Min mand vil være sæddonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Det er hans sæd,og hvis han vil bidrage med det til at hjælpe andre og derved sørge for at vi har lidt flere penge til opsparringen så har jeg fundet fred i det valg. Jeg vil dog ikke være ægdonor. Vil ikke gennemgå den lange process for sølle 500 kr. Æu kan være smertefuldt,en sædprøve er en del lettere og mere behageligt så det vil jeg lade min mand om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Preghiera

Mette+Mathias skriver:

Nej tak!! Min mands svømmere er kun beregnet til VORES børn, og desuden, så skal man ALDRIG gøre den slags for penge, man skal gøre det pga. ønsket om at hjælpe andre - mener jeg.

Anmeld

22. juni 2011

Ben&Jerry

Der er jeg sgu for egoistisk, min holdning er sådan, at KUN jeg skal være mor til hans børn. Kun JEG skal have muligheden for at se min skønne mands træk i mine børn. kun JEG skal kunne kalde mig mor til hans børn!

-man kan ikke garantere, at man bliver sammen for evigt og ikke ender med en bunke halvsøskende, hvis man skulle gå fra hinanden, men der er jeg oså typen, der ville kæmpe alt for, at få det til at fungere...

HATTEN AF for de kvinder specielt, og mænd der gør det med tanken om at hjælpe andre. hvorfor skal man være sporet på genetisk og ikke ville "dele" fordi man gør sig genetisk "ejere" af sin mands sæd, fordi det helst skal blive i familien, når det egentlig handler om at give andre muligheden for at blive forældre.

Anmeld

22. juni 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Vi kunne godt bruge pengene,men bryder ikke så meget om tanken med at han vil være sæddonor. Vi skal selvfølgelig være enige. Hvordan ville i have det?

Jeg snakker med min kæreste om han skal være det, syntes det er fedt når mænd vil være det 

Jeg overvejer at blive ægdonor, så i teorien kan vores barn have en "hel" søskende, hvis vi begge bliver donor, og det helt langt ude tilfælde kan det ske at andre får vores "fælles" barn

Syntes det er storartet at man donere 

Anmeld

22. juni 2011

chael

DenHeldige skriver:

Men det gør ikke noget at nogle af hans organer lever videre i et andet menneske, hvis han donorer dem? Og så må jeg jo lige spørge: ville du selv tage imod hjælp mod barnløshed ifoa doner, hvis ikke du og din mand lige var så heldig at kunne klare det selv?

Det ved jeg ærlig talt ikke. For det er aldrig et problem jeg har skullet tage stilling til. Så det kan jeg ikke svare på!

Og jeg syntes ikke du kan stille organ donation op mod æg/sæd donation. Det er 3 vidt forskellig ting.

Den ene redder liv. Sæd redder ikke liv eller æg, men er en gave. Og derfor er det jo godt der siddet andre derude der vil give af deres.

Jeg vil bare ikke give af mit og det er jeg i min gode ret til!

*Camilla 26+0

Anmeld

22. juni 2011

IngenKoPåIsen

Malunsesmutti skriver:

Jeg er imod sæd og æg-donation, så nej. 

Kan jeg sagtens ja

Jeg synes det var fint dengang det kun var barnløse par der kunne modtage, men nu hvor reglerne er ændret, er det jo en stigende tendens at modtage sæd/æg som kvinde/kvinde eller enlig, dvs. at der på et tidspunkt vil ske det at der forekommer indavl fordi nogle møder en, som de ikke aner er deres biologiske søster eller bror..

Derudover er der det at det er meget unaturligt.. Hvis man er alene, skal man jo nok ikke have børn- sådan er verden jo nu engang indrettet, og det samme hvis man er homoseksuel. Hvis det absolut skulle være, er det bedre at adoptere- i følge min mening. 

Det er sådan det korte af det lange: Jeg synes det er en meget uheldig og unaturlig tendens.

Anmeld

22. juni 2011

Chellen

Pengenød eller ej jeg ville virkelig ikke acceptere den .
Ja han ville hjælpe barnløse.. men men.. Ikke min mands :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.