Min mand vil være sæddonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

Preghiera

DenHeldige skriver:

Der synes jeg så, at det ville være lidt ømtåleligt at være kendt donor, specielt med nogen man har en tæt relation til i forvejen. Tror mange følelser kunne komme i klemme så.

Jo det har du fuldstændig ret i... men der ville jeg måske nemmere kunne "føle" den noble del idet min kæreste ville gøre ved at donere.. Men altså, jah okay hvis nu jeg tænkte over det lidt længere tid og rent faktisk stod i en lignende situation, så kunne det jo være at jeg lød helt anderledes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Preghiera

isabellamor skriver:

tjah... men i det store hele så hjælper han måske nogle der er barnløse.... 

Jo det er da også rigtigt... Men tror måske jeg tænker som jeg gør, fordi jeg har en eller anden idé om at der ikke er mangel på sæddonorer. Har INTET at referere til, det er kun en idé - men nok forklaringen på, at jeg er nærig med min mands sæd (hehe, tillader jeg mig, helt uden han ved det)

Anmeld

21. juni 2011

Isabella_mor

Preghiera skriver:

Jo det er da også rigtigt... Men tror måske jeg tænker som jeg gør, fordi jeg har en eller anden idé om at der ikke er mangel på sæddonorer. Har INTET at referere til, det er kun en idé - men nok forklaringen på, at jeg er nærig med min mands sæd (hehe, tillader jeg mig, helt uden han ved det)

men jeg kunne dog ikke forestille mig at der var særlig mange penge i det???

Anmeld

21. juni 2011

DenHeldige

Preghiera skriver:

Misforstå mig ikke.... Nu kan jeg se at en masse påpeger "det flotte" i det. Og det er da helt sikkert også en enormt smuk ting at hjælpe med... Men spørgsmålet går på at det er pga pengenød.. Og så synes jeg ligesom det flotte er væk.

Nu er det jo så ikke "bare lige" at blive sæddonor og få betaling. Det er ikke så lidt kontroller de skal igennem for at blive godkendt, så at de får en skilling for det, synes jeg egentlig er ok. Og hvis den skilling varmer i lommen, så er der ingen grund til at have ondt af det. Der er  en væsentlig begrænsning på, hvor meget de kan få lov at donere, så det er jo ikke ligefrem en guldgrube de "tjener" på at hjælpe de mange barnløse rundt omkring.

Anmeld

21. juni 2011

Preghiera

isabellamor skriver:

men jeg kunne dog ikke forestille mig at der var særlig mange penge i det???

Nej det er så en helt anden ting... Tror også man skal donere en del gange før det kan.. mærkes (af mangel på bedre ord)

Ægdonation, skulle gi' 4 gange så meget... Men det er jo også en helt anden "process"

Anmeld

21. juni 2011

132319

Jeg kan slet ikke se hvorfor kvinden overhovedet skal have noget at sige  Hans sæd =Hans valg. Bum bum!

Jeg kan på ingen måde forstå at man relaterer det til søskende, for det er det jo ikke! Det er sædceller!!

Jeg tør da slet ikke tænke på hvordan I ville reagere hvis I fandt ud af at Jeres mænd havde været sæddonere før I blev kærester? 

Anmeld

21. juni 2011

Isabella_mor

tænk hvis man blev i familie med dem man havde doneret noget til

en nyre, eller når man er død. at man er organdonor.. hvis det er ens mor eller far... !!! 

tror ikke man skal lægge så meget i det... 

Anmeld

21. juni 2011

Preghiera

DenHeldige skriver:

Nu er det jo så ikke "bare lige" at blive sæddonor og få betaling. Det er ikke så lidt kontroller de skal igennem for at blive godkendt, så at de får en skilling for det, synes jeg egentlig er ok. Og hvis den skilling varmer i lommen, så er der ingen grund til at have ondt af det. Der er  en væsentlig begrænsning på, hvor meget de kan få lov at donere, så det er jo ikke ligefrem en guldgrube de "tjener" på at hjælpe de mange barnløse rundt omkring.

Nej nej nej... det er altså heller ikke fordi jeg har ondt i røven over de, der gør det af den ene eller anden grund. Men jeg tror bare umiddelbart at jeg ville ha svært ved at min kæreste donerede alene på grund af en lille (omend velfortjent) skilling. Ikke andet.

At andre gør det, det forstår jeg sådan set godt og at de får penge for det synes jeg er helt fint og motiverende for at hjælpe barnløse.

Anmeld

21. juni 2011

DenHeldige

132319 skriver:

Jeg kan slet ikke se hvorfor kvinden overhovedet skal have noget at sige  Hans sæd =Hans valg. Bum bum!

Jeg kan på ingen måde forstå at man relaterer det til søskende, for det er det jo ikke! Det er sædceller!!

Jeg tør da slet ikke tænke på hvordan I ville reagere hvis I fandt ud af at Jeres mænd havde været sæddonere før I blev kærester? 

Helt enig!

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg tror der ville være langt flere ægdonorer hvis prisen var højere. Det er trods alt en lang process for så få penge. Min mand vil få orgasmer og lidt penge ud af det samtidig med at han hjælper andre (måske). Jeg tror at tanken skal soves på over et par dage?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.