Andre med psoriasis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.712 visninger
40 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Anonym trådstarter

Hvad gør i om sommeren, dækker i jer til eller er i total ligeglade? Jeg har haft psoriasis i næsten 10 år nu, men jeg har stadig MEGET svært ved at vise mine arme, ben osv. om sommeren. Jeg er ved at blive sindsyg. Går jo og sveder, men kan virkelig ikke få mig selv til at vise hud. Ville bare lige høre hvad i andre gør, og hvordan omverdenen kigger på jer, når i ikke er "dækket til"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

maria87

hvad er det ?

Anmeld

27. juni 2011

Ryberg

Jeg har ikke psoriasis... men jeg har engang været sammen med en som havde og har mødt flere der har haft det...

jeg vil dertil bare sige! Vær dig selv ... for så meget lægger folk ikke mærke til det... selvfølgelig er der ALTID nogle som kigger.. men det er der også efter folk som er tykke, folk med anderledes tøj stil osv. man skal bare hoppe op og skide på det...

Smører du det? Min ex fik sådan en creme fra lægen som gjorde at det faktisk næsten kunne forsvinde (kun en rød plet tilbage på de ramte steder).. men det kræver vidst at man smører to gange dagligt.. det var virkelig effektivt! (ved ikke om du kender til det)

Anmeld

27. juni 2011

Ryberg

maria87 skriver:

hvad er det ?

Det er en hudsygdom som er svær at bekæmpe, som regel kan den kun holdes nede..

Den kan ramme alle dele på kroppen og den ligner utrolig tør hud... og det klør...

Jeg har mest set det på albuer og knæer...

Anmeld

27. juni 2011

maria87

KittyGirl skriver:

Det er en hudsygdom som er svær at bekæmpe, som regel kan den kun holdes nede..

Den kan ramme alle dele på kroppen og den ligner utrolig tør hud... og det klør...

Jeg har mest set det på albuer og knæer...

okay øv sikke noget

Anmeld

27. juni 2011

Fenja09

Jeg har ikke psoriasis, men min far har det - han plejer at rejse sydpå mindst 2 gange årligt. Jo mere sol, jo mindre ses det og så har det en rigtig god virkning på selve psoriasisen. Ved godt at solen i sjældne tilfælde kan forstærke det, men synes bestemt at du skal nyde solen når den er her, også selvom folk kan se at du har det. 

Hvis solen har en god effekt på dig og psoriasisen så smid tøjet når den er fremme og nyd solen som resten af DK

/Fenja

Anmeld

27. juni 2011

Grynt

Har det kun i neglene, men det kan nu også være smertefuldt nok

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

KittyGirl skriver:

Jeg har ikke psoriasis... men jeg har engang været sammen med en som havde og har mødt flere der har haft det...

jeg vil dertil bare sige! Vær dig selv ... for så meget lægger folk ikke mærke til det... selvfølgelig er der ALTID nogle som kigger.. men det er der også efter folk som er tykke, folk med anderledes tøj stil osv. man skal bare hoppe op og skide på det...

Smører du det? Min ex fik sådan en creme fra lægen som gjorde at det faktisk næsten kunne forsvinde (kun en rød plet tilbage på de ramte steder).. men det kræver vidst at man smører to gange dagligt.. det var virkelig effektivt! (ved ikke om du kender til det)

Du kan have ret i at folk altid kigger, når noget er er "anderledes", men det er bar svært. Er i forvejen ikke en der bryder sig om at skille mig ud.

Har prøvet creamer osv. Hjælper ikke rigtig på mig, da mit er ret så slemt. Starter på noget biologisk halløj i august, dejligt, men der er sommeren også ved at være slut.

Måske jeg bare skulle prøve at tage en stropbluse på idag, hvis jeg kan tage mig sammen til det.

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg har ikke psoriasis, men min far har det - han plejer at rejse sydpå mindst 2 gange årligt. Jo mere sol, jo mindre ses det og så har det en rigtig god virkning på selve psoriasisen. Ved godt at solen i sjældne tilfælde kan forstærke det, men synes bestemt at du skal nyde solen når den er her, også selvom folk kan se at du har det. 

Hvis solen har en god effekt på dig og psoriasisen så smid tøjet når den er fremme og nyd solen som resten af DK

/Fenja

Har også selv været i Israel en gang, men det fungere ikke rigtig efter jeg har fået den lille. Kan ikke tage hende med. '

Men ja, så må jeg prøve at se om jeg kan nyde solen herhjemme. Men hold op det er grænseoverskridende! Er bare SÅ bange for at folk kigger, har oplevet det før. Ville være dejligt, hvis folk kom hen og spurgte hvad det var, istedet for at sende mig blikke. Der er børn sq de bedste, de tænker ikke, spørg bare. Dejligt!

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Kurt skriver:

Har det kun i neglene, men det kan nu også være smertefuldt nok

ja okay, det har jeg også. Det er heller ikke et rart sted. Meeen man lære jo at leve med det, selv om det er herre træls! Hvor længe har du haft det? Har du aldrig haft psoriasis andre steder på kroppen? Hvis det er meget slemt, kan du så ikke få sprøjtet noget ind, det har jeg engang hørt noget om!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.