Andre med psoriasis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

Fenja09

Anonym skriver:

Har også selv været i Israel en gang, men det fungere ikke rigtig efter jeg har fået den lille. Kan ikke tage hende med. '

Men ja, så må jeg prøve at se om jeg kan nyde solen herhjemme. Men hold op det er grænseoverskridende! Er bare SÅ bange for at folk kigger, har oplevet det før. Ville være dejligt, hvis folk kom hen og spurgte hvad det var, istedet for at sende mig blikke. Der er børn sq de bedste, de tænker ikke, spørg bare. Dejligt!

Kan godt se at det er mere besværligt når du har den lille, men måske skal du så netop nyde solen herhjemme når den er her

Jeg tror det er de færreste folk der kigger negativt - mange er godt klar over hvad det er når de ser et menneske med psoriasis. Men kender det fra mig selv, har også en hudsygdom, dog en anden. Normalt kan man ikke se det pga medicin, men her under graviditeten har jeg ikke måtte tage medicin før jeg nåede 7 mdr - og mit sidder i ansigtet. Så kender godt det med ikke at ville vise det - det er rigtig ubehagligt  

Vi er nok bare nødt til at lade være med at spekulere så meget på, hvad andre tænker - ellers tror jeg vi går glip af en masse ting  og det gælder alle mennesker, uanset om de har en sygdom eller ej.

Og ja, børn er dejlige og meget direkte!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Grynt

Anonym skriver:

ja okay, det har jeg også. Det er heller ikke et rart sted. Meeen man lære jo at leve med det, selv om det er herre træls! Hvor længe har du haft det? Har du aldrig haft psoriasis andre steder på kroppen? Hvis det er meget slemt, kan du så ikke få sprøjtet noget ind, det har jeg engang hørt noget om!

Ja nok ikke det værste sted at få det, selv om det er hamrende træls. Jeg har aldrig haft det andre steder på kroppen. Det blev kun opdaget for små 2 år siden da jeg egentlig troede jeg havde svamp i neglene men alle prøver var negative så blev henvist til en hud læge som stillede diagnosen. Jeg fik sprøjter i en tid, men da jeg på et tidspunkt blev så gal på deres service kom jeg aldrig tilbage til dem.....nok ris til egen røv  tror egentlig når jeg tænker tilbage har jeg nok haft det i en del år men altid bare troet mine negle var ømme og ødelagt fordi børnene i min inst. (er pæd i vuggestue) havde trampet på mine tæer og kørt over dem en del gange.

Anmeld

27. juni 2011

Gaia

Anonym skriver:

Hvad gør i om sommeren, dækker i jer til eller er i total ligeglade? Jeg har haft psoriasis i næsten 10 år nu, men jeg har stadig MEGET svært ved at vise mine arme, ben osv. om sommeren. Jeg er ved at blive sindsyg. Går jo og sveder, men kan virkelig ikke få mig selv til at vise hud. Ville bare lige høre hvad i andre gør, og hvordan omverdenen kigger på jer, når i ikke er "dækket til"?

af med tøjet, ned til stranden og få alt det sol du kan om sommeren selvf. uden at blive brændt. jeg har psoriasis på hænderne og fødderne. kan ikke skjules det på hænderne så har lært at leve med det og svare på tåbelige spørgsmål som: har du brændt dig osv..

Synes absolut intet du har at skamme dig over. Din hud bliver kun værre af at være dækket til. Den vil få det meget bedre af at komme ud af tøjet. Kan virkelig godt forstå du er ked af det og dte er smadder hårdt at blive kigget på.

det væreste for mig er nogle gange når dte er slemt at skulle give hånden..uha det har jeg bare ikke lyst til..Nogle folk kigger sådan, andre tør næsten ik tage en i hånden og andre igen glemmer at se hvad man har så de tager bare ordentligt fat og aaavvvvv for h.. Men i det mindste var de overfor mine hænder som overfor alle andres.

jeg har haft psoriasis siden jeg var 10 år gammel, så snart 20 år. Synes du skal ignorere blikkene så godt du kan. For det hjælper ikke at dække det til og lur mig om det ser så slemt ud som du synes. ofte synes vi jo det er meget værre end det egentlig er og ofte kigger folk ikke af væmmelse men af medlidenhed og nysgerrighed. de ville sikkert komme hen og spørge dig, vhis de turde, men ofte så skal vi jo ik blande os i andre sager og derfor holder de sig i skindet.

Ved godt det er grænseoverskridende, men bedste for dig at få noget sol, vind og saltvand på. Selvom det er rigtig svært skal vi ikke lade psoriasis styre vores live. jeg haved også en psoriasis virus en sommer hvor jeg havde det over hele kroppen..puha det var hårdt men jeg overvandt mig selv og tog rigtig meget til vandet og var rigtig meget ude i solen. og det hjalp helt enormt! det var selvf. kun en virus som forsvandt igen, men sikker på at den forsvandt langt hurtigere fordi jeg var ude i solen.

det jeg har på hænderne vil jeg altid have og det vil altid kunne ses. Selvom det i periopder er smadder hårdt, så kan jeg jo ik andet end at accepetere at sådan er jeg! Fuck det om folk kigger....har i det mindste en lækker røv....

