Lignede jeres fødsel jeres mors?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

Min jordemor sagde til mig at jeg evt. kunne se på min mors første fødsel, og få et indtryk af hvordan min fødsel evt. kan være...Hmmm...Hun var indlagt med "formodet" veer i 2 døgn før hun fødte, og så gik hun 12 dage over tid I HOPE NOT! Hvad er jeres erfaringer med sammenligningen?

Min mor har født 8 børn og alle fødsler har været forskellige, sååå...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

SussieThyssen

Stéphanie skriver:

Puha det lyder da også som et par voldsomme omgange Eller også er jeg bare blevet forvent med mine ganske lette fødsler.. Har nu været igennem 3 af slagsen og ingen af dem har taget over 5 timer, eller været særlig smertefulde for den sags skyld.. 

Tror slet ikke jeg ville overleve hvis jeg skulle igennem den fødsel min mor havde med mig, mener hun har fortalt at hun havde veer i 36 timer

Du lyder som min kusine.
Hun har fået 7 som hun bare smuttede som mandler på under 6 timer med hver enkelt.
Ingen skader..og så det mest irriterende..de har alle sammen vejet mellem 4 og 6 kg.
Jeg fatter ikke hvordan hun bar sig ad.
jeg tror bare at man må bøje sig for, at nogle er bare bedre egnet til at føde end andre.
Mine har jo været lige så store som min kusines, og jeg var også selv en stor baby, vi får gigabørn i vores slægt, men jeg synes det er lidt snyd.
Min datter smutter dem også bare som mandler selvom de vejer de der godt 4 kg når de kommer ud...øvs

Anmeld

25. juni 2011

Stéphanie

SussieThyssen skriver:

Du lyder som min kusine.
Hun har fået 7 som hun bare smuttede som mandler på under 6 timer med hver enkelt.
Ingen skader..og så det mest irriterende..de har alle sammen vejet mellem 4 og 6 kg.
Jeg fatter ikke hvordan hun bar sig ad.
jeg tror bare at man må bøje sig for, at nogle er bare bedre egnet til at føde end andre.
Mine har jo været lige så store som min kusines, og jeg var også selv en stor baby, vi får gigabørn i vores slægt, men jeg synes det er lidt snyd.
Min datter smutter dem også bare som mandler selvom de vejer de der godt 4 kg når de kommer ud...øvs

Ja ser du, det med store børn kan jeg så ikke prale af.. Min på knap 4 år vejede 2530g da hun kom til verdenen og lillemanden vejede præcis det samme, jeg selv vejede 4990g så jeg var også kæmpe baby. Min søster som vejede præcis 3kg da hun kom blev født efter en 22 timer med veer, så for min mor har størrelsen vidst heller ikke haft noget at sige. 

Anmeld

25. juni 2011

SussieThyssen

Stéphanie skriver:

Ja ser du, det med store børn kan jeg så ikke prale af.. Min på knap 4 år vejede 2530g da hun kom til verdenen og lillemanden vejede præcis det samme, jeg selv vejede 4990g så jeg var også kæmpe baby. Min søster som vejede præcis 3kg da hun kom blev født efter en 22 timer med veer, så for min mor har størrelsen vidst heller ikke haft noget at sige. 

nejda..så har du jo vejet præcis det samme som min den mellemste..hvor lang var du så?

Anmeld

25. juni 2011

Stéphanie

SussieThyssen skriver:

nejda..så har du jo vejet præcis det samme som min den mellemste..hvor lang var du så?

Hehe, jeg var vidst det man kalder underhøj.. 50cm lang så jeg var en fed lille bolle

Anmeld

25. juni 2011

SussieThyssen

Stéphanie skriver:

Hehe, jeg var vidst det man kalder underhøj.. 50cm lang så jeg var en fed lille bolle

Hehe..ja du har haft lidt på sidebenene og kogt godt derinde.

Mine 3 vejede: Nr 1,  4400 og 55 cm, nr 2, de der lige knapt 5 kg og 60 cm (havde rekorden på Slagelse sygehus for den længste baby født der i 3 uger, og så blev hun slået af en på 63 cm..snyyd) og nr 3, 5660g og 59 cm.
Så de var jo nogle store troldunger alle 3 både i vægt og længde.

