Økonomi og baby/børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2011

NinaNymannMadsen

Anonym skriver:

Taaak for svar.

Og dejligt i fik sååå mange gode gaver.

jep det var meget rart at vi fik alt det vi fik.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

SaNiNa

Vi har nok bruget et sted mellem 25.000-30.000 på Nicklas enden han blev født, men har også kun købt det jeg/vi ville have

Ved ikke rigitg hvad vi bruge af penge om måneden på ham, det kommer jo an på om vi køber bleer og om det er i en tøj periode.

men vel et par tusind.

Til den lille ny har vi slet ikke købt noget endnu men hvis det bliver en dreng så er der jo en masse den kan overtage som nicklas.

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Det her i hvert fald meget at sige Så hvis man kan arve ting osv. er det også bare at gøre det!

Jeg tror grænsen går ved at man samlet tjener ca. 470.000 om året Vi er jo studerende, så det kommer vi ikke lige op på  

Nå jamen så kan det da godt ske vi kan få det alligevel.

Han har 260.000 og jeg er studerende og har med su og løn ca 200.000 nu men efter barsel er det selvfølgelig ikke meningen jeg både skal studere og arbejde 100 t om måneden.

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

Sanne og Nicklas skriver:

Vi har nok bruget et sted mellem 25.000-30.000 på Nicklas enden han blev født, men har også kun købt det jeg/vi ville have

Ved ikke rigitg hvad vi bruge af penge om måneden på ham, det kommer jo an på om vi køber bleer og om det er i en tøj periode.

men vel et par tusind.

Til den lille ny har vi slet ikke købt noget endnu men hvis det bliver en dreng så er der jo en masse den kan overtage som nicklas.

Taaak for svar.

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

NNM skriver:

jep det var meget rart at vi fik alt det vi fik.

Jaah det kan jeg forestille mig.

Anmeld

19. juni 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Hvad brugte i som "engangsbeløb" da i skulle have baby? - Altså alt udstyr (barnevogn, puslebord, værelseindretning, badekar, lift, autostol, osv. osv. )

Og hvad med tøj til den lille. Hvad bruger i der om måneden?

Og hvad bruger i ca. om måneden på baby? og eller på barn? Hvad siger man gns et barn koster om måneden?

Håber på svar. Det er tilladt at svare anonymt.

Puuha den er svær ..

Vil tro vi brugte 6000 på alt udstyr og tøj til de første 3 mdr. .. (vi fik barnevognen og vuggen var en arvevugge)

Nu hvor han spiser grød og stadig mælk , bruger vi omkring 600 kr. om mdr. på mad ..

300 kr. om mdr. på bleer og vådeservietter ..

2000 kr. på tøj hver 3. mdr. (børnepenge)

.. Og så lidt man lige køber som de jo skal ha Tallerkner , kopper , skeer osv osv. 

Anmeld

19. juni 2011

Muttitil1+1

Vi har ca. brugt følgende:

Barnevogn: 9000 kr. (Skulle jo have en Odder )
Luksuspakke til Barnevogn: 1000 kr. (regnslag, dyne, pude, sengetøj, lagen, myggenet og tisseunderlag)
Lift: 1000kr.
Vugge er familiearve, så den skal males, men det står svigerfamilien for)
Tremmeseng: 300kr. inkl. ny madras (brugt seng, men den skal males)
Sengetøj: Købt det meste brugt - i alt 200kr.
Lagener: 100kr.
Ammepude: 100kr.
Puslepude: 100kr.
Puslekommode: 1000kr.
Rumdeler: 400kr. + kasser 4 stk a 60 kr. 240kr.
Badekar + stativ: 450 kr.
Badeklæder: 230 kr.
Dyne og pude: 250?kr. (min mor har købt det)
Pusletaske: 500kr.
Tøj: Det meste er købt brugt - har en ordentlig stak, men i alt ca. 1000kr.
Stofbleer: 240kr.
Diverse (plejeprodukter, termometer, neglesaks, kam, sutter, sutteflaske osv.) 300kr. (noget var med i babypakker)
Vi har ikke købt legetøj osv. det må vente til vi flytter om en lille måned

Så indtil videre (og der er sikkert noget jeg har glemt) har vi brugt små :
16500kr...

