11-12 timers uafbrudt søvn per nat! jo jo!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.566 visninger
47 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

DK

SÅ blev det vores tur til at vågne så veludhvilede at vi er helt rundt på gulvet. 

Efter at have fulgt Anna Wahlgrens metode i bogen "de kære børn", så sover Richard nu fra præcist kl 20 til kl. ca 7.15-7.45 hver morgen! Uden at vågne, uden at græde, uden at få mad! 

Det går ud på flg: 

Vælg en start dag. Den dag må barnet højest sove i 3-5 timer ialt fra kl. 8 om morgenen af. 

Barnet skal have MASSER af social kontakt, især i de sidste to timer før kl 20/sovetid. Derudover skal barnet proppes med grød/vælling/mælk. Det skal nødes til det bare overhovedet ikke kan mere. 

Kl 20 ligger man så barnet ind i et stille, helt mørkt og køligt rum. Hvis barnet græder så kan man trille det frem og tilbage i en armstrækning med bestemte monotone ryk indtil barnet sover.

Når barnet så vågner om natten og vil op/have mad/over i sengen så giver man i mørket og uden at snakke barnet sutten/bamse uden at røre barnet, og triller igen barnet frem og tilbage i det faste "ryk/tril" indtil barnet sover igen. Først kl 7 eller 8 må man tage barnet op (alt efter om man ønsker barnet skal sove 11 eller 12 timer om natten).

Dette gør man i 3 nætter og 4. nat sover barnet hele natten uden at vågne.

Jeg troede det var lyv, og Richard vågnede mange gange de første tre dage, men mindsanten om ikke Mikkel og jeg vågnede den 4. morgen og var helt rundt på gulvet kl. 7.30 af at høre Richard ligge tilfreds og glad og pludre i babyalarmen!

Anna Wahlgren siger at alle babyer der ikke er syge/fejler noget, kan sove fra 12 timer i træk! Man kan jo "nøjes med 11 eller 10 timer hvis man hellere vil have at barnet sover længere i løbet af dagen. Men ialt har baby brug for 14-16 timers søvn om dagen!

Prøv det, hvis i som jeg havde en baby der vågnede aaaalt for mange gange hver nat og morgenstund. For morgenstund har skisme ikke guld i mund når kl er 4!

Knus og dejlig sommer fra Ditte, der tager i sommerhus i morgen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

Mettemus

Uh det lyder spændenden og ganske tillokkende med såååå meget søvn (hørte du det Laurits? Vi skal IKKE op kl 4/5 stykker bare fordi det er lyst og mågerne skriger (vi har nemlig ikke fuglesang))

Men sover han så i barnevognen eller hvordan får man ham rokket uden at røre ved ham? Eller det er måske kun når han er vågen om natten man ikke må røre?

Og er han så ikke heeeelt vildt sulten når han vågner?

Anmeld

26. juni 2011

AnneBJ

Hvor dejligt I har fundet en metode der virker! Indtil videre sover Felix (knapt 3 mdr.) fra 21.30 til mellem 5.30-6.30, får mad og sover videre til 8-9 stykker... Så lige pt klager jeg ikke - det er efter vi er begyndt på det der mad ..... 

Rigtig god tur i sommerhus! 

Anmeld

26. juni 2011

Sofia

You know I love the idea...

Anmeld

26. juni 2011

DK

Mettemus skriver:

Uh det lyder spændenden og ganske tillokkende med såååå meget søvn (hørte du det Laurits? Vi skal IKKE op kl 4/5 stykker bare fordi det er lyst og mågerne skriger (vi har nemlig ikke fuglesang))

Men sover han så i barnevognen eller hvordan får man ham rokket uden at røre ved ham? Eller det er måske kun når han er vågen om natten man ikke må røre?

Og er han så ikke heeeelt vildt sulten når han vågner?

De her tre "øve" nætter har han lagt i barnevognen, og så har vi med alle kunstens regler mørklagt værelset med tæpper i klemme i vinduet osv. 

Han får lige en uge mere i barnevognen til jeg er HELT sikker på at han ikke længere skal have en lille rokke tur, og så kommer han over i tremmesengen igen. Så skal han ind på børneværelset og sove. (pt sover han i vores walk in closet med kun 1 vindue da vores soveværelse har den der kanap der er umulig at mørklægge). 

