DK skriver:
Hej
Jeg er slet ikke så meget inde i alt det der sove-halløj. Jeg ved godt at hun synes man kan/bør undvære sutten/proppen. Men det har jeg ikke behov for så vi er forsat med sutten.
Mht til lure, så har jeg ikke læst så meget i boget at jeg har set det skema. Men Richard har faktisk sovet nogenlunde som du siger.
Herhjemme er han kommet tilbage i seng efter morgenmad, ren ble og tøj på. Så har han sovet ca. 1 time.
Så har han sovet igen omkring kl. 11.30 til kl. 12.30-13.
Og så igen omkring kl. 15.30 i en lille time.
Nu er han i vuggestue og der sover han slet ikke så meget. De kan godt putte ham og han sover straks, men han vågner meget hurtigt derefter. Af og til sover han kun 1 time på en hel dag (fra 8 til 16) og så er han bare SÅ træt når han kommer hjem og græder og er ulykkelig. Men han gider ikke sove dernede og når han vågner efter en lille lur på 25 min ligger han og snakker og tager benene op over overlæderet på vognen/krybben og klapper og den slags
Han vil op og lege med de andre unger. Nu prøver de at vente så han kun skal sove en gang dernede midt på dagen. De håber at han så sover i længere tid.
Richard blev ikke ammet om natten efter vi gik igang med Anna Wahlgren. Jeg vuggede i barnevognen i stedet og gav sutten. Som tidligere skrevet så sov han igennem på 4. dagen som AW lover.
Jeg puttede jo Richard i barnevognen til at starte med (indenfor
), og når han så vågnede så kunne jeg køre ham frem og tilbage uden at skulle til at flytte ham osv. Prøv at tage tid på hvor længe du står og kører med vognen. Jeg synes altid det føltes som timer, men mener at det længste jeg nogensinde stod der var 16 minutter. Det kunne jeg jo så se på klokken når han var faldet i søvn. Husk at din datter skal sove i et roligt køligt værelse for sig selv. Tag evt. amme-bh af og t-shirt på så du ikke lugter for meget af mælk.
GØR det. For din egen og dit barns skyld. Det er så skønt at kunne lægge sit barn til ro uden at det græder og er ulykkeligt! (Og det virker også til middagslurene
).
Ok..
Jeg er nemlig heller ikke glad for at skulle undvære sutten, og vi har ingen problemer med den - ENDNU! Har hørt der kommer et tidpunkt, hvor de vågner om natten fordi de har tabt sutten..?
Mht. det med barnevognen indenfor - det kan vi ikke, der er ikke plads, kun i stuen, men der sidder vi jo og ser fjernsyn... Desuden sover vores datter inde hos os, i sin tremmeseng, for vi har ikke noget værelse til hende (Det er en står 2 værelses..) så hun kan ikke sove i eget værelse, desværre... Så tror ikke man kan gøre andet??
I nat gjorde jeg det at jeg kun gav hende sutten, hun fik ikke bryst.. og det gik efter ca. en halv time, og så sov hun igen til kl. 7
Så nu må vi se hvordan det går i nat... håber da at hun kan sove helt igennem på 4. dagen 
Min datter sover helt ikke mere end MAX 45 min. pr lur... Det synes ikke er helt nok.... hun er jo kun lidt over 5 måneder... Hun måtte gerne tage over 1 time til middagslur jo....