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

af med tøjet, ned til stranden og få alt det sol du kan om sommeren selvf. uden at blive brændt. jeg har psoriasis på hænderne og fødderne. kan ikke skjules det på hænderne så har lært at leve med det og svare på tåbelige spørgsmål som: har du brændt dig osv..

Synes absolut intet du har at skamme dig over. Din hud bliver kun værre af at være dækket til. Den vil få det meget bedre af at komme ud af tøjet. Kan virkelig godt forstå du er ked af det og dte er smadder hårdt at blive kigget på.

det væreste for mig er nogle gange når dte er slemt at skulle give hånden..uha det har jeg bare ikke lyst til..Nogle folk kigger sådan, andre tør næsten ik tage en i hånden og andre igen glemmer at se hvad man har så de tager bare ordentligt fat og aaavvvvv for h.. Men i det mindste var de overfor mine hænder som overfor alle andres.

jeg har haft psoriasis siden jeg var 10 år gammel, så snart 20 år. Synes du skal ignorere blikkene så godt du kan. For det hjælper ikke at dække det til og lur mig om det ser så slemt ud som du synes. ofte synes vi jo det er meget værre end det egentlig er og ofte kigger folk ikke af væmmelse men af medlidenhed og nysgerrighed. de ville sikkert komme hen og spørge dig, vhis de turde, men ofte så skal vi jo ik blande os i andre sager og derfor holder de sig i skindet.

Ved godt det er grænseoverskridende, men bedste for dig at få noget sol, vind og saltvand på. Selvom det er rigtig svært skal vi ikke lade psoriasis styre vores live. jeg haved også en psoriasis virus en sommer hvor jeg havde det over hele kroppen..puha det var hårdt men jeg overvandt mig selv og tog rigtig meget til vandet og var rigtig meget ude i solen. og det hjalp helt enormt! det var selvf. kun en virus som forsvandt igen, men sikker på at den forsvandt langt hurtigere fordi jeg var ude i solen.

det jeg har på hænderne vil jeg altid have og det vil altid kunne ses. Selvom det i periopder er smadder hårdt, så kan jeg jo ik andet end at accepetere at sådan er jeg! Fuck det om folk kigger....har i det mindste en lækker røv....

Jeg ved at du har ret, men F*** det er svært! Sidste sommer var jeg kold og besluttede mig for at jeg ikke ville svede hele sommeren. MEEN i år er det så blevet meget værre. Så det er også svære for mig at være ligeglad. Jeg har en del i ansigtet, som folk jo af gode grunde ikke kan undgå at se. Men synes at det har været hårdt, når de har stirret mig i ansigtet pga. det. Så kan næsten ikke få mig selv til at vise arme og ben frem.

Det må heller ikke være sjovt at have på hænderne.. Der har jeg dog ikke fået endnu. Men ellers har jeg alle steder på kroppen, uden undtagelser.

ARGH..! Jeg må se at få taget mig sammen, og kommer over det. :p Jeg vil også være brun, og ikke svede. hehe

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Kurt skriver:

Ja nok ikke det værste sted at få det, selv om det er hamrende træls. Jeg har aldrig haft det andre steder på kroppen. Det blev kun opdaget for små 2 år siden da jeg egentlig troede jeg havde svamp i neglene men alle prøver var negative så blev henvist til en hud læge som stillede diagnosen. Jeg fik sprøjter i en tid, men da jeg på et tidspunkt blev så gal på deres service kom jeg aldrig tilbage til dem.....nok ris til egen røv  tror egentlig når jeg tænker tilbage har jeg nok haft det i en del år men altid bare troet mine negle var ømme og ødelagt fordi børnene i min inst. (er pæd i vuggestue) havde trampet på mine tæer og kørt over dem en del gange.

Skidt at du ikke fortsatte behandlingen. Meeeen, man kan sq også blive træt af hele det system!! Virkede det ellers?

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Kan godt se at det er mere besværligt når du har den lille, men måske skal du så netop nyde solen herhjemme når den er her

Jeg tror det er de færreste folk der kigger negativt - mange er godt klar over hvad det er når de ser et menneske med psoriasis. Men kender det fra mig selv, har også en hudsygdom, dog en anden. Normalt kan man ikke se det pga medicin, men her under graviditeten har jeg ikke måtte tage medicin før jeg nåede 7 mdr - og mit sidder i ansigtet. Så kender godt det med ikke at ville vise det - det er rigtig ubehagligt  

Vi er nok bare nødt til at lade være med at spekulere så meget på, hvad andre tænker - ellers tror jeg vi går glip af en masse ting  og det gælder alle mennesker, uanset om de har en sygdom eller ej.

