11-12 timers uafbrudt søvn per nat! jo jo!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

DK

Rødhætte skriver:

Tak for svaret.. Har prøvet metoden, men desværre uden den store virkning. Efter de 3 dage sov han igennem i 2 og jeg var helt vild, men der gik ikke længe så var han i gammle vaner igen selvom jeg blev ved i 3 uger! Han ville ikke have mad, men skulle/skal have sutten mange gange i løbet af natten. Men har hørt flere der har haft stor glæde af metoden. Tror måske William har været for stor da vi gik igang (7 mdr).. Dejlig Richard forsat sover igennem

Ja måske har han været for stor? Det kan jo godt være. Hmm... Håber uanset hvad at han snart vil sove igennem og ikke have sutten hele tiden.

Jeg læste den anden dag (ikke AW, men her på baby) noget med at man skulle guide barnet i selv at finde sutten om natten. Altså tage barnets hånd hen til sutten, så barnet selv kan/skal tage sutten i munden. Så vil de åbenbart lære selv at finde og tage dem om natten?

Jeg ved ikke om det måske kunne være en ide, har jo ikke selv prøvet det. Men jeg tænker at der da så måske skal være et lille våge lys så barnet har en chance for at få øje på sutten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

DK

Janni. skriver:

Der er faktisk en her i denne tråd fra igår som spørger efter erfaringer med denne metode. 

https://www.baby.dk/debat/149320pi1/barnets-soevn/anna-wahlgrenmetoden--.aspx

Måske kunne du give din erfaring videre til hende 

Udover det så lyder metoden som en fantastisk løsning. Den må vi overveje at prøve når Silas bliver rask igen. Han er syg på 3. uge 

Har lige svaret hende herover

Og god fornøjelse

Anmeld

5. december 2011

Sitrani

DK skriver:

Hej

Jeg er slet ikke så meget inde i alt det der sove-halløj. Jeg ved godt at hun synes man kan/bør undvære sutten/proppen. Men det har jeg ikke behov for så vi er forsat med sutten.

Mht til lure, så har jeg ikke læst så meget i boget at jeg har set det skema. Men Richard har faktisk sovet nogenlunde som du siger.

Herhjemme er han kommet tilbage i seng efter morgenmad, ren ble og tøj på. Så har han sovet ca. 1 time.

Så har han sovet igen omkring kl. 11.30 til kl. 12.30-13.

Og så igen omkring kl. 15.30 i en lille time.

Nu er han i vuggestue og der sover han slet ikke så meget. De kan godt putte ham og han sover straks, men han vågner meget hurtigt derefter. Af og til sover han kun 1 time på en hel dag (fra 8 til 16) og så er han bare SÅ træt når han kommer hjem og græder og er ulykkelig. Men han gider ikke sove dernede og når han vågner efter en lille lur på 25 min ligger han og snakker og tager benene op over overlæderet på vognen/krybben og klapper og den slags Han vil op og lege med de andre unger. Nu prøver de at vente så han kun skal sove en gang dernede midt på dagen. De håber at han så sover i længere tid.

Richard blev ikke ammet om natten efter vi gik igang med Anna Wahlgren. Jeg vuggede i barnevognen i stedet og gav sutten. Som tidligere skrevet så sov han igennem på 4. dagen som AW lover.

Jeg puttede jo Richard i barnevognen til at starte med (indenfor), og når han så vågnede så kunne jeg køre ham frem og tilbage uden at skulle til at flytte ham osv. Prøv at tage tid på hvor længe du står og kører med vognen. Jeg synes altid det føltes som timer, men mener at det længste jeg nogensinde stod der var 16 minutter. Det kunne jeg jo så se på klokken når han var faldet i søvn. Husk at din datter skal sove i et roligt køligt værelse for sig selv. Tag evt. amme-bh af og t-shirt på så du ikke lugter for meget af mælk.

GØR det. For din egen og dit barns skyld. Det er så skønt at kunne lægge sit barn til ro uden at det græder og er ulykkeligt! (Og det virker også til middagslurene).

Ok..

Jeg er nemlig heller ikke glad for at skulle undvære sutten, og vi har ingen problemer med den - ENDNU! Har hørt der kommer et tidpunkt, hvor de vågner om natten fordi de har tabt sutten..?

Mht. det med barnevognen indenfor - det kan vi ikke, der er ikke plads, kun i stuen, men der sidder vi jo og ser fjernsyn... Desuden sover vores datter inde hos os, i sin tremmeseng, for vi har ikke noget værelse til hende (Det er en står 2 værelses..) så hun kan ikke sove i eget værelse, desværre... Så tror ikke man kan gøre andet??

