Økonomi og baby/børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2011

Anonym trådstarter

signe. skriver:

slet ikke, og vores søn mangler bestemt ikke noget og nogle af hans ting er da også "mærkevarer" hvis man synes det er vigtigt, men det er nu mest gaver det ikke noget vi selv går op i, han er jo ligeglad

Mærkevarer går ejg heller ikke op i overhovedet.

Fakttisk mht til synes jeg ofte tøj fra kvivkly og sådan er pænere end tøj fra babyforretninger/mærke dimser..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

signe.

Anonym skriver:

Mærkevarer går ejg heller ikke op i overhovedet.

Fakttisk mht til synes jeg ofte tøj fra kvivkly og sådan er pænere end tøj fra babyforretninger/mærke dimser..

præcis.. jeg har lige købt den fedeste soft shell jakke i H&M

Anmeld

19. juni 2011

NinaNymannMadsen

alt det store vi skulle ha til asta fik vi. eller næsten alt. vi købte selv puslebord det var 150 kr og vi købte en brugt klapvogn for 100 kr.
ellers så fik vi barnevogn med lift, babydyne + sengetøj i massevis, badekar,hoved/hale fad, pusletaske, ammepude, puslepude, seng, skråstol, autostol, og noget tøj.

brugte selv på tøj til hende omkring en 1000 kr.
nu er hun næsten 2 år vi bruger på tøj om måneden nok 100 kr. da vi køber tøj til hende når vi får børnepenge og hun har en masse tøj. men beløbet varriere fra måned til måned også jo og nogen måneder køber vi slet ikk tøj til hende.
vi får også rigtig meget at bedsteforældre og onkler og tanter.

på bleer og andre plejeprodukter bruger vi nok omkring 200 kr om måneden på da vi køber de billige bleer og vådservietter. creme og sådan noget køber man jo ikk hver måned.

Anmeld

19. juni 2011

Carina1977

Vi brugte under 5000 kr.....men vi købte også næsten alt brugt

Anmeld

19. juni 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Hvad brugte i som "engangsbeløb" da i skulle have baby? - Altså alt udstyr (barnevogn, puslebord, værelseindretning, badekar, lift, autostol, osv. osv. )

Og hvad med tøj til den lille. Hvad bruger i der om måneden?

Og hvad bruger i ca. om måneden på baby? og eller på barn? Hvad siger man gns et barn koster om måneden?

Håber på svar. Det er tilladt at svare anonymt.

Altså vi formår at holde engangsbeløbet ret lavt. Vugge og puslebord (to af de dyre ting) har vi fået til 400 i alt, idet vi købte af familie. Min mor og bonusfar giver os barnevognen i gave, og autostol får vi af min kærestes forældre. Derudover har jeg købt rigtig meget babytøj brugt herinde, og finder generelt gode tilbud på babytøj. Min mor og jeg vil selv sy sengetøj osv., så alt i alt ender vi under 10.000. Vi har sat 800 af om måneden til babyting, og det var ikke en gang fra første måned, og det har passet fint so far

Det kan sagtens anbefales at købe brugt tøj. Alt det jeg har købt har været i så fin stand, at det så nyt ud

Hvad vi vil bruge om måneden er self. svært at sige endnu. I starten er det jo primært bleer, lidt mere babytøj, evt. MME og andre ting. Vi vil ligge 100 kroner (i alt, 50 pr. mand) fra i børneopsparing om måneden, og når hun skal i vuggestue får vi 50% friplads, således at vi kommer til at betale ca. 680 pr. mand pr. måned..

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

signe. skriver:

præcis.. jeg har lige købt den fedeste soft shell jakke i H&M

Præsic. H&m er også god.

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

NNM skriver:

alt det store vi skulle ha til asta fik vi. eller næsten alt. vi købte selv puslebord det var 150 kr og vi købte en brugt klapvogn for 100 kr.
ellers så fik vi barnevogn med lift, babydyne + sengetøj i massevis, badekar,hoved/hale fad, pusletaske, ammepude, puslepude, seng, skråstol, autostol, og noget tøj.

brugte selv på tøj til hende omkring en 1000 kr.
nu er hun næsten 2 år vi bruger på tøj om måneden nok 100 kr. da vi køber tøj til hende når vi får børnepenge og hun har en masse tøj. men beløbet varriere fra måned til måned også jo og nogen måneder køber vi slet ikk tøj til hende.
vi får også rigtig meget at bedsteforældre og onkler og tanter.

på bleer og andre plejeprodukter bruger vi nok omkring 200 kr om måneden på da vi køber de billige bleer og vådservietter. creme og sådan noget køber man jo ikk hver måned.

Taaak for svar.

Og dejligt i fik sååå mange gode gaver.

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Altså vi formår at holde engangsbeløbet ret lavt. Vugge og puslebord (to af de dyre ting) har vi fået til 400 i alt, idet vi købte af familie. Min mor og bonusfar giver os barnevognen i gave, og autostol får vi af min kærestes forældre. Derudover har jeg købt rigtig meget babytøj brugt herinde, og finder generelt gode tilbud på babytøj. Min mor og jeg vil selv sy sengetøj osv., så alt i alt ender vi under 10.000. Vi har sat 800 af om måneden til babyting, og det var ikke en gang fra første måned, og det har passet fint so far

Det kan sagtens anbefales at købe brugt tøj. Alt det jeg har købt har været i så fin stand, at det så nyt ud

Hvad vi vil bruge om måneden er self. svært at sige endnu. I starten er det jo primært bleer, lidt mere babytøj, evt. MME og andre ting. Vi vil ligge 100 kroner (i alt, 50 pr. mand) fra i børneopsparing om måneden, og når hun skal i vuggestue får vi 50% friplads, således at vi kommer til at betale ca. 680 pr. mand pr. måned..

Taak for svar. Jah hvis man får de dyrerest ting af familie osv så er engangsbeløbet jo selvfølgelig en del lavere.

Dejligt med halvfriplads. Herhjemme skal vi nok ikke regne med at få friplads eller noget.

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Vi brugte under 5000 kr.....men vi købte også næsten alt brugt

Taak for svar. Der er nogen ting ejg godt kan købe brugt, men også nogen som jeg bare gerne vil have fra ny, så helt så "lidt" kan vi nok ikke holde os på.

Anmeld

19. juni 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Taak for svar. Jah hvis man får de dyrerest ting af familie osv så er engangsbeløbet jo selvfølgelig en del lavere.

Dejligt med halvfriplads. Herhjemme skal vi nok ikke regne med at få friplads eller noget.

Det her i hvert fald meget at sige Så hvis man kan arve ting osv. er det også bare at gøre det!

Jeg tror grænsen går ved at man samlet tjener ca. 470.000 om året Vi er jo studerende, så det kommer vi ikke lige op på  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.