Andre med psoriasis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg lider også af det...

Det er en dum sygdom...Meeeen

jeg har været "heldig" at det er i hovedbunden...Det kan derfor ikke ses.

Dog kan jeg ikke have hestehale, da man så kan se det..og alt det hvide skæl noget..

Det kan jeg ikke lide at folk kan se, fordi de spørger ALTID, hvad det er......

Derfor kan jeg sagtens se, det er svært for dig, at vise det frem.

Men på en eller anden led, så kan du jo ikke have meget tøj på hele tiden... Skid på, hvad folk siger. Jeg har set MANGE, som har det så man kan se det....

Hvis de kigger, så lad dem..

Det er nok svært fra starten af, men jeg tror også, det er en proces man skal igennem....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Anaya-silje skriver:

hej.

Dette er et emne jeg kan snakke med om.

Jeg har haft psoriasis siden jeg var 9 år - er i dag 26 år.

Jeg har det i hovedbunden, panden, ørene, brystet (ammer nu og brystvorterne) maven, ryggen, armene, albuerne, ben, røv knæer og ja næsten alle mine tånegle og 5 fingernegle....ja det er forskellig hvor...men lige pt er det alle steder. Nok fordi jeg har en pige på knap 5 mdr og homonerne er i spil.

Jeg har i mange, mange år gemt mig helt væk om sommeren...men i dag efter jeg har fundet manden i mit liv og fået nogle skønne børn...ja så smider jeg det tøj jeg har lyst til. Solen er jo vores ven når man har psoriasis.

det er svært...jeg bliver altid klippet så mit pandehår dækker panden, og mit hår sal også dække ørene...og ja i morgen er det mine forældres sølvbryllup og jeg har kæmpet en kamp med diverse creme og solariet for at se noglelunde anstendig ud...men hva jeg ligner en stor plettede mennesker...der er hvid, brune, gule og ja også plettede mennesker i verden

Hele min familie, venner og ja det meste af byen (kommer fra en lille by) skal vide jeg har det og ja når de ved det er der ikke mere af skamme sig over...når jeg så kommer til storbyen og shopper så pakker jeg lidt mere ind.

Men ud i haven og smid alt det tøj du kan...hver åben for alle dine nære og så vil det blive nemmere med tiden.

Har du prøvet gararufa/ doktorfisk? Det har jeg prøvet i Aabenrå og det var vild t overskridende men det var effektiv. jeg prøvede det kun 1 gang...og kunne tydeligt se forskel. Men man skal helst havde den hjemme i 24 dage men koster 5500kr at få et kar med hjem med 100 fisk i som man så kal bade i....det vil staten ikke betale desværre...det kunne ellers spare en masse penge på rejse til Israel, vikar på job + personen skal havde fuld løn imens...men nej.

Prøv at undersøge det?

Må jeg spørge hvor du kommer fra?

Hilsen Pia

Puha.. det lyder lige som mig. He he. har præcis de samme steder. Blev også kun værre da jeg var gravid, og endnu værre da jeg havde født. Har en lille på 12 uger.

Har heller intet problem med at vise mig foran venner og familie. De ved hvad det er, og er vandt til at se det. tror ikke de ligger mærke til det længre.

Årh.. Kender det alt for godt, det med at smørre og smørre sig inden man skal til noget stort. Bare for at man kan "ligne sig selv" bare en lille smule! Pyha.. Men det bliver jo også en del af ens liv, man vender sig lidt til det, men aldrig helt.

Ja, har prøvet de der fisk for små 7 år siden. Havde også høre at det skulle virke vildt godt. Mit problem er bare, at jeg var hunde angst for de skide fisk. Fik kun min ene hånd ned til dem. Jeg stor tude al den tid jeg var der. He he.. Jeg er nok lidt pivet hvad ang. smådyr! :p Havde ellers overvejet det igen. Men hold da også op en pris man skal give for at få dem hjem!!! Aå ærgeligt at staten ikke går ind og dækker, bare noget af det!!!

Men nu er jeg blevet tilbudt Enbrel, skal starte i aug. Er jeg lidt spændt på. Har du nogen erfaring med biologisk medicin?

Jeg kommer fra sydsjælland..

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg lider også af det...

Det er en dum sygdom...Meeeen

jeg har været "heldig" at det er i hovedbunden...Det kan derfor ikke ses.

Dog kan jeg ikke have hestehale, da man så kan se det..og alt det hvide skæl noget..

Det kan jeg ikke lide at folk kan se, fordi de spørger ALTID, hvad det er......

