Hvad hårfarve har du nu? (gravide)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

rogerrasch

Anonym skriver:

Tænkte lidt på, dem der farvede sit hår enten blond, sort eller rødt før graviditeten (eller en anden farve der ikke er sin egen), hvordan er det blevet nu? er udgroningen blevet slem, og hvad gør i ved den? har i evt billede? krammer.

& god Sankt Hans.

jeg farvede mit helt blond lige inden jeg blev gravid så jeg har ikke oplevet udgroninger endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Tænkte lidt på, dem der farvede sit hår enten blond, sort eller rødt før graviditeten (eller en anden farve der ikke er sin egen), hvordan er det blevet nu? er udgroningen blevet slem, og hvad gør i ved den? har i evt billede? krammer.

& god Sankt Hans.

Jeg farver det lyst og det gør jeg ca. hver anden måned med en hårfarve uden ammoniak og parabener.

Anmeld

23. juni 2011

channie-g

Katte87 skriver:

Puh, mit hår er nok det, som jeg vil betegne som multicolor
Mit hår er blevet meget mørkere af hormonerne, så udgroningerne er også meget tydligere.

Jeg prøvede at farve det for noget tid siden med sådan noget øko-graviditets-venligt hårfarve uden ammoniak og alt det andet skidt - dååårlig ide. Lortet virker elendigt

Så nu venter jeg bare til jeg har født og er færdig med at amme - og så bliver det farvet hos frisøren!

tror det kommer an på hvilken mærke du bruger for jeg får mit farvet med en øko-farve hver 2. mdr hos frisøren og det virker da udemærket... (se mit profil-billedet) :-)

Anmeld

23. juni 2011

baby012

Anonym skriver:

Er enig, det bare forfærdeligt at ens hår ligner noget der er løgn. Jeg hader udgroninger, uha. det værste jeg ved!

Helt enig ! :O)

syns godt nok også det er svært, men der er ikke så meget at gøre ved det desværre. man kan self. få farven taget ud så håret er så naturligt som muligt, men tror også det er skadeligt.

Anmeld

23. juni 2011

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

Jeg farver det lyst og det gør jeg ca. hver anden måned med en hårfarve uden ammoniak og parabener.

Troede ikke man kunne få en lys farve der ikke var direkte skadelig men fedt nok.

Anmeld

23. juni 2011

Anonym trådstarter

channie-g skriver:

tror det kommer an på hvilken mærke du bruger for jeg får mit farvet med en øko-farve hver 2. mdr hos frisøren og det virker da udemærket... (se mit profil-billedet) :-)

Anmeld

23. juni 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

Helt enig ! :O)

syns godt nok også det er svært, men der er ikke så meget at gøre ved det desværre. man kan self. få farven taget ud så håret er så naturligt som muligt, men tror også det er skadeligt.

Tror også det er skadeligt, faktisk mere end at farve det 

Anmeld

23. juni 2011

baby012

Anonym skriver:

Tror også det er skadeligt, faktisk mere end at farve det 

hmm, det har du måske ret i .. 

aner det ikke. men ja man bør undgå alle sådanne ting under en graviditet.

Anmeld

23. juni 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

hmm, det har du måske ret i .. 

aner det ikke. men ja man bør undgå alle sådanne ting under en graviditet.

Ja, enig! en dag må de opfinde hårfarver til gravide. 

Anmeld

23. juni 2011

ano14316

Jeg synes lige at jeg vil fortælle at man på ingen måde kan vide sig sikker på øko frisøre eller øko hårfarver.

ang. øko frisøre så prøv at læse denne artikel, alle kan nemlig kalde sig øko uden at være det  http://i.pol.dk/tjek/sundhedogmotion/forbrugerkemi/ECE1023112/groenne-frisoerer-giver-kunder-falsk-tryghed/

ang hårfarve, så findes der massere naturlige farvestoffer, som er yderst skadelige.. 
Jeg skrev for nogen år siden en rapport og farvestoffer, og blev ret rystet over hvor skadelige naturlige farvestoffer er, i det her tilfælde handlede det om anvendelse af farvestoffer i madvarer..  

eks. 

Det røde pigment karmin, der udvindes fra billen Dactylopius coccus(Figur 8 ), er et farvestof der bliver anvendt i bl.a. kosmetik og madvarer. Det bliver i sær anvendt i fødevarer som juice, is, yoghurt, slik og røde pølser. Karmin er et yderst stabilt farvestof som ikke falmer. I sig selv er karmin ikke giftig men urenheder som proteiner fra billen, kan give allergiske reaktioner som nældefeber, diarre og anafylaktisk chok [1]

[1] http://www.inchem.org/documents/jecfa/jecmono/v46je03.htm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.