Anmeld

25. juni 2011

Stéphanie

SussieThyssen skriver:

Hehe..ja du har haft lidt på sidebenene og kogt godt derinde.

Mine 3 vejede: Nr 1,  4400 og 55 cm, nr 2, de der lige knapt 5 kg og 60 cm (havde rekorden på Slagelse sygehus for den længste baby født der i 3 uger, og så blev hun slået af en på 63 cm..snyyd) og nr 3, 5660g og 59 cm.
Så de var jo nogle store troldunger alle 3 både i vægt og længde.

Woooow de var jo vildt store!!

Sidder så her med bettemanden der nu er 16 dage gammel og vejer 3200g og er 53cm (han var 49cm da han blev født) og synes jo at han er vildt stor Han er jo micro i forhold til.. Men er nu ret imponeret over at du stadig kan gå 

Anmeld

25. juni 2011

SussieThyssen

Stéphanie skriver:

Woooow de var jo vildt store!!

Sidder så her med bettemanden der nu er 16 dage gammel og vejer 3200g og er 53cm (han var 49cm da han blev født) og synes jo at han er vildt stor Han er jo micro i forhold til.. Men er nu ret imponeret over at du stadig kan gå 

LOL..ja see...det er jeg jo så heller ikke så god til. 
Har jo kronisk bækkenløsning og er delvist invalideret efter et bækkenskred for godt 2 år siden..såe.
(Og så har lægen mistanke til at jeg sq (undskyld) også har fået leddegigt)

Nå men anyway..det går jo godt fru Kammerherreinde..og jeg har jo fået nogle dejlige store unger. 

Ja din har da været et lille nus.
LOL kan huske da jeg havde fået nr 2.
Jeg havde en veninde, som havde fået tvillinger nogle uger før mig, der tilsammen vejede præcist det samme som min ene.
De var sådan et par fine små dukker (deres far var afrikaner) Nå men de små troldunger vejede henholdsvis 2400g og 2600g og var 44 og 46 cm lange.
SÅ hun troppede jo op på sygehuset..gik hen og lettede på dynen til min store unge..glode på hende..smækkede dynen på igen og udbrød:
- Det dér er skutte nogen baby..det er en elefant.

Anmeld

25. juni 2011

Stéphanie

SussieThyssen skriver:

LOL..ja see...det er jeg jo så heller ikke så god til. 
Har jo kronisk bækkenløsning og er delvist invalideret efter et bækkenskred for godt 2 år siden..såe.
(Og så har lægen mistanke til at jeg sq (undskyld) også har fået leddegigt)

Nå men anyway..det går jo godt fru Kammerherreinde..og jeg har jo fået nogle dejlige store unger. 

Ja din har da været et lille nus.
LOL kan huske da jeg havde fået nr 2.
Jeg havde en veninde, som havde fået tvillinger nogle uger før mig, der tilsammen vejede præcist det samme som min ene.
De var sådan et par fine små dukker (deres far var afrikaner) Nå men de små troldunger vejede henholdsvis 2400g og 2600g og var 44 og 46 cm lange.
SÅ hun troppede jo op på sygehuset..gik hen og lettede på dynen til min store unge..glode på hende..smækkede dynen på igen og udbrød:
- Det dér er skutte nogen baby..det er en elefant.

Puha, det lyder sgu ikke særlig sjovt

Haha ja det må da også være lidt af et chok når man nu lige har vænnet sig til nogle der er så små!!

Sorry, men er altså total flad af grin lige nu (noget siger mig at jeg er en smule overtræt) 

Anmeld

25. juni 2011

SussieThyssen

Stéphanie skriver:

Puha, det lyder sgu ikke særlig sjovt

Haha ja det må da også være lidt af et chok når man nu lige har vænnet sig til nogle der er så små!!

Sorry, men er altså total flad af grin lige nu (noget siger mig at jeg er en smule overtræt) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.