Lignede jeres fødsel jeres mors?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.741 visninger
49 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

Anonym trådstarter

Min jordemor sagde til mig at jeg evt. kunne se på min mors første fødsel, og få et indtryk af hvordan min fødsel evt. kan være...Hmmm...Hun var indlagt med "formodet" veer i 2 døgn før hun fødte, og så gik hun 12 dage over tid I HOPE NOT! Hvad er jeres erfaringer med sammenligningen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

Ka+Ma=Be

Min jordemor sagde til mig at jeg evt. kunne se på min mors første fødsel, og få et indtryk af hvordan min fødsel evt. kan være...Hmmm...Hun var indlagt med "formodet" veer i 2 døgn før hun fødte, og så gik hun 12 dage over tid I HOPE NOT! Hvad er jeres erfaringer med sammenligningen?

Det håber jeg godt nok heller ikke

Ikke at hendes fødsel var hverken lang eller besværlig, men til gengæld spræk hun i, ja, hoved og røv!  Det satser jeg så sandelig ikke på!  Så hellere have veer i det længere tid

Til gengæld fødte hun 4 dage før termin - dét ville være dejligt!

Anmeld

25. juni 2011

N&J

Ikke det mindste, heller ikke for min søster

Anmeld

25. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

DET er der ingen hold i.
Nu har jeg kendt kvinder i SÅ mange år..og snakket med en million omkring fødsler og det er helt tilfældigt om man kopierer sin mor eller ej. 

For mit eget vedkommende så har ingen af mine fødsler lignet min mors.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. juni 2011

Stéphanie

Anonym skriver:

Her fra er der overhovedet ingen sammenligning.. Min mor havde veer i maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange timer, jeg havde kun i 2½, min mor gik også mega meget i stykker, jeg fik kun et par rifter. Så her er der absolut ingen sammenligninger  Og heldigvis for det siger jeg bare

fra Stéphanie

Anmeld

25. juni 2011

MelikkazMoar

den passede heller ikke her.. min mor fik akut kejsersnit med mig ( da jeg allerede dengang var betaget a smykker, -og ville bruge navlestrengen som halskæde) og mine søskende var så planlagte kejsersnit..
men inden min mor blev kørt på operations stuen med mig i maven, havde hun ligget på fødestuen længe men enlig ikke mærket sine veer.. hvilket var meget omvendt for mig..

det eneste jeg kan  sammen ligne i vores fødselshistorier er at vandet for os begge er gået med et stort 'blop' helt som et vandfald

Anmeld

25. juni 2011

SussieThyssen

Stéphanie skriver:

Her fra er der overhovedet ingen sammenligning.. Min mor havde veer i maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange timer, jeg havde kun i 2½, min mor gik også mega meget i stykker, jeg fik kun et par rifter. Så her er der absolut ingen sammenligninger  Og heldigvis for det siger jeg bare

fra Stéphanie

Nemlig.
Min mor smuttede mig på 7 timer, ingen skader og gik 2 dage over termin.

Det tog 22 timer med vestorm og ingen presseveer, 3 flænger i livmoderen og 7 sting ind og udvortes med nr 1.
Med nr 2, tog det 13 timer, som dog alligevel gik rimeligt let men med sprægt endemuskel og 6 sting inde og ude, og så gik jeg 12 dage over termin med dem begge..så der er vist ikke meget sammenligning der. 

Anmeld

25. juni 2011

Mette&Lasse

Gudsketakoglov Tanken om og få samme fødsel som min mor havde med mig kunne skræmme mig helt fra projekt skrubtusse..

Anmeld

25. juni 2011

Stéphanie

SussieThyssen skriver:

Nemlig.
Min mor smuttede mig på 7 timer, ingen skader og gik 2 dage over termin.

Det tog 22 timer med vestorm og ingen presseveer, 3 flænger i livmoderen og 7 sting ind og udvortes med nr 1.
Med nr 2, tog det 13 timer, som dog alligevel gik rimeligt let men med sprægt endemuskel og 6 sting inde og ude, og så gik jeg 12 dage over termin med dem begge..så der er vist ikke meget sammenligning der. 

Puha det lyder da også som et par voldsomme omgange Eller også er jeg bare blevet forvent med mine ganske lette fødsler.. Har nu været igennem 3 af slagsen og ingen af dem har taget over 5 timer, eller været særlig smertefulde for den sags skyld.. 

Tror slet ikke jeg ville overleve hvis jeg skulle igennem den fødsel min mor havde med mig, mener hun har fortalt at hun havde veer i 36 timer

Anmeld

25. juni 2011

lukasmor

Anonym skriver:

Slet ikke!
Jeg havde veer i 2 døgn og min mor havde 2 hurtige fødsler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.