Anna Wahlgren siger at man bare skal ligge børnene over i barnevognen lige så stille hvis de vågner, men det orkede jeg ikke da jeg VIDSTE at Richard ville vågne. Så tænkte jeg at vi lige så godt bare kunne tage hele natten i barnevognen! 

Jeg håbede det ville virke men var ikke overbevidst da jeg gik igang! Men det virkede dælme! Richard sov før vi prøvede det her fra kl. 20-2, fra 2-4 og så fra 4 til 7 var han vågen alt mellem 1 til 10 gange!

Og nu sover han så sødt så sødt hele natten!

Det er vigtigt at man virker overbevidst om at det ER en god ide, at barnet SKAL sove videre og at man som mor er ROLIG og ikke bange for at barnet lider. Det mener Anna Wahlgren nemlig at barnet kan mærke der i mørket, og vil blive utryg hvis man selv er bange for at barnet dør af tørst, skrigeri eller andet der om natten. Jeg må indrømme at Richard faktisk forbløffende hurtigt faldt i søvn når han blev rokket frem og tilbage! Det var værst den 2. nat hvor han var vågen 5 gange. 

Anmeld

26. juni 2011

DK

AnneBJ skriver:

Hvor dejligt I har fundet en metode der virker! Indtil videre sover Felix (knapt 3 mdr.) fra 21.30 til mellem 5.30-6.30, får mad og sover videre til 8-9 stykker... Så lige pt klager jeg ikke - det er efter vi er begyndt på det der mad ..... 

Rigtig god tur i sommerhus! 

Sådan sov Kirstine også helt "automatisk". Du er heldig!

Men hvis han bliver umulig, så ved du hvad du skal gøre når han er stor nok

Anmeld

26. juni 2011

AnneBJ

DK skriver:

Sådan sov Kirstine også helt "automatisk". Du er heldig!

Men hvis han bliver umulig, så ved du hvad du skal gøre når han er stor nok

Anmeld

26. juni 2011

Mettemus

DK skriver:

De her tre "øve" nætter har han lagt i barnevognen, og så har vi med alle kunstens regler mørklagt værelset med tæpper i klemme i vinduet osv. 

Han får lige en uge mere i barnevognen til jeg er HELT sikker på at han ikke længere skal have en lille rokke tur, og så kommer han over i tremmesengen igen. Så skal han ind på børneværelset og sove. (pt sover han i vores walk in closet med kun 1 vindue da vores soveværelse har den der kanap der er umulig at mørklægge). 

Anna Wahlgren siger at man bare skal ligge børnene over i barnevognen lige så stille hvis de vågner, men det orkede jeg ikke da jeg VIDSTE at Richard ville vågne. Så tænkte jeg at vi lige så godt bare kunne tage hele natten i barnevognen! 

Jeg håbede det ville virke men var ikke overbevidst da jeg gik igang! Men det virkede dælme! Richard sov før vi prøvede det her fra kl. 20-2, fra 2-4 og så fra 4 til 7 var han vågen alt mellem 1 til 10 gange!

Og nu sover han så sødt så sødt hele natten!

Det er vigtigt at man virker overbevidst om at det ER en god ide, at barnet SKAL sove videre og at man som mor er ROLIG og ikke bange for at barnet lider. Det mener Anna Wahlgren nemlig at barnet kan mærke der i mørket, og vil blive utryg hvis man selv er bange for at barnet dør af tørst, skrigeri eller andet der om natten. Jeg må indrømme at Richard faktisk forbløffende hurtigt faldt i søvn når han blev rokket frem og tilbage! Det var værst den 2. nat hvor han var vågen 5 gange. 

Det lyder godt nok fedt... Og som et stykke overkommeligt arbejde i virkeligheden.

Her skal vi vist starte med at lære at sove i barnevognen igen... suk!

God tur i sommerhus!

Anmeld

30. juni 2011

Pinkrose

Hej læste lige dit indlæg, nogle ider til hvad man kan gøre hvis man ikke kan få barnevognen op i værelset, jeg bor på 3 sal, og er alene, og slet ikke plads til en barnevogn på værelset, ? så i forhold til det rokkeri uden at rører

Anmeld

30. juni 2011

piadas

Denisep skriver:

Hej læste lige dit indlæg, nogle ider til hvad man kan gøre hvis man ikke kan få barnevognen op i værelset, jeg bor på 3 sal, og er alene, og slet ikke plads til en barnevogn på værelset, ? så i forhold til det rokkeri uden at rører

Hvad med en af de vugger, der kan hænge i loftet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.