11-12 timers uafbrudt søvn per nat! jo jo!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2011

DK

CamiRon skriver:

Det lyder helt fantastisk. Ida sover som Richard gjorde før og jeg er ved at være TRÆT af det + jeg vil gerne have hende ind på sit eget værelse snart.

Men Ditte, hvad gjorde du om natten når han vågnede, hvis det ikke var nok at rokke? Eller var det nok? Jeg tænker selvfølgelig at Ida sikkert vil bliver stik-edder-rasende hvis hun ikke får mad...

Jamen, han blev faktisk ikke særligt sur. Til min ret store overraskelse! Jeg var ellers bevæbnet til tænderne med "JEG TAGER HAM IKKE OP UANSET HVAD!!"-attitude, men så var han bare ikke så sur. Han plejer af og til og være rasende der om natten, og nu tror jeg måske at det bare har været fordi han også var træt og slet ikke "gad" op og spise og blive vågen der midt om natten

Han græd på intet tidspunkt sådan helt rasende. Han lå 95% af tiden han var vågen der om natten og brokkede sig surt, og så de sidste 5 % græd han lidt. Men jeg følte på intet tidspunkt at det var uansvarligt, eller at han burde blive taget op. Det gik jo ret hurtigt hver gang at få ham til at sove igen!

Der er ikke andet for end at du må prøve!!

God fornøjelse!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

DK

DK skriver:

Jamen, han blev faktisk ikke særligt sur. Til min ret store overraskelse! Jeg var ellers bevæbnet til tænderne med "JEG TAGER HAM IKKE OP UANSET HVAD!!"-attitude, men så var han bare ikke så sur. Han plejer af og til og være rasende der om natten, og nu tror jeg måske at det bare har været fordi han også var træt og slet ikke "gad" op og spise og blive vågen der midt om natten

Han græd på intet tidspunkt sådan helt rasende. Han lå 95% af tiden han var vågen der om natten og brokkede sig surt, og så de sidste 5 % græd han lidt. Men jeg følte på intet tidspunkt at det var uansvarligt, eller at han burde blive taget op. Det gik jo ret hurtigt hver gang at få ham til at sove igen!

Der er ikke andet for end at du må prøve!!

God fornøjelse!

Og han var på intet tidspunkt så sur som han kan blive, når jeg f.eks. lægger ham ud til middagslur i løbet af dagen.

Anmeld

20. juli 2011

_-Kathrine-_

DK skriver:

4 mdr gammel! Så kan ALLE spædbørn sove 12 timer i træk, hvis det er ordenligt mæt og helt tanket op med socialt samvær inden sovetid.

Eller det påstår Anna Wahlgren i alt fald!

Super! Mange tak

Anmeld

8. august 2011

raca

det er meget fint med sådanne skemaer.. men ikke alle børn kan puttes i skema..

jo tankerne er sikkert meget gode osv.. og amme barnet tanker jo selv op i løbet af aftenen så det er jo også fint nok.. men 4 mdr og 12 timer i streg for et amme barn.. hvis de ikke naturlig stopper natamningen er ALT for tidligt IMO.

og 14-16 timer kan nogle børn sove... andre har et langt mindre behov..

men jo i har været heldige.. og nogle af hendes tanker er gode nok.. men jeg mener man skal være kritisk i metode valg.. men hun er langt bedre en godnat og sov godt.

Anmeld

8. august 2011

Bare-mig

Det må prøves

Anmeld

9. august 2011

guld

Hej

Jeg har også begivet mig i kast med anna wahlgrens metode... desværre ikke med så meget held som hos dig. Jeg startede med viljen i behold og fast beslutte på at gennemføre mit valg.

Pt fungere jeg nærmest som alenemor, da min kæreste er rejsemontør så har virkelig behov for noget mere søvn så jeg står helt alene med knægten. Det er ren tortur ikke at få sin nattesøvn.

Idag køre vi på 7 dag og han vågner stadig min 2 gange i løbet af natten. Men det er barnemad i forhold til de 2 første døgn hvor han vågnede hver ½ time... jøsses jeg var træt. Oven i det er han også blevet en gladere dreng som har mod på livet, ikke længere så pylret. Jeg tænker det er fordi han får sin nattesøvn. Selv om det har stået på i mange døgn nu er jeg en helt anden idag. Man er let at gøre tilfreds når får lidt...

Anna w. Skriver at ved man med sikkerhed at man ikke kan gennemføre de 3 nætter så bør man lade vær. Og så vil det ta langt længere tid, måske 7 nætter med uafbrudt kamp.

Det rendte jeg índ i... Han fik sin 3 mdr vacc (han er knap 4 mdr.)på 3 døgn, han havde meget høj feber så han var slet ikke fyldt ordentlig op i maven i løbet af dagen. Jeg var nød til at ta ham for at gi ham panodil.

Når jeg læser dit tænker jeg hvor det slog fejl hos os er at han den første nat ikke kun havde sovet 3-5 timer, nok nærmere 5 timer.

Det skal dog siges han er blevet lettere at putte, hvilket før var nærmest umulig. Jeg travede vores "lille by" tynd for at få ham til at sove.

Han elsker sin barnevogn så dette er trods alt en alletiders løsning.

Jeg er fast besluttet på at holde ud endnu... Han skal nok lære det!

Anmeld

9. august 2011

guld

Glemte helt at sige at han får ca. sin vælling kl 19.30 og får først sin flaske igen kl 5. hvilket er 9½ time (de andre morgner har det været kl 7 han har fået mad).

Anmeld

10. august 2011

DK

raca skriver:

det er meget fint med sådanne skemaer.. men ikke alle børn kan puttes i skema..

jo tankerne er sikkert meget gode osv.. og amme barnet tanker jo selv op i løbet af aftenen så det er jo også fint nok.. men 4 mdr og 12 timer i streg for et amme barn.. hvis de ikke naturlig stopper natamningen er ALT for tidligt IMO.

og 14-16 timer kan nogle børn sove... andre har et langt mindre behov..

men jo i har været heldige.. og nogle af hendes tanker er gode nok.. men jeg mener man skal være kritisk i metode valg.. men hun er langt bedre en godnat og sov godt.

Hej!
Du har helt ret. 100% amme-børn kan ikke sove hele natten. Det er jeg ked af hvis jeg ikke fik skrevet. Anna Wahlgren skriver at man skal give vælling/grød/et eller andet and end amning om aftenen inden de puttes for at de kan holde hele natten

Knus 

Anmeld

12. august 2011

Line Højdal

Det må HELT sikkert prøves når lillemanden bliver 4 mdr... Tænk jeg har helt glemt hvordan en uafbrudt nattesøvn føles!!

Så er det bare lige spørgsmålet om man kan sove for de spændte mælke-kanonkugler, der er vant til natamningen

Tak for tippet!

Line

Anmeld

12. august 2011

DK

Pipkukkeren skriver:

Det må HELT sikkert prøves når lillemanden bliver 4 mdr... Tænk jeg har helt glemt hvordan en uafbrudt nattesøvn føles!!

Så er det bare lige spørgsmålet om man kan sove for de spændte mælke-kanonkugler, der er vant til natamningen

Tak for tippet!

Line

Jeg er sikker på at dig og kanonkuglerne lynhurtigt vænner jeg til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.