde det på.. så skulle gerne få en glad lille dreng hjem snart, hvis han er helt hummer så bliver jeg da chokeret

Anmeld

28. juni 2011

Christine

MoarHvidovre skriver:

I vores institution skal vi selv smører ind hjemmefra og så smører de derudover et par gangen om dagen. Det har fungeret rigtig godt. Dog kom min dreng hjem igår på 3 år og 8 mdr. med rød nakken. Hm hm. Ikke i orden. Pædagogen havde glemt, at smører ham ind i nakken, men havde fået i hoved. Nu har jeg indprintet min dreng, at han skal sige, at han også skal smøres ind der, hvis de glemmer det. De har ellers aldrig blevet forbrændt dernede, så jeg sagde det bare lige i morges, at de gerne måtte huske det.

I dag skal min pige på 2 år og 3 mdr. på stranden. Det gik vi allerede at vide i går, så vi huskede at give langærmet bluse på og fik en solhat med (det havde vi allerede dernede). Når der er afsted får de ekstra solcreme på.

Håber du får en dreng hjem i dag som ikke er blevet rød.

Han har også fået langærmet og solhat med - det har han nu altid, men i dag fik hun at vide at han skal beholde skjorten på (den er dejligt tynd) så hans små arme kan få fred.

Det var selvfølgelig ærgeligt at pædagogen glemte din søns nakke, men han fik da i det mindste noget. Men helt enig, de SKAL bare huske solcreme over det hele og hvis de ikke gør det eller vil det (eller kan) så skal børnene i hvert fald ikke være i solen kl 12-15.

Min søn sagde at de slet ikke havd efået solcreme på.. men ved jo ikke helt hundrede at det er rigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.