Derfor kan jeg sagtens se, det er svært for dig, at vise det frem.

Men på en eller anden led, så kan du jo ikke have meget tøj på hele tiden... Skid på, hvad folk siger. Jeg har set MANGE, som har det så man kan se det....

Hvis de kigger, så lad dem..

Det er nok svært fra starten af, men jeg tror også, det er en proces man skal igennem....

Det er også bare R** irriterende i hovedbunden. Det klør, skæller og drysser!!

Ja det er helt sikkert en proces man skal igennem. Meeen det tager bare mange år for mig! Men er da helt sikker på at dagen hvor jeg er fuldstændig ligeglad, nok skal kommer. Jeg må bare blive ved med at "øve" mig, til det en dag lykkedes!!

Anmeld

27. juni 2011

Corn

Mit er ikke så slemt, mest i perioder med stress.

Jeg giver det så meget sol så muligt, da det får mit til at svinde ind, og smører så med fed creme eller kokosolie om aftenen.

Jeg har det især i hårbund og på overarme og albuer.

Anmeld

27. juni 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hvad gør i om sommeren, dækker i jer til eller er i total ligeglade? Jeg har haft psoriasis i næsten 10 år nu, men jeg har stadig MEGET svært ved at vise mine arme, ben osv. om sommeren. Jeg er ved at blive sindsyg. Går jo og sveder, men kan virkelig ikke få mig selv til at vise hud. Ville bare lige høre hvad i andre gør, og hvordan omverdenen kigger på jer, når i ikke er "dækket til"?

er det ikke noget med at solen gør psoreasisen mindre synlig..?? 

af med tøjet moster fordi at det er godt at få lidt sol på det. min kæreste har også psoreasis og det hjælper altså at få lidt sol på det   (dog ik for meget så kom noget solcreme på )

det er jo ikke noget der smitter eller er ulækkert, det er en hudsygdom og det gør ingenting  

Anmeld

27. juni 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hvad gør i om sommeren, dækker i jer til eller er i total ligeglade? Jeg har haft psoriasis i næsten 10 år nu, men jeg har stadig MEGET svært ved at vise mine arme, ben osv. om sommeren. Jeg er ved at blive sindsyg. Går jo og sveder, men kan virkelig ikke få mig selv til at vise hud. Ville bare lige høre hvad i andre gør, og hvordan omverdenen kigger på jer, når i ikke er "dækket til"?

af med tøjet moster fordi at det er godt at få lidt sol på det. min kæreste har også psoreasis og det hjælper altså at få lidt sol på det   (dog ik for meget så kom noget solcreme på )

det er jo ikke noget der smitter eller er ulækkert, det er en hudsygdom og det gør ingenting  

Anmeld

27. juni 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Det er også bare R** irriterende i hovedbunden. Det klør, skæller og drysser!!

Ja det er helt sikkert en proces man skal igennem. Meeen det tager bare mange år for mig! Men er da helt sikker på at dagen hvor jeg er fuldstændig ligeglad, nok skal kommer. Jeg må bare blive ved med at "øve" mig, til det en dag lykkedes!!

jeg HÅBER for dig, at det er noget du kan"komme" over..For det er jo egentlig noget, du skal leve med hele livet....

Det er bare en dum hudsygdom.....!!!

Hvor meget er det du har? Og hvor...? (undskyld jeg spørger)...

Er du medlem af den forening, der er? Der er arrangementer, hvor man kan møde andre med det..Jeg tror, det er vældig rart. Jeg er ikke selv medlem endnu, men kunne godt tænke mig det.

Anmeld

27. juni 2011

Ilya

Jeg har selv psoriasis, men forsvindende lidt... Derimod ved jeg at solen er den bedste medicin overhovedet mod psoriasis!! Så hvis du kan få dig selv til det, så smid dig endelig ud og få behandlet din hud i den dejlige sol! 

I mit tilfælde drejer det sig også især om hovedbunden, hvor jeg ikke kan gøre noget ved det, men det bare ligner at jeg har kronisk skæl....! Det er super nederen og det klør! Men andre steder på kroppen hjælper solen fantastisk.

Anmeld

27. juni 2011

Mimic

jeg holder mit i skak ved at give det så meget sol som muligt, om vinteren er jeg i solarie et par gange eller 3 i ugen, og det virker

desuden har jeg fundet ud af at vores wellness kur sted her i byen, har saltbad, hvilket også har hjulpet mig rigitgt meget...

psoreasis er noget være møg

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

Jooh, jeg ved det godt! Har også været lidt ude i dag med bare arme. Det er da en start!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.