I nat gjorde jeg det at jeg kun gav hende sutten, hun fik ikke bryst.. og det gik efter ca. en halv time, og så sov hun igen til kl.  7 Så nu må vi se hvordan det går i nat... håber da at hun kan sove helt igennem på 4. dagen

Min datter sover helt ikke mere end MAX 45 min. pr lur... Det synes ikke er helt nok.... hun er jo kun lidt over 5 måneder... Hun måtte gerne tage over 1 time til middagslur jo....

Anmeld

5. december 2011

DK

STN skriver:

Ok..

Jeg er nemlig heller ikke glad for at skulle undvære sutten, og vi har ingen problemer med den - ENDNU! Har hørt der kommer et tidpunkt, hvor de vågner om natten fordi de har tabt sutten..?

Mht. det med barnevognen indenfor - det kan vi ikke, der er ikke plads, kun i stuen, men der sidder vi jo og ser fjernsyn... Desuden sover vores datter inde hos os, i sin tremmeseng, for vi har ikke noget værelse til hende (Det er en står 2 værelses..) så hun kan ikke sove i eget værelse, desværre... Så tror ikke man kan gøre andet??

I nat gjorde jeg det at jeg kun gav hende sutten, hun fik ikke bryst.. og det gik efter ca. en halv time, og så sov hun igen til kl.  7 Så nu må vi se hvordan det går i nat... håber da at hun kan sove helt igennem på 4. dagen

Min datter sover helt ikke mere end MAX 45 min. pr lur... Det synes ikke er helt nok.... hun er jo kun lidt over 5 måneder... Hun måtte gerne tage over 1 time til middagslur jo....

Richard deler værelse med sin storesøster, og sover altså ikke alene. Det gjorde han kun i "indkørings-fasen".

Måske i kan give det 3 dage hvor i ikke ser TV til aften, og så måske går i seng kl 20 og læser en bog eller noget andet noget??

Anmeld

5. december 2011

Sitrani

DK skriver:

Richard deler værelse med sin storesøster, og sover altså ikke alene. Det gjorde han kun i "indkørings-fasen".

Måske i kan give det 3 dage hvor i ikke ser TV til aften, og så måske går i seng kl 20 og læser en bog eller noget andet noget??

Nå okay...

Vi har en fransk dør mellem 2 store stuer... måske hun så kunne stå i spisestuen og sove... men skal de kun sove alene de først 3 dagn, eller hvad...?

Anmeld

5. december 2011

DK

STN skriver:

Nå okay...

Vi har en fransk dør mellem 2 store stuer... måske hun så kunne stå i spisestuen og sove... men skal de kun sove alene de først 3 dagn, eller hvad...?

De skal stå køligt, mørkt og stille.

Derfor havde vi ham i et rum for sig selv til at starte med (da vil slet ikke har det nogen af delen, pga lys, temperatur og mig der rumsterer rundt i søvne).

Så jeg tænker at hvis i bare de første tre dage har det sådan så skal det nok gå fremover i jeres fælles sovevær!

Anmeld

5. december 2011

Rødhætte

DK skriver:

Ja måske har han været for stor? Det kan jo godt være. Hmm... Håber uanset hvad at han snart vil sove igennem og ikke have sutten hele tiden.

Jeg læste den anden dag (ikke AW, men her på baby) noget med at man skulle guide barnet i selv at finde sutten om natten. Altså tage barnets hånd hen til sutten, så barnet selv kan/skal tage sutten i munden. Så vil de åbenbart lære selv at finde og tage dem om natten?

Jeg ved ikke om det måske kunne være en ide, har jo ikke selv prøvet det. Men jeg tænker at der da så måske skal være et lille våge lys så barnet har en chance for at få øje på sutten?

Det må jeg da afprøve.. Tak for tippet

Anmeld

5. december 2011

Sitrani

DK skriver:

De skal stå køligt, mørkt og stille.

Derfor havde vi ham i et rum for sig selv til at starte med (da vil slet ikke har det nogen af delen, pga lys, temperatur og mig der rumsterer rundt i søvne).

Så jeg tænker at hvis i bare de første tre dage har det sådan så skal det nok gå fremover i jeres fælles sovevær!

Hmmm.. Vi har bare ikke noget rum der er helt stille, fordi vi bor i lejlighed.. Tror hun altid vil kunne høre et eller andet....? Men måske jeg skulle lukke døren ind til vores soveværelse og lade hende ligge derinde alene - så må mig og hendes far sove i stuen i 3 nætter....

Tror du det ville gå? hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.