Andre med psoriasis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Corn skriver:

Mit er ikke så slemt, mest i perioder med stress.

Jeg giver det så meget sol så muligt, da det får mit til at svinde ind, og smører så med fed creme eller kokosolie om aftenen.

Jeg har det især i hårbund og på overarme og albuer.

Dejligt at du kan holde det lidt nede på den måde. Kan jeg desværre ikke, da der er kommet så meget nu!

Men lidt sol, ville jo nok kunne hjælpe lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

jeg HÅBER for dig, at det er noget du kan"komme" over..For det er jo egentlig noget, du skal leve med hele livet....

Det er bare en dum hudsygdom.....!!!

Hvor meget er det du har? Og hvor...? (undskyld jeg spørger)...

Er du medlem af den forening, der er? Der er arrangementer, hvor man kan møde andre med det..Jeg tror, det er vældig rart. Jeg er ikke selv medlem endnu, men kunne godt tænke mig det.

Jah, det er sq bare en dum, dum, dum hudsygdom! He he

Har været medlem, men deltog aldrig i nogen af deres arrengementer. Overvejede flere gange, men fik aldrig gjord noget ved det!

Jeg har på hele kroppen uden undtagelser! Det er blevet rigtig slemt efter jeg fødte. Måske noget med homonerne og stress at gøre.

Anmeld

27. juni 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jooh, jeg ved det godt! Har også været lidt ude i dag med bare arme. Det er da en start!

ja det er da

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Ilya skriver:

Jeg har selv psoriasis, men forsvindende lidt... Derimod ved jeg at solen er den bedste medicin overhovedet mod psoriasis!! Så hvis du kan få dig selv til det, så smid dig endelig ud og få behandlet din hud i den dejlige sol! 

I mit tilfælde drejer det sig også især om hovedbunden, hvor jeg ikke kan gøre noget ved det, men det bare ligner at jeg har kronisk skæl....! Det er super nederen og det klør! Men andre steder på kroppen hjælper solen fantastisk.

Ja solen kan gøre underværker for psoriasis. Men det er bare svært at få smidt tøjet! :p

Men håber jeg for taget mig sammen, inden solen er væk igen!

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

jeg holder mit i skak ved at give det så meget sol som muligt, om vinteren er jeg i solarie et par gange eller 3 i ugen, og det virker

desuden har jeg fundet ud af at vores wellness kur sted her i byen, har saltbad, hvilket også har hjulpet mig rigitgt meget...

psoreasis er noget være møg

Solarie? har det virket for dig?? Fik ellers engang afvide at det ikke virkede mod psoriasis, derfor har jeg ikke gidet prøve. Men måske jeg skulle prøve her til vinter!

Anmeld

27. juni 2011

Mimic

Anonym skriver:

Solarie? har det virket for dig?? Fik ellers engang afvide at det ikke virkede mod psoriasis, derfor har jeg ikke gidet prøve. Men måske jeg skulle prøve her til vinter!

for mig virker det, men tror ikke det gør det for alle

Anmeld

27. juni 2011

M&M's Mor

Hvad gør i om sommeren, dækker i jer til eller er i total ligeglade? Jeg har haft psoriasis i næsten 10 år nu, men jeg har stadig MEGET svært ved at vise mine arme, ben osv. om sommeren. Jeg er ved at blive sindsyg. Går jo og sveder, men kan virkelig ikke få mig selv til at vise hud. Ville bare lige høre hvad i andre gør, og hvordan omverdenen kigger på jer, når i ikke er "dækket til"?

Lider også selv af denne møg hudsygdom... har haft det i ca 6 år efterhånden og har haft prøvet alverdens cremer osv uden den store effekt men er nu startet med den creme der hedder Daivobet til selve kroppen og Xamiol til hovedbunden og oveni det går jeg i lysbehandling (UVB) hos hudlægen 3 dage om ugen som tager ca et par minutter pr gang og efter jeg er startet på det sker der bare rigtig meget med det så nu rør det mig ikke at vise kroppen frem igen...så ud med dig i solen og tag en snak med din hudlæge om hvad der ellers kan tilbydes til dig...

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

for mig virker det, men tror ikke det gør det for alle

Nej okay, men det er da et forsøg værd.

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

M&M's Mor skriver:

Lider også selv af denne møg hudsygdom... har haft det i ca 6 år efterhånden og har haft prøvet alverdens cremer osv uden den store effekt men er nu startet med den creme der hedder Daivobet til selve kroppen og Xamiol til hovedbunden og oveni det går jeg i lysbehandling (UVB) hos hudlægen 3 dage om ugen som tager ca et par minutter pr gang og efter jeg er startet på det sker der bare rigtig meget med det så nu rør det mig ikke at vise kroppen frem igen...så ud med dig i solen og tag en snak med din hudlæge om hvad der ellers kan tilbydes til dig...

Er selv begyndt med Xalmiol igen. Sidst jeg brugte det virkede det rigtig godt. Daivobet har jeg brugt, har også prøvet andre creamer, men uden at det hjalp. Det virkede fint den første uge, hvorefter det blussede frem igen. Men skal starte på Enbreal her til aug. det er jeg ret spændt på!

Anmeld

29. juni 2011

Troldepussen

Anonym skriver:

Hvad gør i om sommeren, dækker i jer til eller er i total ligeglade? Jeg har haft psoriasis i næsten 10 år nu, men jeg har stadig MEGET svært ved at vise mine arme, ben osv. om sommeren. Jeg er ved at blive sindsyg. Går jo og sveder, men kan virkelig ikke få mig selv til at vise hud. Ville bare lige høre hvad i andre gør, og hvordan omverdenen kigger på jer, når i ikke er "dækket til"?

Nu er min psoriasis ikke så voldsomt, men jeg synes måske det er lidt dumt at dække det til, efter som sol faktisk har en positiv indvirkning på din psoriasis...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.