Og ja, børn er dejlige og meget direkte!

Du har ret! Bliver nok nød til at lærer at være ligeglad med hvad andre tænker og mener.

Jaaah, du har nok ret i at mange ved hvad det er.. det er nok mere mig der går og har en forestilling om, at de ikke aner hvad det er. He he..

Hmm.. Måske man skulle starte med at sætte sig ned i gården, med kun top og shorts på. Det er da en start.

Anmeld

27. juni 2011

Fenja09

Du har ret! Bliver nok nød til at lærer at være ligeglad med hvad andre tænker og mener.

Jaaah, du har nok ret i at mange ved hvad det er.. det er nok mere mig der går og har en forestilling om, at de ikke aner hvad det er. He he..

Hmm.. Måske man skulle starte med at sætte sig ned i gården, med kun top og shorts på. Det er da en start.

Det synes jeg da lyder som en rigtig god idé - ned i gården med dig

Det er nok meget alm. at man tror at alle tænker det værste når de ser det man ikke selv bryder sig om, men et eller andet sted kan det jo være lige meget hvad andre tænker - det er i hvert fald dumt at forringe sin livskvalitet, fordi man går ud fra, at andre tænker et eller andet

Meen det er altid nemmere sagt end gjort!

Anmeld

27. juni 2011

FogL

Fenja09 skriver:

Jeg har ikke psoriasis, men min far har det - han plejer at rejse sydpå mindst 2 gange årligt. Jo mere sol, jo mindre ses det og så har det en rigtig god virkning på selve psoriasisen. Ved godt at solen i sjældne tilfælde kan forstærke det, men synes bestemt at du skal nyde solen når den er her, også selvom folk kan se at du har det. 

Hvis solen har en god effekt på dig og psoriasisen så smid tøjet når den er fremme og nyd solen som resten af DK

/Fenja

Er det ikke saltvandet der er godt? 

Min svigerfar har det, og da de var her og besøge os, sagde han at det hjalp rigtig meget at gå i saltvand. Og der er viiiirkelig meget salt i vandet hernede :-) 

Anmeld

27. juni 2011

Fenja09

ciepige skriver:

Er det ikke saltvandet der er godt? 

Min svigerfar har det, og da de var her og besøge os, sagde han at det hjalp rigtig meget at gå i saltvand. Og der er viiiirkelig meget salt i vandet hernede :-) 

Jo sol og saltvand er rigtig godt for de fleste med psoriasis. Derfor mange med sygdommen tager til Det Døde Hav  

Anmeld

27. juni 2011

Anaya-silje

hej.

Dette er et emne jeg kan snakke med om.

Jeg har haft psoriasis siden jeg var 9 år - er i dag 26 år.

Jeg har det i hovedbunden, panden, ørene, brystet (ammer nu og brystvorterne) maven, ryggen, armene, albuerne, ben, røv knæer og ja næsten alle mine tånegle og 5 fingernegle....ja det er forskellig hvor...men lige pt er det alle steder. Nok fordi jeg har en pige på knap 5 mdr og homonerne er i spil.

Jeg har i mange, mange år gemt mig helt væk om sommeren...men i dag efter jeg har fundet manden i mit liv og fået nogle skønne børn...ja så smider jeg det tøj jeg har lyst til. Solen er jo vores ven når man har psoriasis.

det er svært...jeg bliver altid klippet så mit pandehår dækker panden, og mit hår sal også dække ørene...og ja i morgen er det mine forældres sølvbryllup og jeg har kæmpet en kamp med diverse creme og solariet for at se noglelunde anstendig ud...men hva jeg ligner en stor plettede mennesker...der er hvid, brune, gule og ja også plettede mennesker i verden

Hele min familie, venner og ja det meste af byen (kommer fra en lille by) skal vide jeg har det og ja når de ved det er der ikke mere af skamme sig over...når jeg så kommer til storbyen og shopper så pakker jeg lidt mere ind.

Men ud i haven og smid alt det tøj du kan...hver åben for alle dine nære og så vil det blive nemmere med tiden.

Har du prøvet gararufa/ doktorfisk? Det har jeg prøvet i Aabenrå og det var vild t overskridende men det var effektiv. jeg prøvede det kun 1 gang...og kunne tydeligt se forskel. Men man skal helst havde den hjemme i 24 dage men koster 5500kr at få et kar med hjem med 100 fisk i som man så kal bade i....det vil staten ikke betale desværre...det kunne ellers spare en masse penge på rejse til Israel, vikar på job + personen skal havde fuld løn imens...men nej.

Prøv at undersøge det?

Må jeg spørge hvor du kommer fra?

Hilsen Pia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.