Anaya-silje skriver:
hej.
Dette er et emne jeg kan snakke med om.
Jeg har haft psoriasis siden jeg var 9 år - er i dag 26 år.
Jeg har det i hovedbunden, panden, ørene, brystet (ammer nu og brystvorterne) maven, ryggen, armene, albuerne, ben, røv knæer og ja næsten alle mine tånegle og 5 fingernegle....ja det er forskellig hvor...men lige pt er det alle steder. Nok fordi jeg har en pige på knap 5 mdr og homonerne er i spil.
Jeg har i mange, mange år gemt mig helt væk om sommeren...men i dag efter jeg har fundet manden i mit liv og fået nogle skønne børn...ja så smider jeg det tøj jeg har lyst til. Solen er jo vores ven når man har psoriasis.
det er svært...jeg bliver altid klippet så mit pandehår dækker panden, og mit hår sal også dække ørene...og ja i morgen er det mine forældres sølvbryllup og jeg har kæmpet en kamp med diverse creme og solariet for at se noglelunde anstendig ud...men hva jeg ligner en stor plettede mennesker...der er hvid, brune, gule og ja også plettede mennesker i verden
Hele min familie, venner og ja det meste af byen (kommer fra en lille by) skal vide jeg har det og ja når de ved det er der ikke mere af skamme sig over...når jeg så kommer til storbyen og shopper så pakker jeg lidt mere ind.
Men ud i haven og smid alt det tøj du kan...hver åben for alle dine nære og så vil det blive nemmere med tiden.
Har du prøvet gararufa/ doktorfisk? Det har jeg prøvet i Aabenrå og det var vild t overskridende men det var effektiv. jeg prøvede det kun 1 gang...og kunne tydeligt se forskel. Men man skal helst havde den hjemme i 24 dage men koster 5500kr at få et kar med hjem med 100 fisk i som man så kal bade i....det vil staten ikke betale desværre...det kunne ellers spare en masse penge på rejse til Israel, vikar på job + personen skal havde fuld løn imens...men nej.
Prøv at undersøge det?
Må jeg spørge hvor du kommer fra?
Hilsen Pia
Puha.. det lyder lige som mig. He he. har præcis de samme steder. Blev også kun værre da jeg var gravid, og endnu værre da jeg havde født. Har en lille på 12 uger.
Har heller intet problem med at vise mig foran venner og familie. De ved hvad det er, og er vandt til at se det. tror ikke de ligger mærke til det længre. 
Årh.. Kender det alt for godt, det med at smørre og smørre sig inden man skal til noget stort. Bare for at man kan "ligne sig selv" bare en lille smule! Pyha.. Men det bliver jo også en del af ens liv, man vender sig lidt til det, men aldrig helt. 
Ja, har prøvet de der fisk for små 7 år siden. Havde også høre at det skulle virke vildt godt. Mit problem er bare, at jeg var hunde angst for de skide fisk. Fik kun min ene hånd ned til dem. Jeg stor tude al den tid jeg var der.
He he.. Jeg er nok lidt pivet hvad ang. smådyr! :p Havde ellers overvejet det igen. Men hold da også op en pris man skal give for at få dem hjem!!! Aå ærgeligt at staten ikke går ind og dækker, bare noget af det!!!
Men nu er jeg blevet tilbudt Enbrel, skal starte i aug. Er jeg lidt spændt på. Har du nogen erfaring med biologisk medicin?
Jeg kommer fra sydsjælland..