Anmeld

19. juni 2011

Den lykkelige

Jaah. Så kan man jo også spare op sådan. Og ellers havde vi regnet med udover de 1000 om måneden til bleer, tøj diverse. osv sov, at sætte 500kr af til junior seng osv osv

Ja det også super godt.. rart med lidt på "kiste bunden" til de større udgifter.. Vi sætter også altid 500 kr af hver d. 1 som vi ligger i konvolut.. så er der ALTID til bleer og mme.. min datter skal ikke mangle noget.. så må vi skære ned på bøffer og andet

Anmeld

19. juni 2011

modesty

Jeg har indtil videre købt for 3.000 kr. tøj og baby kommer først til oktober! Jeg har simpelthen ikke kunnet vente, synes det er så hyggeligt at gå og "samle".

MEN jeg har så også tøj til det første halve år, stort set. Køber brugt, på loppemarkeder og trendsales. Det er helt sindssygt så mange penge man kan spare.

Jeg aner ikke hvad vi kommer til at bruge på udstyr. Men barnevognen køber vi fra ny. Enten en ABC Cobra som har vundet bedst i test i Tænk og kan købes i Tyskland for cirka 3.000 kr. inkl. fragt. Eller en fra flip-flap.dk

Voksi pose købte jeg brugt via dba. Fik en virkelig velholdt én for 400 kr.

Derudover regner jeg med at købe/få det meste brugt (eller købe basic ting som håndklæder, stræklagner, sengerand o.s.v. billigt i f.eks IKEA). Tremmeseng, autostol og altanbarnevogn ved jeg allerede nu at vi får af familie. Der er et par dyre poster som jeg vil have - BRIO væghængt puslebord og Leandervugge - og dem køber vi helt sikkert brugt.

Jeg regner med at vi holder os et stykke under 10.000 for alt udstyr, og så tøj derudover (hvor jeg måske kommer op på 4.000 for det første halve år).

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

NadiaSK skriver:

Vi har ca. brugt følgende:

Barnevogn: 9000 kr. (Skulle jo have en Odder )
Luksuspakke til Barnevogn: 1000 kr. (regnslag, dyne, pude, sengetøj, lagen, myggenet og tisseunderlag)
Lift: 1000kr.
Vugge er familiearve, så den skal males, men det står svigerfamilien for)
Tremmeseng: 300kr. inkl. ny madras (brugt seng, men den skal males)
Sengetøj: Købt det meste brugt - i alt 200kr.
Lagener: 100kr.
Ammepude: 100kr.
Puslepude: 100kr.
Puslekommode: 1000kr.
Rumdeler: 400kr. + kasser 4 stk a 60 kr. 240kr.
Badekar + stativ: 450 kr.
Badeklæder: 230 kr.
Dyne og pude: 250?kr. (min mor har købt det)
Pusletaske: 500kr.
Tøj: Det meste er købt brugt - har en ordentlig stak, men i alt ca. 1000kr.
Stofbleer: 240kr.
Diverse (plejeprodukter, termometer, neglesaks, kam, sutter, sutteflaske osv.) 300kr. (noget var med i babypakker)
Vi har ikke købt legetøj osv. det må vente til vi flytter om en lille måned

Så indtil videre (og der er sikkert noget jeg har glemt) har vi brugt små :
16500kr...

Tak for det flotte og uddybende svar.   Der kunne jeg virkelig f¨et overblik over nogen af tingene

Mange tak. Og ikke særlig mange penge i vetragtning af af barnevognen var sådyr. og SELVFØLGELIG skal du da have en Odder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.