Anna Wahlgren-metoden..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.530 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. december 2011

Sitrani

Hej

Nogen der har erfaring med Anna Wahlgren-metoden..? Jeg har læst lidt om det, men har ikke mulighed for, at køre og vugge min pige i hendes barnevogn indenfor - Vi har simpelthen ikke plads! Vi bor i lejlighed, og hendes tremmeseng står inde ved siden af vores seng - hun har ikke eget værelse.. Kan man stadig bruge metoden så?

Min pige er lidt over 5 måneder, og vågner 2 gange pr. nat for at spise. Kl. 23 og ca. kl. 3, og så står vi op kl. 6 - og jeg er bare så træt, fordi jeg ikke bliver udhvilket... Hun er en stor pige, og har ikke brug for mad om natten længere, så derfor vil jeg prøve at vænne hende af med det.

Nogle gode råd om AW-metoden..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

Loa

Kender slet ikke den metode, så kan ikke give gode råd omkring den desværre, men tænker 5 måneder er da ikke ret meget, er det ikke meget normalt de stadig vågner om natten der? Og det er kun to gange?  Min datter er snart 17 måneder og har endnu ikke sovet igennem om natten, hun vågner alt mellem 3-10 gange om natten.....

Anmeld

4. december 2011

Sitrani

Loa skriver:

Kender slet ikke den metode, så kan ikke give gode råd omkring den desværre, men tænker 5 måneder er da ikke ret meget, er det ikke meget normalt de stadig vågner om natten der? Og det er kun to gange?  Min datter er snart 17 måneder og har endnu ikke sovet igennem om natten, hun vågner alt mellem 3-10 gange om natten.....

Jo... Men min SP mener ikke at hun har behov for det mere - hun vågner ikke bare, hun får mad 2 gange (altså bryst)... Hun vejer næsten 9 kg og er 68 cm... og spiser fint om dagen, så SP mener at hun ikke burde spise om natten mere......?!

Og så har jeg hørt om AW-metoden.... som skulle få børn til at sove igennem i op til 12 timer hver nat, på 4 dage...!!! Ville høre om nogen havde prøvet det...

Anmeld

4. december 2011

Loa

STN skriver:

Jo... Men min SP mener ikke at hun har behov for det mere - hun vågner ikke bare, hun får mad 2 gange (altså bryst)... Hun vejer næsten 9 kg og er 68 cm... og spiser fint om dagen, så SP mener at hun ikke burde spise om natten mere......?!

Og så har jeg hørt om AW-metoden.... som skulle få børn til at sove igennem i op til 12 timer hver nat, på 4 dage...!!! Ville høre om nogen havde prøvet det...

Hold da crappo, så er det lige før jeg skulle overveje den 

Ok, ja SP har nok merer forstand på den end mig 

Håber du finder nogen som kender/har prøvet metoden så, og held og lykke med det.....

Anmeld

4. december 2011

Sitrani

Loa skriver:

Hold da crappo, så er det lige før jeg skulle overveje den 

Ok, ja SP har nok merer forstand på den end mig 

Håber du finder nogen som kender/har prøvet metoden så, og held og lykke med det.....

Synes også det lyder craaazy....

Ved bare ikke... SP siger, at jeg bare skal vænne hende til kun at få sutten, men AW-metoden er hvor barnet ikke falder til ro vha. sutten, men at man beroliger barnet uden... og efter 4 dage skulle barnet sove igennem.... lyder utroligt....

Anmeld

4. december 2011

Loa

STN skriver:

Synes også det lyder craaazy....

Ved bare ikke... SP siger, at jeg bare skal vænne hende til kun at få sutten, men AW-metoden er hvor barnet ikke falder til ro vha. sutten, men at man beroliger barnet uden... og efter 4 dage skulle barnet sove igennem.... lyder utroligt....

Det lyder helt vildt..... Men fantastisk hvis det virker....

Det er langt fra altid sutten hjælper på vores datter når hun vågner om natten, men ingen kan finde ud af hvorfor hun vågner og er ked af det.... Efter 8 måneder på arbejdsmarkedet igen, uden sammenhængende søvn om natten, det kan mærkes 

Anmeld

4. december 2011

Sitrani

AnneBJ skriver:

Se her

https://www.baby.dk/debat/118165pi1/1--kvartal-2011/1112-timers-uafbrudt-soevn-per-nat-jo-jo.aspx

Har lige selv fundet tråden

Men jeg kan ikke bruge barnevognen til at trille hende frem og tilbage.... hva så? Har du erfaring med det..??

Anmeld

4. december 2011

AnneBJ

STN skriver:

Har lige selv fundet tråden

Men jeg kan ikke bruge barnevognen til at trille hende frem og tilbage.... hva så? Har du erfaring med det..??

Nej desværre.

Anmeld

5. december 2011

Leneur

Hvis det er den metode med at når de vågner om natten og kun får sutten for at blive trillet frem og tilbage i søvn, så virker den fint nok. Min kusine brugte den til begge hendes drenge men det er jo nogle hårde nætter mens de bliver vænnet fra. Når du nu ikke har mulighed for at få barnevognen med op i lejligheden, hvad så med en klapvogn og så putte enten liften på eller andet hvor hun er tryg og ligger fint i.

For mit eget vedkommende så tog jeg bare min datter med over i min seng og så puttede vi der og faldt i søvn, uden problemer. For hende var det mere trygheden hos mor, når hun vågnede, fremfor madpakken....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.